Tot ce trebuie să știi despre piersici, fructele solare ale verii

10 July of 2020

Galbene, solare, zemoase, aceste fructe dulci de vară nu sunt doar gustoase, ci adevărate tratamente pentru tot corpul, mai cu seamă pentru piele.

Piele de piersicuță

B
ogate în betacaroten, piersicile ne protejează pielea într-o oarecare măsură, o ajută să se mențină hidratată, dar și catifelată, la fel ca ele. Chiar dacă principalul ingredient pare să fie zahărul, piersica are mulți acizi organici, cum ar fi acizii citric și malic. De asemenea, conține potasiu, vitamine (B1, B2, C, E și K) și pectine, veritabile tratamente pentru frumusețe în miez de vară.

Un plus de frumusețe

Cum spunem, conține și vitamina C, care echilibrează țesutul cutanat, stimulează sinteza de colagen și previne îmbătrânirea pielii. Extractul de semințe de piersic, deseori folosit în industria cosmetică, are efect emolient, netezind epiderma. Sucul de piersică favorizează metabolismul pielii, o calmează și o hidratează. Așadar, atunci când savurezi o piersică, păstrează o bucățică și pentru față. Masează tenul cu ea și lasă câteva minute sucul să acționeze, pentru a fi absorbit cât mai mult, iar apoi clătește fața din abundență cu apă călduță. Pielea va deveni mai hidratată și va radia de sănătate.

Secretul hidratării

Are o grămadă de ingrediente valoroase, printre care și apă. Apă vie! Plină de vitamine și minerale care măresc efectul de hidratare atunci când mâncăm piersici, dar mai ales când le folosim pe post de măști-tratament. Pielea bine hidratată are o barieră mai puternică împotriva razelor ultraviolete. Însă umiditatea mai are și alte beneficii: previne pigmentarea, menține aspectul neted și îmbunătățește absorbiția ingredientelor active din produsele cosmetice pe care le folosim. Te-am convins să folosești o mască din pulpă proaspătă de piersici?

Stres redus și riduri atenuate

Culoarea piersicii și parfumul ei au un efect extrem de relaxant asupra psihicului uman. Diferite studii au scos în evidență reducerea stresului și tensiunii arteriale la cei care consumau regulat piersici. Mai puțin stres înseamnă și mai puține riduri de expresie. În plus, macronutrienții dau și ei o mână de ajutor la ștergerea ridurilor, din acest considerent extractul de piersică fiind un ingredient comun în măștile de față antiîmbătrânire. Piersica micșorează porii și face minuni pentru tenul obosit.

Tratează problemele scalpului

Mănâncă multe piersici dacă ai probleme cu părul sau cu scalpul! Aceste fructe bogate în betacaroten, care e transformat în vitamina A de către corp, ajută la producerea uleiurilor naturale care mențin scalpul sănătos.

Te scapă de cearcăne

Fiind o excelentă sursă de vitamina C, piersica ajută la îndepărtarea cearcănelor și petelor de pe ten. Sucul proaspăt de piersică poate fi aplicat pe toată fața, pentru un plus de luminozitate și de strălucire.

Catifelează pielea

Piersicile ajută și la regenerarea țesuturilor. Amestecul de pulpă de piersici și iaurt ajută pielea să se refacă după expunerea la soare sau la temperaturi ridicate, care provoacă deshidratare. Imediat pielea devine mai suplă și mai catiferată. Sunt suficiente 10-15 minute pentru această infuzie de tinerețe.

Protecție anti-UV

Aceste fructe fiind pline de vitaminele A, C, K, betacaroten, potasiu, magneziu și seleniu, când mâncăm piersici, suntem mai protejezați de acțiunea razelor ultraviolete periculoase. Toate aceste substanțe reduc mult din acțiunea radicalilor liberi și mențin tenul sănătos.

Exfoliază delicat pielea

Avem nevoie de exfoliere tot timpul anului, însă vara e bine să alegem variantele ,delicate care să „topească“ celulele moarte fără să agreseze pielea, mai ales când e vorba de ten. Piersica are atât acid citric, cât și acid malic, care curăță delicat, dar stimulează și producția de colagen, asigură o bună igienă a cavității orale și albește dinții. Acidul malic este benefic și în caz de acnee. De asemenea, acționează precum un veritabil umectant, menținând pielea hidratată, și echilibrează pH-ul pielii. 

Citește și: Cum să reziști în zilele caniculare

Articol aparut in revista Ioana, editia luni iulie, sursa foto: unsplash.com

Și nu uita! Mai poți citi revista și în format electronic, pe Magzter, iar abonamentele pentru versiunea tipărită pot fi achiziționate de AICI.

Comments

comments

seminte de susan

Previous:

Beneficiile pentru sănătate ale semințelor de susan

cofeina, ceasca de cafea, boabe de cafea

Next:

Mituri și adevăruri despre cofeină și ce este important de știut

You may also like

Post a new comment