Natura sursă de sănătate

28 June of 2016

Mama natură are tot ce-ți trebuie pentru a fi frumoasă, sanatoasă și vesela! Iata cum este natura sursă de sănătate! Buna dispoziție, comportamentul, emoțiile și chiar sănătatea noastră depind în mare măsură de prezența naturii.

Se știe deja că exercițiile în aer liber ne ajută creierul să funcționeze mai bine și ne antrenează inima și mușchii, dar cercetările arată că dacă am petrece mai mult timp în mijlocul naturii – în loc să lenevim în fața televizorului – am avea mult mai mult de câștigat. Indiferent că faci o drumeție la munte, duci câinele la plimbare prin cartier ori cultivi legume în propria grădină, experții sunt de părere că apropierea de natură este minunată pentru trup, minte și suflet.

Este lucru dovedit că verdeața, sunetele blânde și mirosurile naturii relaxează creierul și întregul corp. Sănătatea noastră este efectiv îmbunătățită atunci când intrăm în contact cu natura.

Stresul și agitația ne epuizează

Mintea este ca un burete ce absoarbe constant tot ce e în jurul nostru. De la serviciu și responsabilități familiale până la discuțiile despre politică și economie, reținem o grămadă de informații atât la nivel conștient, cât și la nivel subconștient. Soluția este să fim selectivi când alegem din noianul de informații.

Astăzi, computerele, e-mailurile, telefoanele mobile, jocurile și internetul consumă o parte uriașă din energia și atenția noastră. În timp, ne-am antrenat mintea și corpul să fie mereu stimulate, mereu în poziția „pornit“, și am ajuns să nu mai reușim să ne relaxăm. Ba mai mult, ne-am obișnuit atât de mult să fim stimulați, încât viața ni se pare plictisitoare fără stimulare.

Însă această stimulare ne epuizează fizic, mental, emoțional și spiritual, ceea ce are un efect negativ asupra sănătății și relațiilor noastre. Dar în loc să apelăm la medicamente care să ne ajute să scăpăm de afecțiunile cauzate de stres (precum insomnie, anxietate, depresie, hipertensiune, tulburări digestive etc.), am putea încerca o schimbare: să ne conectăm mai mult cu natura, ca să ne regăsim echilibrul.

Plimbări prin pădure

Mersul pe jos face bine sănătății, dar o plimbare prin pădure este și mai benefică, în special pentru inimă și pentru vasele de sânge. Iată ce spun studiile: în timpul unei plimbări prin pădure pulsul și tensiunea arterială nu cresc, așa cum se întâmplă dacă ne plimbăm prin oraș, în apropierea unor străzi aglomerate. Cercetătorii explică acest lucru prin faptul că plimbările în natură conduc la o scădere a secreției hormonilor de stres. Liniștea, frumusețea și calmul naturii generează un efect magic asu-pra noastră. S-a întors vremea frumoasă, zilele sunt mai lungi și mai însorite, așa că îndeamnă-ți familia la o plimbare, cu mic cu mare, în sânul naturii. Plimbați-vă, mergeți cu bicicleta, jucați-vă cu mingea sau de-a v-ați ascunselea…

Distrați-vă la aer curat!

Efectele binefăcătoare ale soarelui
Medicii și oamenii de știință sunt de aceeași părere: în doză mică, soarele este excelent pentru sănătate. Stimulează fabricarea elastinei și a colagenului, regenerează celulele pielii, iar aerul ionizat de către razele ultraviolete are efect stimulator asupra organismului. În plus, s-a observat că soarele este benefic în tratarea unor boli de piele precum eczeme, psoriazis și altele.
De asemenea, soarele întărește oasele. Razele solare stimulează sinteza cutanată a vitaminei D, care ajută calciul să se fixeze în oase. Lipsa vitaminei D ne predispune la fracturi, iar pe bebeluși la rahitism. Medicii spun că o plimbare zilnică de 20 de minute în soare este suficientă pentru a completa necesarul de vitamină D.

În plus, cercetări recente au demonstrat că soarele este un antidepresiv natural care activează producerea endorfinelor (hormonii plăcerii) și a serotoninei (hormonul bunei dispoziții).

Revigorează-te la mare

Pe litoral, altitudinea este zero, iar aerul este bogat în ioni negativi, excelenți pentru sănătate: organismul asimilează mai bine vitaminele,în timp ce funcția cardiovas-culară este îmbunătățită. Prin descompunere, algele eliberează iod – exact la malul mării concentrația de iod din aer este mai mare ca oriunde pe litoral. Iodul este un veritabil stimulent, iar organismul îl stochează grație glandei tiroide.

Apa mării este un ansamblu bogat și complex de substanțe binefăcătoare. O baie în apa mării îți permite să absorbi oligoelemente indispensabile, iar înotul în apa sărată este un balsam pentru articulațiile fragile. În plus, temperatura scăzută a apei deter-mină contractarea vaselor de sânge, ceea ce are un dublu avantaj: stimulează circulația venoasă și favorizează senzația de relaxare.

Relaxează-te la țară

Aerul din orașe este mult mai poluat, dar și mai încărcat de microbi decât aerul de la țară. O reducere de 10 micrograme la metrul cub de aer a concentrației de particule fine înseamnă creșterea speranței de viață în medie cu 0,6 ani.
Orașul ne monopolizează atenția și ne epuizează creierul, pe când plimbările în natură ne oferă stimuli care ne atrag atenția într-un mod involuntar, dar blând. În oraș stimulii sunt numeroși și brutali.
Prezența arborilor și a pajiștilor favorizează sentimentele pozitive și reduce stresul, furia, frustrările.

Chiar și copiii hiperactivi se concentrează mai ușor după ce s-au jucat în aer liber și, cu cât zona de joacă este mai verde, cu atât simptomele deficitului de atenție se diminuează.

Spațiile verzi previn îmbolnăvirea

Cu toții apreciem spațiile verzi care ne înconjoară, dar aportul lor nu este doar vizual: studiile au dovedit că ele pot preveni apariția unor boli. Prezența plantelor sau contactul cu natura, cu arborii ori cu plantele favorizează vindecarea pacienților după operație și stimulează imunitatea.
Un studiu efectuat în 2009 în Olanda a demonstrat că persoanele care locuiesc în zone în care predomină spațiile verzi sunt mai puțin predispuse la dureri intense de spate, anxietate, astm, amețeli, tulburări digestive, diabet, infecții urinare.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Adio, insecte!

Next:

Cum îți poți păstra hainele și încălțările impecabile

You may also like

Post a new comment