Sportul te face fericită și te ajută să ai venituri mai mari

21 February of 2020

Potrivit cercetărilor de la universitățile Yale și Oxford, sportul și exercițiile fizice sunt mai importante pentru sănătatea mentală decât banii sau starea materială.

Savanții au scos la iveală faptul că persoanele care fac sport în mod regulat tind să aibă 35 de zile pe an în care se simt rău sau sunt bolnave, iar persoanele care NU sunt active au parte de 53 de zile. De asemenea, echipa de cercetători a descoperit că anumite sporturi care implică socializare pot avea un efect pozitiv asupra sănătății tale psihice, față de altele.

Pentru studiul publicat în The Lancet, oamenii de știință au colectat date despre comportamentul fizic și starea de spirit a peste 1,2 milioane de americani. Participanții au fost rugați să răspundă la următoarea întrebare: „De câte ori v-ați simțit rău psihic în ultimele 30 de zile, de exemplu, din cauza stresului, depresiei sau a problemelor emoționale?”

Aceștia au fost, de asemenea, întrebați despre veniturile și activitățile lor fizice. Au avut de ales dintre 75 de tipuri de activități fizice – de la tunderea ierbii, îngrijirea copiilor și efectuarea treburilor casnice până la ridicarea de greutăți, ciclism și alergare.

Oamenii care rămân activi tind să fie mai fericiți

Oamenii de știință au descoperit că, deși cei care au făcut un efort obișnuit au avut tendința de a se simți rău timp de 35 de zile pe an, participanții neactivi au declarat că s-au simțit rău cu 18 zile în plus.

Aceștia au mai descoperit că oamenii activi fizic se simt la fel de bine ca cei care nu fac sport și care câștigă aproximativ 25.000 de dolari pe an. În esență, s-a ajuns la concluzia că trebuie să câștigi mult mai mulți bani pentru a obține același efect de stimulare a fericirii pe care îl are sportul.

Sport în execes nu însemană fericire

Relația dintre durata sportului și încărcătura mentală are o formă de U. Studiul a constatat că activitatea fizică contribuie la o mai bună bunăstare mentală numai atunci când se încadrează într-un anumit interval de timp. Conform studiului, trei până la cinci sesiuni de antrenament, care durează între 30 – 60 de minute, sunt ideale pe săptămână. Starea de bine a participanților care au făcut efort mai mult de trei ore pe zi nu s-a îmbunătățit, ci dimpotrivă.

Oamenii de știință au observat, de asemenea, că anumite sporturi care implică socializare – precum sporturile de echipă – pot avea un efect mai bun asupra sănătății psihice decât altele. Și, în ciuda faptului că nici ciclismul, nici aerobicul și nici fitness-ul nu sunt sporturi de echipă, aceste activități pot avea, de asemenea, un efect pozitiv considerabil asupra stării de bine.

Citeste si:

sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

ceai pentru somn

Previous:

(P) Top 5 ceaiuri care te ajută să dormi mai bine

Next:

Cum să preveniți boala în timp ce călătoriți în străinătate

You may also like

Post a new comment