Breath Walk un tip de mers nou și blând

13 September of 2016

Breath Walk un tip de mers nou și blând – În timpul acestui exercițiu special
de yoga se ajunge, pas cu pas, la pace și echilibru interior.

Cât de plăcut este să te plimbi fără țel prin natură, să respiri aer curat și să lași vântul să-ți limpezească mintea! Când ne permitem astfel de momente, începem să ne cunoaștem cu adevărat. Simțim
că suntem stăpâne pe noi și că avem
libertatea să ne alegem propria cale. Cu această ocazie, ne întărim mușchii și
încheieturile și facem un lucru bun pentru inimă. Dar chiar dacă aceste lucruri
își au importanța lor, ele nu trebuie să
reprezinte principalul nostru scop.

Fără un țel precis
Mergem pe jos pentru că ne place. Și respirăm pentru că respirăm, conștiente fiind că în felul acesta scăpăm de
în­cordare și ne stabilizăm undele cere­brale. Asta înseamnă că ne cufundăm într-o stare în care suntem profund relaxate și, în același timp, extrem de concentrate. Este o stare în care ne putem folosi întregul potențial: logica, expe­riența, sentimentele și intuiția se află în armonie.
Dar acest lucru funcționează numai dacă spiritul nostru este concentrat
pe așa ceva și nu oscilează necontrolat
între trecut și viitor. În timpul exer­cițiului „BreathWalk“ (engl.: „breath“ a respira, „walk“ a merge), spiritul este ancorat în prezent: unim res­pi­rația și pașii după un anumit model care necesită o oarecare concentrare. Ne golim mintea și ajungem astfel în mod natural în stare de me­ditație. Fiecare exer­cițiu de Breath-Walk constă din 5 elemente:

1.Simte respirația
Înainte de mersul propriu-zis, se armonizează trupul și sufletul. Stai în picioare și simte legătura cu pământul. Apoi fii atentă la respirație timp de 2 minute. Simte cum intră aerul în corp și după aceea cum iese. Lasă-l să pătrundă din ce în ce mai adânc în abdomenul
inferior. Întinde apoi brațele în spate, deschide pieptul, răsucește corpul de la stânga la dreapta și apleacă-te în față. Dacă ai senzația că nu ești cu adevărat „trează“, sari timp de 30 de secunde. La final, închide o clipă ochii și con­cen­trează-te pe cel de-al „treilea ochi“, care se află între sprâncene.

2. Aliniază corpul
Începe cu un tempo lent și găsește-ți ritmul, pentru ca după 5 minute să-ți percepi corpul de la picioare până la creștet. Pune tălpile pe pământ și rotește piciorul. Mută-ți atenția asupra gambelor, genunchilor și apoi asupra coapselor, până la șolduri. Percepe încor­dările și relaxează mușchii. Simte-ți apoi spatele, umerii și ceafa. Relaxează toți mușchii și fii atentă ca trupul să stea drept, cu coloana vertebrală dreaptă. Încă ceva: zâmbește.

3. Prinde ritmul
Se sincronizează acum respirația și pașii, și anume după un ritm de patru. Asta înseamnă că respiri în patru părți egale prin nas: ins­piri, inspiri, inspiri, inspiri. Apoi expiri
în patru părți egale:
expiri, expiri, expiri, expiri. Inspiri prima dată când piciorul stâng pășește în față, a doua oară când piciorul drept face un pas. Apoi încă o dată cu stângul și cu dreptul. După aceea începe expirația, când piciorul stâng face un pas în față. Se execută timp de trei minute.

4. Combină o mudra
La fiecare succesiune de patru părți se combină un exercițiu cu degetele. La prima inspirație, când pășești cu stângul, degetele mari de la ambele mâini ating degetele arătătoare. În următorii trei timpi de inspirație, degetele mari ating degetele mijlocii, inelarele și degetele mici. Când expiri, degetele mari se întorc la arătătoare. După ce stăpânești ritmul, combină cu respirația, mudra și pașii mantra din patru silabe: Sa-Ta-Na-Ma. Efectul va spori.

5. Deschide-ți simțurile
Alege un loc frumos din natură. Stai dreaptă, cu picioarele depărtate la nivelul umerilor. Simte aerul pe piele, mi­reas­­­­­ma naturii, ciripitul păsărilor, foș­­netul frunzelor. Percepe lumea și simte cum ești o parte din ea.

Info Origine: BreathWalk a fost elaborat de Yogi Bhajan (1929 – 2004), un maestru sikh indian, împreună cu psihoterapeutul Gurucharan Singh Khalsa, în Statele Unite ale Americii.
Variații: poți lăsa uneori respirația
 liberă sau poți renunța la mudra.

Yoga pentru ochi
Yoga, drumul către tine
Yoga: mai multă pace, mai multă fericire
Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Ce să bei dacă ai indigestie

Next:

Reguli pe care ar trebui să le respecți cu sfințenie după fiecare masă

You may also like

Post a new comment