Vitamina B12 și de ce este vitală pentru organism

07 October of 2020

Vitamina B12 este esențială pentru starea generală de sănătate, iar deficitul poate aduce mai prejudicii. Alimentația incorectă, stresul duc la scaderea nivelului de vitamină B12 din organism. În forma sa naturală, aceasta se găsește doar în alimentele de origine animală. Este solubilă în apă, dar spre deosebire de alte vitamine solubile în apă, și este blocată de organism înficat, oase și rinichi, și inactivată, iar uletrior eliminată.

Deficitul de vitamina B12 poate provoca tulburări de memorie, apatie, schimbări de dispoziție, stări de oboseală accentuată, dereglări ale ciclului menstrual, anemie, depresie, anxietate şi iritabilitate, palpitaţii, dezorientare, greţuri, balonări, arsuri la nivelul cavităţii orale.

Este foarte important ca doza necesară zilnică să fie adusă din alimente, fapăt care previne hipervitaminoza, considerată periculoasă pentru că poate activa unele celule canceroase latente.

Iată care sunt principalele funcții pe care le are această vitamină în organism.

  1. Încurajează funcțiile metabolice

Vitamina B12 ajută la funcții importante ale corpului, care includ absorbția nutrienților, digestia, absorbția și utilizarea fierului și îmbunătățirea metabolismului.

  1. Menține sănătatea sistemului nervos

Vitamina B12 asigură creșterea și dezvoltarea sistemului nervos într-un ritm sănătos, de la naștere, pe parcursul întregii vieți. Cu alte cuvinte, consumul regulat de alimente bogate în vitamina B12 ajută la menținerea sănătății sistemului nervos și previne bolile degenerative ale acestuia.

  1. Ajută la formarea celulelor și la longevitate

Este unul din elemente principale care contribuie la reglarea proceselor de formare a celulelor rosii sânge și astfel crește buna oxigenare a celulelor.

  1. Ajută la menținerea sănătății reproductive a femeilor

Este foarte important pentru femei să primească o dozpă zilnică necesară de vitamină B12, deoarece susține toate mecanismele extrem de sensibile ale aparatului repoducător. De asemenea, ajută la reglarea funcțiilor hormonale și previne depresia.

5. Generează energie

Este numită și vitamina energetică, deoarece contribuie la procesele organice care favorizează arderea glucozei. Mai mult, are și puterea de a îmbunătăți capacitatea cognitivă, promovează concentrarea, claritatea gândirii și crește capacitatea de memorare.

  1. Are un rol crucial în producția de melatonină

Melatonina este importantă pentru organism fiind elementul esențial care susține procesele naturale de somn-veche. Previne insomnia. Secreția naturală de melatonină scade, de asemenea, pe măsură ce îmbătrânim, practic după vârsta de 30 de ani se instalează declinul, iar aceasta vitamină impulsionează secreția naturală. Suplimentele de B12 pot regla somnul.

Doza zilnică recomandată de vitamina B12

Este de 2,4 micrograme în cazul adolescenţilor între 14-18 ani şi al adulţilor peste 19 ani, 0,5 mcg pentru sugari în primul an de viaţă, 0,9 mcg pentru copiii între 1-3 ani, 1,2 mcg pentru copiii între 4-8 ani şi 1,8 mcg pentru copiii între 9-13 ani.

Cele mai bune surse naturale de vitamina B12

sunt reprezentate de produsele de origine animală, cum este carnea de pui, porc, vită, lactate, ouă, ton, somon, scoici, midii.

Citește și: Metode pentru a-ti spori fertilitatea

Text: Otilia Ignat/ Sursa foto: unsplash

Comments

comments

femeie care mananca salata, propria dieta, salata in farfurie alba, mancare, gustare, la masa,

Previous:

Fă-ți propria dietă pentru slăbit. Sunt cele mai eficiente

ceurmeaza dupa dieta, alimentatie sanatoasa, femeie care face sport si mananca sanatos, femeie cu bustiera, femeie cu pantaloni negri

Next:

Ce urmează după dietă? Cum îți păstrezi greutatea

You may also like

Post a new comment