Lectii de respiratie. Respiratia corecta

13 November of 2015

Respirația este sinonimă cu viață, iar respirația corecă este esențială pentru că poate aduce avanteja uriașie trupului și minții.

Respirația poate curge prin corp în multe feluri. Ea se adaptează vieții și constrângerilor. Din păcate, noi trăim într-o lume lipsită de respirație: mai repede, mai sus, mai departe. Iar respirația devine din ce în ce mai superficială și mai rapidă și duce la flămânzirea corpului: nu primește destul aer în plămâni și, astfel, nici destul oxigen, responsabil pentru viața  celulelor.

Citeste si: 11 tehnici care te ajută să adormi ușor

Putem începe imediat să schimbăm acest lucru. Dacă respiri profund și liniștit și îți regăsești ritmul natural, în viața ta se vor întoarce liniștea și relaxarea. Respirația naturală nu constă din două faze, ci din trei. Din cauza stresului, pauza se pierde, iar expirația este prea scurtă. De aceea în plămâni rămâne mult aer. Mai ales în sfertul de jos se adună mult aer folosit. În consecință, nu se poate inspira suficient oxigen, iar din sânge se elimină mai puțin dioxid de carbon.

Dar să ne întoarcem la exercițiul de respirație. În timp ce respiri, imagineazăți o situație în care jubilezi. Chiar și numai această reprezentare va face respirația mai profundă. Sau, dacă exersezi seara în pat, gândeștete la un urs care doarme, cum i se ridică și se lasă burta în timp ce respiră.

În timpul exercițiilor de respirație, expirația trebuie să fie semnificativ mai lungă. Lasă timp aerului să iasă liber din plămâni, nu te grăbi și bucură-te de pauza de respirație de după aceea. Închipuie-ți cum în tine se instalează o liniște minunată.

Citeste si: Yoga, drumul către tine

În timpul unei plimbări prin natură poți avea o cu totul altă stare de spirit și alte senzații decât în spații închise. Respiră conștient și profund, în burtă, în flancuri, în piept, în spate și acolo unde îți vine. În felul acesta poți expira foarte simplu orice încordare.
Poți încorpora în timpul plimbării și exercițiile din aceste pagini, căci ele fac foarte bine în aer liber, cât mai curat cu putință. Dacă preferi să exersezi acasă, deschide fereastra și lasă aerul să intre în cameră.

Citeste si: Cum scapi de sforait

Expiră cât mai mult aer folosit posibil: stai în fund, cu picioarele încrucișate și spatele drept, și inspiră profund. Apoi expiră prelung și apleacă-te în față. Capul se lasă în jos, brațele cad în fața genunchilor. Când te ridici, inspiră din nou.

Sfaturi pentru exercițiile de respirație.

Exersează afară, în aer proaspăt, dar nu prea rece
Poartă haine comode
Alege o ambianță liniștită

Nu exersa cu stomacul plin
Inspiră prin nas și expiră pe gură
Exercițiile trebuie să cuprindă câte 3 până la 5 respirații

Trage burta puternic și presează aerul să iasă: stai pe spate și inspiră profund.
Când expiri, trage genunchii la piept și cuprinde-i cu brațele. Când inspiri, întinde la loc picioarele.

Articol exclusiv online
Text: Angela Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Cum transformi noaptea in zi

Next:

Recicleaza inteligent resturile din bucatarie

You may also like

Post a new comment