11 tehnici care te ajută să adormi ușor

10 August of 2017

Nu te ia somnul deloc, te uiți pe tavan, încerci să numeri oile dar degeaba. Există 11 tehnici esențiale pentru a te ajuta să adormi.

1 Stinge lumina! Atunci când te pregătești de somn este important să stingi lumina. De ce? Deoarece creierul tău produce un hormon care te ajută să te odihnești. Iar dacă lumina este aprinsă, hormonul nu mai este secretat și nu te mai poți odihni.

2 Evită lumina provenită de la telefon! Ca și în cazul anterior, lumina te afectează așa că cel mai bine ar fi să acoperi cu ceva acel beculeț care se aprinde la telefon pentru un somn odihnitor.

3 Verifică temperatura camerei. Pentru a beneficia de un somn bun, ai nevoie de o temperatură potrivită în cameră. Cam 22 de grade Celsius.

4 Acoperă-ți ceasul! Nu-i așa că e enervant și stresant să tot vezi minutele care trec? Nu te ajută deloc să adormi. Așa că…acoperă-l și o să vezi că e mult mai bine.

5 Evită toate sursele de electricitate! Ai telefonul la încărcat, laptop-ul deschis, toate emit radiații și nu poți fi liniștită absolut deloc iar această neliniște aduce insomnie. Evită televizorul sau radioul.

6 Planifică-ți câțiva pași pentru un somn bun. După o zi obositoare la serviciu ai nevoie să-ți pui ordine în gânduri și să te simți mai relaxată. Cum faci asta? Simplu. Spală-te pe față, aplică o mască de sau poți face un duș. Te va ajuta să beneficiezi de liniște, somn odihnitor.

7 Poartă pijamale confortabile! Somnul vine și cu haine confortabile, nu uita asta. Cel mai bine ar fi să folosești haine din bumbac, acestea oferă flexibilitate. Iar dacă simți că ți se face frig la picioare folosește șosete largi. De ce largi? Pentru ca sângele să circule bine.

8 Alege o culoare liniștitoare pentru dormitor. Culoarea unei camere infulențează somnul. Dacă este o culoare foarte închisă, clar nu vei avea somn și îți va da o stare de agitație iar zilele tale la serviciu vor fi un coșmar. Folosește culori deschise precum bejul. În orice caz, trebuie neapărat să fie nuanțe discrete, simple. Acel ceva ce îți va da o stare bună.

9 Menține-ți creierul cu gânduri bune! Planurile de vacanță, filmul favorit, lucruri pozitive ajută să ajungi pe tărâmul viselor.

10 Atenție la zgomote! Știm cum e atunci când auzim podeaua care scârțâie, partenerul care sforăie la nesfârșit, tunetele care parcă nu se mai opresc. Este o senzație de disconfort dar în astfel de cazuri este nevoie să fii calmă și să te gândești la tot ce îți aduce zâmbetul pe buze.

11 Exerciuțiu de respirație. Există tehnici de repirație recomandate de specialiștii englezi, acestea ajută la relaxarea corpului și minții. Tot ce trebuie să faci este să expiri tot aerul pe gură, închide gura și trage aer pe nas. Faci acest exercițiu și numeri până la 4. Ține-ți respirația în timp ce numeri până la 7 și expiră aerul în timp ce numeri până la 8. Repetă această tehnică de trei ori și vei reuși să adormi.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: Cristina Iliuță
Sursa foto: pixabay.com/

 



Comments

comments

Previous:

Băi medicinale la domiciliu

Next:

Remedii naturale pentru probleme enervante dar minore

You may also like

Post a new comment