Semințe sănătoase. Care sunt acestea și cu ce te ajută

14 May of 2020

Surse excelente de nutrienţi de calitate, aceste semințe trebuie incluse în dietă. Sunt o cale eficientă de refacere a organismului, de prevenire a îmbolnăvirilor şi sunt un aliat de nădejde în toate dietele.

Seminţe de floarea-soarelui

Sunt bogate în vitamina E, un excelent antiinflamator şi antioxidant, conţin o mare cantitate de fitosteroli, care contribuie la scăderea colesterolului, dar au şi magneziu, seleniu. Sunt eficiente în eliminarea paraziţilor intestinali, curăță vasele de sânge, scad colesterolul, stimulează funcția renală, sunt utile în depresii. Mai mult detoxifica organismul, previn fragilitata vasculară și tonifică inima.

Este foarte eficient să consumi semințe crude, în salate sau alaturi de cereale, în mod constant, sau alternativ cu alte semințe grase în cure de 10-12 zile.

Seminţe de susan

Sunt o sursă perfectă de vitamine din complexul  B și fier, calciu, magneziu, fier, fosfor, zinc, seleniu, cupru, mangan. Au antioxidanţi şi datorită acidului oleic pe care îl conţin, reglează colesterolul, tensiunea arterială şi glicemia.

Este perfect dacă le adaugi în salate sau iaurt. O linguriță pe zie ste suficientă.

Seminţe de dovleac

Sunt o excelentă sursă de vitamina E, un puternic antioxidant, conțin magneziu pe care îl conţin facilitează relaxarea vaselor sangvine, scăderea tensiunii arteriale, fiind de mare ajutor în prevenirea infarctului miocardic şi a accidentelor vasculare cerebrale. Scad colesterolul, previne cataracta și osteoporoza, reduc riscul de cancer mamar, iar în cazul bărbaţilor, cu cel de prostată. În plus fac bine pielii acneice și previn ridurile.

Este perfect dacă le consumi crude, dar în salata sau cereale. le poți coace ușor și le poti folosi la preparate dulci. Sunt foarte eficiente în cure de 10-12 zile, circa o lingură, două pe zi.

seminte de rodie

Semințele din bobițele de rodie

Sucul este foarte valoros, dar impreuna cu semințele din bobițe este un veritabil leac universal. Micile seminţe de rodie previn cancerul, afecţiunile cardiovasculare, conțin fitoestrogeni, hormoni vegetali asemănători cu cei din organism. O jumătate de rodie conţine estrogen cât doza zilnică prescrisă unei femei în cadrul terapiei de substituţie hormonală. Este și motivul pentru care rodia este inclusă în rândul aliaţilor de nădejde împotriva cancerului de sân.

Mănâncă bobițele ca atare renunțând să bei doar sucul de câte ori ai ocazia.

Seminţe de in

Conţin trei tipuri de acizi graşi polinesaturaţi (omega 3, 6 şi 9) şi o sursă excelentă de fibre, polizaharide, precum şi „hormoni vegetali“, pus vitaminele F,  A şi E, complexul B, seleniu şi lecitină. Introduse în mod curent în alimentaţie, seminţele de in contribuie la îmbunătăţirea activităţii rinichilor, ficatului, tiroidei, aparatului digestiv, previn trombozele, reduc riscul de boli cardiovasculare şi cancer, amână îmbătrânirea.

Este perfect daca le vei consuma in fiecare zi. Este suficienta o lingurita. Este perfect daca le adaugi măcinate în salte, iaurt sau amestecurile de cereale, pentru ca daca le consumi intregi se digera greu, iar nutrienții valoroși nu sunt asimilați.

Seminţe de cânepă

Mai puțin uzuale, ar trebui introduse în dietă. Sunt foarte bogate în acizi graşi esenţiali omega 3 şi 6, în proporția ideala (3:1) şi în fibre. Au o serie de alți compuși rari care ar putea fi un ajutor esențal pentru cei care au diferite forme de cancer, sindromul Alzheimer sau boala Parkinson. Sunt recomandate pentru a fo consumate de toată lumea cu scop preventiv.

Se conumă d epreferat crude, adăugate în salate, cereale, iaurt, sucuri naturale de fructe.

Citeste si: 7 uleiuri din nuci și semințe pline de beneficii

Articol exclusiv online, text: echipa Ioana, sursa foto: pexels.com

Comments

comments

capsuni

Previous:

Curiozități despre căpșuni. Ce nu știai despre aceste fructe îndrăgite

schimba-ti stilul de viata

Next:

Schimbă-ți stilul de viață. Slăbește ușor , în mod practic, inclusiv la serviciu

You may also like

Post a new comment