TIFF 2018 reface Persona lui Ingmar Bergman cu Maia Morgenstern și Oana Pellea

29 April of 2018

Campania de imagine a celei de-a 17-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania reproduce posterul și una dintre scenele iconice din capodopera lui Ingmar Bergman, Persona, cu celebrele actrițe Maia Morgenstern și Oana Pellea.

Este nu doar un omagiu adus legendarului cineast suedez, căruia TIFF îi dedică în acest an o retrospectivă la 100 de ani de la naștere, și capodoperei sale incontestabile, supranumită ,,Muntele Everest al analizei cinematografice’’, ci și o campanie vizuală în linia celor cu care festivalul de la Cluj și-a obișnuit deja publicul.

Înfruntarea pe muchie de cuțit dintre o actriță refugiată în muțenie (Liv Ullmann) și infirmiera sa (Bibi Andersson) face obiectul filmului în alb-negru regizat de Bergman în 1966. În 2018, Maia Morgenstern și Oana Pellea recreează una dintre scenele-cheie din Persona, emblematică pentru relația de interdependență dintre cele două personaje și vampirizarea psihologică despre care vorbește filmul. Este o interpretare reverențioasă, agrementată cu un discret twist transilvănean, în care transferul de personalitate ia forma unei veritabile relații vampirice.

„Am acceptat propunerea TIFF-ului din trei motive: e un festival pe care l-am admirat și sprijinit încă de la prima ediție, îl ador pe Ingmar Bergman și o ador pe Maia.  M-a încântat rezultatul final și m-a convins încă o dată că am avut dreptate să accept această provocare”, spune Oana Pellea. „E paradoxal”, adaugă Maia Morgenstern. „Pentru mine s-a închis un cerc. Coincidența face că m-am întâlnit mai întâi cu scenariul de la Persona când, în facultate, mi-am dat o restanță la actorie cu o scenă din acest mare film – pe care abia ulterior l-am văzut.  Să recreez acum cu Oana această secvență-citat, apropiindu-ne cu tot umorul, gingășia, reverența și curajul de Persona, a fost o incursiune esențială  în dragostea pentru cinema și pentru această meserie. Cu atât mai importantă cu cât ea a fost prilejuită de TIFF, un festival ca o mare sărbătoare care înseamnă întâlnirea – la mine acasă – cu autorii de film. Cu marii maeștri, dar și cu cei aflați la început de drum. ”

În clipul oficial TIFF 2018, care va fi lansat în curând pe pagina de Facebook a festivalului, cele două actrițe îndrăgite din România apar pentru prima dată împreună pe marele ecran, în regia fraților Anton și Damian Groves, de la Studioset, implicați pentru a cincea oară în campania de imagine a celui mai important eveniment dedicat filmului în România.

Spotul a fost produs de Adriana Răcășan și Libra Film, filmările și ședința foto pentru posterul acestei ediții au avut loc la Studio 82, iar Ana Light&Grip și Cutare Film au asigurat echipamentele și aparatura de filmare. Autorul fotografiei inspirate de afișul filmului Persona este Cosmin Bumbuț, grafica posterului este realizată de Andrei Pastuhov – art director TIFF, iar imaginea clipului este semnată de directorul de imagine Andrei Oană. Ținutele actrițelor au fost realizate de pictorul de costume Nicole Cârnu, machiajul a fost asigurat de Natalia Clima, iar hair styling-ul de Sebastian Serghe. Montaj: Bogdan Orcula. Postproducție: Călin Bogdacenco. Muzica: Ștefan Crișan.

 

Festivalul Internațional de Film Transilvania (25 mai – 3 iunie) celebrează puterea extraordinară a cinema-ului de a spune povești curajoase și de a depăși granițele culturale de pretutindeni.

Foxtrot este un film extraordinar, care și-a câștigat locul în istorie la scurtă vreme de la momentul lansării în cadrul festivalului de la Veneția. Premiera de gală va avea loc în prezența regizorului israelian Samuel Maoz.

,,Studiu temerar despre durere și ce-nseamnă să pierzi pe cineva apropiat’’ (Los Angeles Times), Foxtrot e un film în trei părți care invită la introspecție, transformând un subiect foarte sensibil pe plan local într-o puternică metaforă universală despre război. Controversata poveste inspirată de conflictul israeliano-palestinian a fost distinsă cu Marele Premiu al Juriului la Festivalul Internațional de Film de la Veneția și a câștigat nu mai puțin de 8 trofee Ophir la ,,Oscarurile israeliene’’.

Filmul spune povestea unei familii destrămate în urma dispariției tragice a fiului plecat la război. Momentele de comedie neagră, episoadele cu soldați israelieni plictisiți de misiunea lor în mijlocul deșertului și secvențele care îi surprind mușamalizând moartea unor tineri palestinieni au scandalizat Guvernul Israelian. Oficialii statului au aplaudat decizia Academiei Americane de Film de a nu include titlul pe lista scurtă a nominalizărilor pentru Cel mai bun film străin. Revolta a continuat până la boicotarea evenimentului de deschidere a Festivalului de Film Israelian din Paris, în cadrul căruia a fost inclusă proiecția cu Foxtrot.

Cineastul Samuel Maoz și-a câștigat renumele internațional încă de la debutul în lungmetraj cu Lebanon (2009), care a fost prima producție israeliană premiată cu Leul de Aur la Veneția. În 2010, Lebanon a fost prezentat și la TIFF, când Maoz s-a aflat pentru prima dată la Cluj ca membru al juriului internațional, și a fost ulterior distribuit pe ecrane de Transilvania Film.

Samuel Maoz va fi la Gala de deschidere TIFF.17 alături de o parte din echipa filmului, prezența acestora fiind doar una dintre surprizele pregătite de organizatori pentru miile de spectatori din Piața Unirii. Foxtrot va fi distribuit în România începând din iunie, tot de Transilvania Film.

Biletele pentru gală sunt deja disponibile pe tiff.eventbook.ro

Ne puteți urmări pe:

www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația pentru Festivalul de Film Transilvania.

Cu sprijinul: Ministerului Culturii și Identității Naționale, Centrului Național al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă – MEDIA al Uniunii Europene

Prezentat de: Staropramen

Sponsor Principal: Banca Transilvania

Partener Principal: Mastercard

Mașina oficială: Mercedes-Benz

Sponsori: Orange, HBO, Samsung, Lidl, TenarisSilcotub, Avon, McDonalds, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești.

Cafeaua oficială: Nespresso

Partener Logistic Oficial: DHL

***

Parteneri media: TV5, Europa FM, Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, Historia, Marie Claire, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Men’s Health, Business Review, Zile și Nopți, Cinemap, Radio România Cultural, Observator Cultural, Scena 9, Agerpres, Life.ro, Cinemagia, BIZ, News.ro, A List Magazine, LiterNet, AaRC.ro, Sinteza.

Parteneri media locali: Erdèly Naplò, Făclia, Filmtett, Krónika, Infotrafic, Monitorul de Cluj, Radio Cluj, Transilvania Reporter

Partener de monitorizare: mediaTRUST

 

 

Comments

comments

Previous:

(P) Smiley la Arenele Romane

Next:

,,Clubul Femeilor Dezlănţuite” se vede în avanpremieră absolută la Cinema City, doar pe 22 mai

You may also like

Post a new comment