Strategii 
antidepresive

20 March of 2018

Strategii 
antidepresive – Dacă îți imaginezi 
că vom vorbi despre lucruri precum „sesiune 
de shopping“, „sport sau dans”, „perdele luminoase” sau „schimbarea decorului casei și a fengshuiului“, nu greșești prea mult! Dar nu despre ele va fi vorba, ci despre strategii generice inspirate de însăși funcționarea creierului.

Cel mai bun lucru pe care-l putem face împotriva depresiei este să nu o lăsăm să se instaleze. Dacă vedem depresia ca pe un mod păgubos de a gestiona o situație la nivel psihologic, este bine să știm că noile cercetări neuroștiințifice arată că aceste strategii încep la nivel cerebral. Conform cercetătorului californian Alex Korb, vestea cea bună este că există contrastrategii psihologice care se împotrivesc cuplării circuitelor cerebrale aducătoare de depresie.

1 Una dintre cele mai eficiente dintre aceste strategii este activarea sentimentului natural de recunoștință: când ceva nu merge în viața noastră, începe să ne nemulțumească și să ne îngrijoreze, putem face imediat apel la acele lucruri, acei oameni și acele instanțe cărora le suntem recunoscători. Gândul recunoștinței (care poate lua forme variate, de la o rugăciune de mulțumire până la un gând bun adresat unei persoane dragi) activează serotonina, care împiedică instalarea proceselor cerebrale păgubitoare și depresive despre care aminteam mai sus.

2 Aruncă-i demonului în față numele său și te va lăsa în pace! Această străveche învățătură magică ar putea decurge chiar dintr-o profundă înțelegere a mecanismelor interne ale depresiei: învață să recunoști semnele frustrării, să mărturișești ce te supără și să-i spui pe nume. În felul acesta, nu te vor mai potopi sentimentele negative care constituie solul fertil pe care crește depresia.

3  Abate atenția creierului de la oceanul de frustrare care-l pândește, luând o decizie chiar în acest sens. Alege activ ce merită îngrijorarea ta și ce eventual ai fi în măsură să rezolvi, 
în detrimentul a ceea ce știi deja că nu depinde nici de tine și nici de cineva căruia i te-ai putea adresa. Sau invers. Pentru creier nu contează foarte mult ce anume decizi, ci tocmai faptul că ai luat o decizie activă care a blocat mecanismele cerebrale producătoare de depresie.

Cere și oferă o mângâiere  la modul cel mai concret și fizic! La nivel cerebral, nimic nu este mai eficicient în a bloca activarea mecanismelor producătoare de depresie decât o descărcare de oxitocină, hormonul tandreței, cel care liniștește, hormonul tipic relației mamă-copil. O simplă atingere tandră e de natură să facă minuni: când te pândește depresia, cere mângâieri, îmbrățișări, găsește pe cineva care să te țină de mână. Dacă nu găsești o persoană, la fel de (sau chiar mai)eficientă este compania unui animal. În mod frecvent, pisicile detectează ele însele astfel de momente și își fac simțită prezența imediat pentru a te consola cu blănița lor moale și pufoasă.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

interviu de angajare

Previous:

Interviul de angajare și prima impresie merg mână-n mână!

Next:

Bucură-te de ceea ce ai!

You may also like

Post a new comment