Tu știi să citești o etichetă?

04 June of 2015

© BillionPhotos.com / Fotolia

© BillionPhotos.com / Fotolia

Să știi să citești o etichetă înseamnă practic să fii conștientă de ceea ce mănânci. Poate când vine vorba de alimentația ta nu ești chiar atât de categorică, dar dacă vorbim despre copil, lucrurile se schimbă. Legislația UE obligă producătorii să eticheteze corect și cu acuratețe produsul alimentar final. Mai mult, totul trebuie scris în limba maternă a consumatorului. Dar chiar și așa, știi să descifrezi codurile?

Cele mai folosite indicative
1.    Light sau Lite – deși există corespondent în limba română pentru cele 2 cuvinte, pe ambalaje se păstrează varianta în engleză pentru a oferi credibilitate produsului. Înainte de a remarca cât de ușor este produsul citește totuși eticheta. Iar LITE pe o pungă de cipși nu înseamnă fără grăsimi ci doar faptul că feliile de cartofi sunt mai subțire tăiate.
2.    Fără colesterol – nu înseamnă fără grăsime. În general alimentele vegetale nu au colesterol iar cele animale, da. Așa că un ulei vegetal poate avea indicativul menționat dar să fie 100% cu grăsime.
3.    90% fat free – nu înseamnă că produsul are cu 90% mai puțină grăsime decât cel standard, obișnuit. Ci că alimentul are 10% grăsime.
4.    Fără adaos de zahăr – nu înseamnă că produsul nu are zahăr, ci n-are zahăr adăugat. Dar poate fi dulce de la fructele pe care le conține.
5.    Natural 100% – produsul poate conține grăsimi și uleiuri naturale, dar asta nu înseamnă că sunt bune pentru sănătatea noastră.

ȘTIAI CĂ:
•    Lista ingredientelor unui produs se face în funcție de ponderea lor pornind de mare la mic. Acest amănunt este foarte important dacă ești interesată de aportul de grăsime sau zahăr. Dacă ingredientul e în capul listei, produsul nu e deloc Light. Problema este că de cele mai multe ori nu scrie zahar sau grăsime ci o altă denumire total necunoscută ție.
•    E o mare diferență între “best before” și “used by”. La noi ambele au fost traduse “a se consuma de preferință până la data de”. Primul termen se referă la faptul că produsul poate fi consumat și după data înscrisă pe ambalaj dar nu va mai avea aceleași calități promise. Al doilea termen este unul imperativ. După data afișată produsul nu mai e bun de mâncat, fiind alterat.

Comments

comments

Previous:

Fa-i un cadou sexy

Next:

7 alimente care te pot ingrasa fara sa stii

You may also like

Post a new comment