Transformă-ți cafeaua într-o maxidoză de vitamine și antioxidanți

04 July of 2019

Transformă-ți cafeaua într-o maxidoză de vitamine și antioxidanți – Care este singurul lucru de care nu uiți niciodată dimineața? Dacă semeni cu mine, răspunsul este: cafeaua. Ea mă remontează și-mi dă impulsul pentru a funcționa o zi întreagă. Însă, aceleași efecte le-am putea obține și de la vitamine, însă cei mai mulți le ignoră.

Dar ce ai zice dacă ți-ai putea transforma banala cafea de dimineață într-un boost de energie plin de micronutrienți? Beneficiile pentru sănătate ar fi mari, iar aroma băuturii matinale mult mai apetisantă. De aceea, ține cont de sfaturile de mai jos și alege-ți varianta optimă pentru a avea o zi nu doar bună, ci nemipomenită.

CAFEA + CACAO = inimă puternică

Cu o valoare nutritivă ridicată, cacaua este o sursă excelentă de substanțe necesare organismului. Pudra de cacao stabilizează și reduce tensiunea arterială, este un antioxidant mai puternic decât vinul roșu sau ceaiul verde ori negru. Cacaua este bogată în flavonoide care ajută la menținerea sănătății sistemului nervos, fiind recomandată persoanelor care fac efort intelectual.

Conform studiilor recente, ea are efecte atât asupra colesterolului, cât și asupra glicemiei, pe care are puterea să le scadă. Specialiștii cred că diabetul zaharat, un ucigaș tăcut care poate deteriora metabolismul glucozei, poate fi ameliorat cu ajutorul acestui ingredient-minune. Adăugarea produselor pe bază de cacao în dieta zilnică a demonstrat câteva efecte notabile în îmbunătățirea rezistenței la insulină.

De asemenea, oamenii de știință consideră că extractul de cacao este un agent activ care ajută la prevenirea creșterii bacteriilor infecțioase din organism. În plus, dacă este administrat împreună cu tratamentul medical adecvat, acesta poate ajuta la eradicarea bacteriei contagioase Helicobacter pylori.

Cum prepari Mocha Latte: încălzește un pic de lapte cu una-două lingurițe de cacao și pune zahăr după gust. Toarnă amestecul peste cafea (de regula, espresso) și adaugă frișcă.

CAFEA + CIUPERCI = imunitate de fier

O combinație stranie, dar care merită încercată. Ciupercile au proprietăți antivirale, antiinflamatoare și imunostimulatoare. Pline de antioxidanți, acestea pot preveni bolile hepatice. De asemenea, ajută la digestie datorită prebioticelor puternice pe care le conțin. În magazinele de specialitate, poți găsi un praf special din ciuperci din care să faci o cafea cu extrem de puțină cofeină. Însă nu toate ciupercile merg cu o cafea bună. De aceea caută pulberea de Cordyceps sau cea de Reishi.

Prima este o ciupercă medicinală care a avut efecte spectaculoase asupra unor atleți chinezi de talie olimpică. Considerată un superaliment, ea combate stresul, previne îmbătrânirea și energizează corpul. Are puterea de a oxigena puternic organismul, de a regla glicemia și de a proteja inima. Ciupercile Reishi au un gust amar și, de obicei, sunt adăugate în ceaiuri, cafea sau sucuri de fructe. Datorită lor, sistemul imunitar funcționează la cote maxime și au un rol detoxificant pentru organism.

Nu sunt indicate persoanelor cu tensiune arterială mică sau care urmează să sufere o intervenție chirurgicală.

CAFEA + SCORȚIȘOARĂ = creier sănătos

Cu o aromă inconfundabilă, scorțișoara a fost folosită ca leac pentru multe boli în medicina tradițională chineză și indiană. Ea este un adjuvant în tratarea bolilor metabolice și se pare că are efecte benefice asupra diabetului de tip 2. Scorțișoara este utilizată pentru a suprima dependența de zahăr, datorită gustului său natural dulce.

De asemenea, reduce colesterolul rău (LDL) și crește colesterolul bun (HDL). Ea are proprietăți antimicrobiene și luptă împotriva elementelor fungice, bacteriene și virale. Studii recente arată faptul că scorțișoara poate ajuta la tratarea simptomelor de Alzheimer și Parkinsons, două afecțiuni neurologice care, pentru moment, sunt incurabile. Sindromul ovarului polichistic este o altă afecțiune pentru care scorțișoara poate fi un element-cheie când vorbim de tratament. În plus, ea atenuează sângerările menstruale abundente.

Cum prepari cafea cu scorțișoară: mai simplu de atât nu se poate; amestecă jumătate de linguriță cu o linguriță de cafea apoi toarnă apă clocotită și lasă să decanteze. O altă posibilitate este să presari peste un capuccino o cantitate potrivită de scorțișoară.

CAFEA + TURMERIC = digestie de invidiat

Turmericul sau curcuma, în limba română, este un condiment aromat, de culoare galbenă folosit în bucătăria orientală. Tradițional el a fost folosit în medicina ayurvedică și chineză pentru tratarea afecțiunilor inflamatorii, a bolilor de piele, a rănilor, a afecțiunilor digestive și a afecțiunilor hepatice.

Turmericul are capacitatea de a reduce inflamația și durerea în cazul bolnavilor de artrită și funcționează ca un ibuprofen. Efectul antioxidant al curcumei este atât de puternic încât ajută în mod direct ficatul să se regenereze și să se ferească de toxine.

Condimentul face minuni în privința digestiei și este indicat în tratamentul sindromul intestinului iritabil. Prepară o cafea la ibric și amestecă un pic de turmeric în ea pentru a beneficia de efectele miraculoase ale acestuia.

CAFEA + GHIMBIR = adio durerilor musculare!

Ghimbirul este un ingredient ușor picant care ar trebui consumat cât mai crud cu putință, altfel calitațile lui scad. El are proprietăți antiinflamatoare puternice, ameliorând durerile în cazul unor boli ca: artrita sau osteoartrita.

În plus, ghimbirul îndepărtează senzația de greață, îmbunătățește condițiile respiratorii și reduce flatulența.

De altfel, este un remediu natural pentru durerile în gât, tuse și răceală. Digestia se îmbunătățește datorită acestei plante, ajutând la reglarea nivelului ridicat de zahăr din intestine și la calmarea stomacului, menținând astfel ritmul său regulat. Adaugă în cana de cafea o linguriță de ghimbir pulbere și amestecă bine.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Femeia.
Sursa foto: pexels.com/

Comments

comments

Previous:

Cum să faci față unui interviu. Cateva sfaturi simple si bune!

Next:

Exerciții utile dimineața. Cum iti pui in miscare metabolismul

You may also like

Post a new comment