Strugurii, comoară pentru sănătate

24 September of 2018

Roșii sau verzi, proaspeți sau uscați, sub formă de suc sau vin, strugurii sunt un aliat indispensabil al sănătății noastre

Grație proprietăților antioxidante, aceste fructe minunate ne protejează inima și vasele de sânge, pre­vin îmbătrânirea prematură a pielii și apariția unor cancere, stimulează activitatea rinichilor… Include-i zilnic în meniu ca să profiți la maximum de efectele lor benefice.

Calități nutritive
Strugurii pot fi consumați în multe moduri: proaspeți, deshidratați, în salată de fructe, îndulciți sau sărați, ca ingrediente în deserturi, acompaniați de brânză, sub formă de suc, must (toamna) sau vin. Unul dintre principalele atuuri ale acestor fructe este conținutul mic de calorii: 100 g îți oferă 72 calorii. Îți furnizează ceva mai multe calorii decât merele (52 calorii la 100 g), dar mai puțin decât bananele (90 calorii la 100 g).

Anti-colesterol
Unul dintre pigmenții pe care îi conțin strugurii roșii (nu și cei albi) este quercetina. Aceasta contribuie la normalizarea nivelului colesterolului în sânge și împiedică oxidarea colesterolului de tip LDL (colesterolul „rău”), fenomen ce conduce la formarea de plăci de aterom pe artere (în timp, aceste plăci pot „astupa” arterele, provocând infarct sau accident vascular). Strugurii sunt bogați în flavonoide, substanțe cu puternic efect antioxidant, care protejează sistemul cardiovascular și împiedică acțiunea negativă a radicalilor liberi asupra celulelor.

Calități anticancer
Strugurii, mai exact coaja lor, conțin o altă substanță minunată, resveratrol, despre care numeroase studii recente afirmă că are proprietăți anticancer. Cercetătorii au demonstrat că resveratrolul permite prevenirea eficientă a cancerului de piele, fără ca administrarea lui să aibă efect toxic.

Efect laxativ și diuretic
Grație faptului că au un conținut mare de apă și minerale (în special potasiu), strugurii posedă proprietăți detoxifiante, stimulând astfel activitatea rinichilor și a sistemului limfatic.

Proaspeți sau uscați?

Principala deosebire dintre aceștia este numărul de calorii, stafidele fiind mult mai calorice decât strugurii: 100 g stafide îți oferă 260 calorii, pe când 100 g de struguri proas­peți doar 70 calorii.

Suc de struguri
Strugurii ca atare sunt gustoși și hrănitori, dar ca să profiți la maximum de calitățile lor protectoare ar trebui să-i consumi în cantități prea mari. Sucul de struguri, în schimb, este un adevărat concentrat de sănătate. Pe lângă faptul că este un excelent hidratant, el îți oferă cantități importante de potasiu (100 ml suc conțin 130 mg potasiu), vitamine și săruri minerale.

Vinul moderat
Cercetătorii estimează că ar trebui să consumăm o cantitate de suc de struguri de trei ori mai mare decât de vin pentru a obține aceleași efecte protectoare.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Angela Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Previous:

Remedii pentru durerile de spate

Next:

Vrei să rămâi tânără? Dansează!

You may also like

Post a new comment