Dieta de toamna si cateva sfaturi de aur

22 November of 2016

Dieta de toamna sau reorientarea alimentatiei catre produsele specifice perioadei este o cale eficienta de a acumula vitamine si minerale, enzime si antioxidanti, care impreuna sa duca la o scadere eficienta si sanatoasa a greutatii.

Legumele de toamna – varza, conopida, ardeii, broccoli, vinetele, morcovii, fasolea verde, spanacul, dovleacul, prazul, cartofii, telina, pastrnacul si ciupercile sunt tot atatea surse de glucide complexe, de antioxidanti, fibre, grasimi si proteine benefice pentru sanatate, care impreuna contribuie la eliminarea grasimilor si la echilibrarea generala a organismului, in cadrul unei diete de toamna. Nu in ultimul rand, toate acestea vin ambalate in pachete sarace in calorii si in combinatii savuroase.

Fructele de toamna – mere, pere, prune, nuci verzi, struguri, gutui, contin zaharuri care nu se convertesc in grasimi si care sunt o cale de vitaminizare mai mult decat necesara prin dieta de toamna.

Pentru a avea succes si pentru a duce la o scadere reala in greutate, in perioada dietei cu fructe si legume, sunt recomandate cel putin noua portii de fructe si legume in fiecare zi. Ideal este ca raportul fructe-legume sa fie de patru portii de fructe, la cinci portii de legume. Legumele poti fi pregatite, desi in cazul in care se poate este recomandata consumarea lor in stare cruda, la cuptor, fierte in apa sau in aburi.

Sucurile de fructe si legume se consuma dimineata, dar trebuie retinut ca fructul intreg este mai sanatos decat sucul. La jumatatea distantei intre micul dejun si masa de pranz se pot manca fructe.

Masa de pranz trebuie sa includa doua trei legume de sezon, care ajung la maturitate toamna, fie crude, fie fierte. O salata de fructe sau de legume de toamna sunt solutia ideala pentru masa de seara, fiind foarte usor de digerat.

Cheia succesului sta in echilibrul. Dieta de toamna trebuie sa fie echilibrata, chiar daca este axata pe fructe si legume pentru ca trebuie sa asigure organismului tot necesarul de nutrienti. Asa ca, adauga la toate acestea lactate degresate, iaurt si o portie de carne slaba.

O crestere a consumului de fructe la o masa, cu doar 100 de grame si reducerea cu aceeasi cantitate a alimentelor de origine animala, a grasimilor si fainoaselor, poate contribui la scaderea in greutate cu pana la 300 de grame, in fiecare zi. Iar toamna, cand avem parte de o explozie de fructe si legume este pacat sa nu le folosim la maximum in aceasta eficienta dieta de toamna.

O alta regula este aceea de a variaza, in fiecare zi, fructele si legumele pe care le mananci. Adauga seminte neprajite si nesarate, de floarea soarelui, dovleac, dar si migdale, alune si nuci. Foloseste din belsug patrunjel, cimbru, leustean si frunze de telina si nu uita sa bei cel putin doi litri de apa, pentru ca dieta sa aiba eficienta maxima.

Dieta de toamna te poate ajuta sa pierzi, in mod sanatos, circa 3-5 kilograme, echilibreaza raportul de sodiu si potasiu in organism, aduce calciu, fosfor, seleniu, magneziu, mangan, zinc si este o adevarata injectie cu vitaminele A, C, K si vitamine din complexul B care, toate la un loc, te protejeaza de afectiuni cardio-vasculare, diminueaza riscul maladiilor canceroase si reduc nivelul colesterolului si previne cresterea glicemiei. Dupa dieta o sa ai un ten stralucitor, un par frumos, niste kilograme mai putin si un tonus psihic si fizic de invidiat, recomanda Buzzle.com.

Dieta de toamna cu fructe si legume este ca o improspatare pe dinauntru a organismului.

Citeste si:

  1. 3 reguli de baza, bune pentru orice dieta
  2. O dieta simpla si buna – dieta de trei zile
  3. Dieta cu fasole sau fasolea in dieta
  4. Dieta cu lamaie

Articol exclusiv online
Autor: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay



Comments

comments

Previous:

Povesti adevarate – In cautarea placerii!

Next:

A apărut ediția de decembrie Sanatatea de azi!

You may also like

Post a new comment