Secretele succesului unei femei într-un mediu dominat de bărbați

15 September of 2016

Munca într-un domeniu sau companie dominată de bărbați nu trebuie neapărat să fie un factor de stres în viața ta. Multe femei au reușit să își construiască o carieră de succes și o reputație de invidiat, prin profesionalism și muncă impecabilă la job, iar faptul că sunt mereu înconjurate de bărbați la serviciu nu a reprezentat un mare impediment.

Nu te gândi însă că trebuie să renunți la femininate și să adopți obiceiuri masculine pentru a reuși în viața profesională. Există numeroase metode prin care poți câștiga respectul colegilor și să avansezi în carieră.

Alege să lucrezi într-un mediu competitiv, dar corect

Competiția este o cale bună spre o carieră de succes, cât timp ea este corectă. Există medii de lucru mai atipice pentru o femeie, dar în care poți găsi numeroase oportunități de a te dezvolta și de a aduce o contribuție apreciată de cei din jur. Dacă arunci o privire pe acest site, îți vei da seama că un mediu atractiv de lucru poți găsi și într-o companie de distribuție de materiale de construcții. O companie care încurajează dezvoltarea angajaților ei, fără a discrimina în funcție de sex, va oferi întotdeauna un mediu competitiv, dar corect, în care avansările și măririle salariale se fac în funcție de abilități și capacitatea angajatului de a face performanță.

Recunoaște adevărata valoare a muncii tale

Multe avantaje pe care bărbații reușesc să le obțină la locul de muncă vin mai degrabă din comportamentul lor, a descoperit un studiu al Universității Stanford. Calități precum pervseverența sau încrederea în propriile forțe sunt motivele pentru care bărbații reușesc să avanseze în carieră. În plus, un studiu realizat de Accenture arată că doar 45% dintre femei sunt dispuse să ceară o mărire de salariu. Procentul în cazul bărbaților este mai mare, de 61%, ceea ce poate explica, în unele cazuri, diferențele salariale de la locul de muncă. Să știi cât valorează munca ta și când este cazul să ceri mai mult sunt abilități pe care orice femeie ar trebui să le deprindă, astfel încât să nu accepte niciodată mai puțin decât i se cuvine.

Fii fermă și învață să iei cuvântul la ședințe

O cercetare a celor de la Hardvard Business Review arată că femeile sunt mai puțin dispuse să ia cuvântul în cadrul ședințelor, iar când o fac, sunt mai înclinate să își ceară scuze des și să le permită celorlalți să le întrerupă sau să vorbească peste ele. Atunci când ai încredere într-o strategie sau într-un plan, nu trebuie să îți fie teamă să îți susții părerea cu argumente. Nu îi lăsa pe cei din jur să te întrerupă și folosește un ton neutru, dar ferm și sigur pe tine atunci când îți expui opiniile. Multe femei se lasă intimidate la locul de muncă, iar asta nu face decât să te tragă în jos din punct de vedere profesional, așa că învață să recunoști momentele când trebuie să iei atitudine.

Acceptă laudele pentru munca ta

Când un superior sau un coleg îți laudă aportul la un proiect și se declară încântat de munca ta, acceptă complimentele cu un simplu „Mulțumesc!”. Potrivit Forbes.com, femeile au tendința de a împărți laudele cu cei din jur, indiferent că aceștianau contribuit sau nu la succesul unui proiect, sau să afirme că doar au avut noroc. Deși este important să recunoști meritele tuturor, nu te pune pe tine pe planul al doilea și nu fi chiar tu cea care își minimizează contribuția la un succes.

Găsește-ți un mentor de la care să „furi“ meserie

Un mentor de la care să înveți cum merg lucrurile și care să te sfătuiască este cheia spre succesul profesional. Alege o persoană cu reputație bună în companie, cu care să comunici ușor, pe care să o admiri și de la care să ai ce învăța, indiferent că e bărbat sau femeie. Acest lucru te poate ajuta să înțelegi mai multe despre cum funcționează domeniul în care lucrezi și ce poți face pentru a aduce o contribuție care să îți impresioneze în mod plăcut superiorii.

Creează o legătură de încredere cu persoane din jurul tău

Doar pentru că ești înconjurată de mai mulți bărbați decât femei la locul de muncă nu trebuie să fie un impediment în calea ta. Formează o rețea de încredere cu câțiva dintre colegii tăi și participă la team building-urile organizate de companie sau la activitățile din afara serviciului. Nu trebuie neapărat să începi să te uiți la meciurile de fotbal, ci este suficient să fii dispusă să socializezi în acele situații în care te simți confortabil, la petrecerea anuală a firmei, de exemplu. Asta îi va ajuta pe oameni să te cunoască mai bine și să capete încredere în tine, astfel încât să colaborezi mai bine cu ei pe viitor.

Tu ai întâmpinat dificultăți la serviciu? Cum ai reușit să treci peste ele?

 

Sursă foto: Shutterstock

Comments

comments

Previous:

De unde inveti meseria de parinte

Next:

5 reguli de aur pentru a-ți ajuta copilul să reușească în viață

You may also like

Post a new comment