Soluţii naturale împotriva sindromului premenstrual

16 August of 2017

Poți scăpa de simp­to­mele neplăcute ale sin­dromului pre­men­strual cu ajutorul remediilor simple și naturale

Cu câteva zile înainte de men­s­truație te confrunți cu tot felul de simptome supărătoare precum crampele abdominale, edemele, sânii sensibili la atingere, durerile de cap și de spate, iritabilitatea, insomnia, schimbările bruște de dispo­ziție, poftele culinare? Nu ești singura: aproape 70% dintre femei sunt afectate de manifestările neplăcute ale sindromului premenstrual (PMS).

Edeme
Cu câteva zile înainte de menstruație crește nivelul de estrogeni, ceea ce poate diminua capacitatea organismului de a elimina surplusul de apă.

  •  Uleiul esențial de mușcată stimulează activitatea glandelor suprarenale, care secretă hormoni ce reglează nivelul de sare din organism și intervin în funcția rinichilor.
  • Redu consumul de sare, care reține apa în corp. Evită mezelurile și preparatele care conțin mult sodiu și pune mai puțină sare în mâncare.
  •  Bea ceai de păpădie, care este un diuretic natural. Pune trei lingurițe de frunze uscate de păpădie în 500 ml apă clocotită, lasă să infuzeze 10 minute, apoi strecoară.
  • Bea cel puțin 2 litri de apă pe zi. Ți se poate părea ciudat să ți se recomande să bei multă apă în timp ce tu reții apă, dar apa este un excelent diuretic, care ajută organismul să elimine excesul de lichide.

Dureri de cap și dureri de spate
Aceste dureri sunt adeseori consecința fluctuațiilor de prostaglandine, niște acizi grași cu structură asemănătoare hormonilor, care determină constricția vaselor de sânge și măresc sensibilitatea la durere. Cum alungi durerile?

  • Umezește un prosop de bucătărie, în­căl­zește-l în cuptorul cu microunde 20 de secunde și pune-l apoi într-o pungă de plastic care se închide ermetic. Ține compresa caldă pe zona dureroasă.
  • Începând cu 4-5 zile înainte de men­stru­ație bea zilnic două căni de ceai din amestec de plante: câte 1/2 de linguriță de virnanț, de valeriană, de coada-șoricelului și de mușețel la 500 ml apă clocotită.

Crampe abdominale
Prostaglandinele stimulează contracțiile uterine, iar atunci când nivelul lor este prea mare, apar crampele abdominale.

  •  Consumă multe alimente bogate în calciu (lapte, iaurt, brânză, tofu etc.). Studii recente au dovedit că la femeile care consumă zilnic 1.200 mg calciu, frecvența și intensitatea durerilor sunt reduse cu peste 50%. Nu uita nici de magneziu, care favorizează absorbția calciului.
  •  Încălzește o lingură de ulei de migdale (sau de măsline) și adaugă 4 picături de ulei esențial de mușețel, care are efecte antispastice. Masează-ți ușor partea de jos a abdomenului, cu mișcări circulare.
  • Cu câteva zile înainte de menstruație bea zilnic două căni cu infuzie de mușețel preparată cu 2 lingurițe de flori la 200 ml apă clocotită.

Schimbări de dispoziție
Nivelul crescut de estrogeni determină scăderea secreției de serotonină, hormonul responsabil de buna dispoziție. Așa se face că, înainte cu câteva zile de menstruație, echilibrul tău emoțional este răvășit.

  • Dacă te confrunți cu insomnie sau tulburări de somn, înainte de culcare bea o infuzie de valeriană: o linguriță de rădăcină măcinată la o cană cu apă clocotită.
  • Starea de nervozitate și irascibilitate poate fi combătută cu ajutorul roiniței. Pune o linguriță de plantă uscată la 200 ml apă fiartă, acoperă vasul pentru 10-15 minute, apoi strecoară.
  •  Împotriva anxietății, neliniștii, emoti­vității crescute este utilă urzica moartă. Infuzia se prepară din 2 lingurițe de plantă la 500 ml apă clocotită.

Cititoarele întreabă
„Cu câteva zile înainte de men­stru­ație sânii mei devin grei și sensibili la atingere (suport cu greu sutienul), iar uneori mă dor destul de tare. Ce pot face ca să reduc acest disconfort?”
(Anișoara M., București)

Modificările hormonale de dinaintea menstruației influențează și țesutul mamar, care se mărește în volum și devine sensibil. Studiile au dovedit că uleiul de primulă combate eficient sensibilitatea sânilor (îl găsești la farmacii, sub formă de capsule). Un alt remediu: comprese cu apă rece pe sâni. Și dieta joacă un rol important în combaterea simptomelor neplăcute. Evită alimentele grase și include-le în meniu pe cele bogate în vitamina B6: piept de pui, banane, orez brun, cartofi, ardei verde, cereale.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Angela Caltan
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Fitoterapie pentru tulburări feminine

You may also like

Post a new comment