10 tehnici simple pentru relaxare

27 August of 2020

Mii de gânduri, treburi de făcut urgent acasă și la job, rate, oameni care au nevoie de ajutorul tău. Stop! De tine când ai grijă?

Stresul te afectează mai mult decât îți poți imagina, fiind responsabil de o sumedenie de afecțiuni, dar și de aspectul tău fizic. Nu îți dorești riduri profunde și fire albe înainte de vreme, nu? Am cules de la specialiști 10 tehnici de relaxare care au efect rapid împotriva stresului. Aplică-le cu sfințenie, iar viața ta se va schimba!

Pauza de 30 de secunde

În învălmășeala lucrurilor din jur, când simți că nu mai faci față, că taskurile te copleșesc sau că te enervezi, când plusul tău o ia razna, oferă-ți o pauză de 30 de secunde în care să închizi ochii și să te gândești la ceva frumos – că e vorba de o vacanță, o zi la spa sau o cină romantică alături de iubit, derularea în minte a momentelor frumoase are un rol crucial în eliberarea stresului.

Respiră profund de 10 ori

E o tehnică veche și general acceptată atât de medici, cât și de psihologi pentru a elibera tensiunea. Când suntem stresați, respirăm superficial și nu dăm corpului suficient oxigen. Ca să ne relaxăm, trebuie să ne umplem plămânii cu aer, apoi să expirăm încet, ca la un oftat. La primele exerciții, din cauza aportului mare de oxigen, e posibil să simți o ușoară amețeală. Nu e nimic rău!

Citește și: 9 sfaturi pentru reducerea stresului prin practicarea de mindfulness 

O oră de aromaterapie

Chiar la tine acasă, în camera în care petreci timpul înainte de culcare, poți pune un aparat de aburi sau o candelă cu suport pentru ulei. Uleiurile esențiale au proprietăți antistres, însă ai grijă să fie naturale: de lavandă sau salvie. Seara, pune câteva picături în dispozitivul ales. Mirosul te va relaxa pe nesimțite.

Fă exerciții fizice regulat

Știu că nu este ușor dacă nu ești obișnuită. Însă nu e vorba de a alerga câteva ore sau a te duce la sală dacă nu-ți place. O plimbare zilnică prin parc într-un ritm susținut sau să urci pe scări în loc să iei liftul pot fi activități ben efice care detensionează musculatura, ajutându-te să te relaxezi mai ușor.

Gândește pozitiv

Nu e chiar simplu să faci asta, mai ales în momentele de cumpănă și când nimic nu iese, așa că încearcă să exersezi asta deja în momentele monotone. Să vezi partea pozitivă a lucrurilor întotdeauna e rezultatul unei practici îndelungate.

Îmbrățișează

Colega e tristă? Prietena s-a certat cu iubitul? Prietenul cel mai bun și-a pierdut jobul? Dă-le o îmbrățișare, îi va ajuta atât pe ei, cât și pe tine! Dragul de o persoană manifestat astfel diminuează stresul, favorizează relaxarea și starea de bine.

Citește și: 7 aplicații pentru reducerea stresului 

Învață să prioritizezi

Să trimiți e-mailul acela, să gătești, să negociezi oferta sau să-ți ajuți prietena? Toate par prioritare la o primă vedere, însă, dacă le așterni cu pixul pe foaie, tai-scrii-tai-scrii, vei vedea care este cel mai bun moment pentru toate. Fă asta de fiecare dată când simți că lucrurile te copleșesc! Bineînțeles, să ai întotdeauna în geantă foi și un pix.

Acordă ceva mai mult timp pasiunilor tale

Fie că îți place să faci prăjituri, să croșetezi, să faci fotografii sau să pui cap la cap piesele de puzzle, acordă-ți aceste momente mai des, măcar o dată pe săptămână, pentru starea ta generală de bine.

Meditează

Meditația este una dintre cele mai bune metode de relaxare. E indicat ca inițial să înveți care sunt cele mai bune metode de a-ți goli mintea, ca meditația să fie eficientă. Psihologii sunt de părere că zece minute de meditație pe zi sunt suficiente pentru a reduce nivelul stresului.

Râzi din inimă

Râsul este cel mai bun medicament pentru majoritatea problemelor. El emană aceiași hormoni (endorfine) care te ajută să scapi de stres. Crezi că nu există motive? Mergi la un show de stand-up, vezi seara o comedie bună, citește bancuri sau uităte la clipuri cu pisici pe YouTube.

 

 

 

Articol preluat din Ioana Beauty&Style, nr 2/2019.

Sursă foto: iStock

Comments

comments

deja-vu, ceasuri, timp, paranormal

Previous:

Poate sau nu știința explica un déjà-Vu?

femei supraponderale, femeie blonda obeza, femeie trista

Next:

Mituri despre femeile supraponderale pe care le-ai crezut adevărate

You may also like

Post a new comment