Legume tinere, pentru forțe proaspete în fiecare zi!

10 June of 2019

Patru retete delicicioase ca sa te bucuri din plin de bogatia de legume proaspete pe care le avem acum in piata sau in gradina.

Foto: Hubert Burda Media

Tocăniţă de legume cu ouă fierte
Ingrediente (4 porții): •500 g gulii •500 g morcovi •1 lingu­ră ulei de rapiță •500 g cartofi noi •750 ml supă •piper •200 g mazăre congelată •4 ouă •cca 2 lingurițe amidon •200 g smântână fermentată •1 legătură ceapă verde
1 Se pregătesc legumele; se taie guliile bețișoare și morcovii se taie cuburi. Ambele se călesc puțin în ulei. Se decojesc cartofii, se spală și se adaugă întregi; se călesc puțin împreună. Se toarnă supa și se piperează; se fierb toate cca 15 min. Se fierb ouăle tari cca 10 min.
2 Se trec ouăle prin jet de apă rece, se decojesc și se taie în opt. Se adaugă amidon la tocăniță, ca să se îngroașe; se ia apoi de pe foc. Se adaugă smântână și se decorează cu bucățele de ouă și rondele de ceapă verde.
Preparare: 30 minute; Per porție: 370 kcal; Proteine: 19 g; Grăsimi: 15 g; Carbohidrați: 35 g

Gulii umplute cu spanac și brânză, într-un sos minunat de roșii
Ingrediente (4 porții): •60 g boabe de grâu •4 gulii mari •1 ceapă •1 mână spanac •sare, piper •4 linguri smântână •4 linguri cașcaval ras •4 frunze varză albă •1 cățel de usturoi •200 g roșii decojite (cutie) •1 linguriță cimbru uscat • nucșoară rasă •200 ml supă
1 Se lasă grâul să se înmoaie peste noapte. Se încinge cuptorul la 160ºC. Se pregătesc legumele. Se pun deoparte frunzulițele de gulie; se taie câte un căpăcel reprezentat de pătrimea superioară a fiecărei gulii; apoi guliile se golesc de miez și acesta se taie cuburi. Se curăță și se toacă ceapa. 2 Se opărește puțin spanacul în apă cu sare. Se trece prin jet de apă rece și se stoarce; se toacă, apoi se amestecă împreună cu boabele de grâu scurse de apă, ceapa, jumătate din cantitatea de cuburi de gulie, 2 linguri de smântână și cașcaval. Guliile se umplu cu acest amestec și se așază într-o formă de sufleu unsă. 3 Se taie fâșii varza și usturoiul. Ambele se amestecă împreună cu roșiile, cimbrul și restul de pulpă de gulie; se condimentează. Se repartizează de jur împrejurul guliilor și se toarnă apoi 100 ml supă; se coace la cuptor cca 45 min. Se toarnă restul de supă, deasupra guliilor. Se adaugă în sos restul de smântână și se condimentează. Se presară frunzulițe de gulie.
Preparare: 40 minute; La înmuiat: 8 ore; La foc: 45 minute; Per porție: 220 kcal; Proteine: 11 g; Grăsimi: 10 g; Carbohidrați: 19 g


Tartă cu spanac o gustare vegetariană
Ingrediente (4 porții): •125 g unt •250 g făină •1 praf sare •500 g spanac •250 g brânză telemea •200 g smântână •4 ouă •piper •boia •1 linguriță rozmarin tocat •1 linguriță salvie tocată •2 căței de usturoi
1 Se taie cuburi untul și se frământă un aluat cu făină, sare și 3 linguri de apă rece. Pe planșeta tapetată cu făină se întinde o foaie din acest aluat și se îmbracă în ea o formă de tartă (Ø 28 cm). Se ridică o margine înaltă și se dă forma la frigider cca 1 oră. 2 Se pregătește spanacul. Se opărește în apă cu sare și se trece prin jet de apă rece; se stoarce și se toacă grosier. Se taie cubulețe brânza. 3 Se încinge cuptorul la 180ºC. Se bat ouăle cu smântână și se condimentează cu sare, piper și boia. Se amestecă spanacul cu brânză și verdeață; se adaugă usturoiul pisat. Amestecul de legume se repartizează pe blat, se piperează și se toarnă deasupra amestecul de ouă; se coace tarta la mijlocul cuptorului cca 50 de minute.
Preparare: 35 minute; Răcire: 1 oră; Coacere: 50 minute; Per porție: 860 kcal; Proteine: 28 g; Grăsimi: 60 g; Carbohidrați: 50 g


Pui cu legume de primăvară pe placul celor mari și mici deopotrivă
Ingrediente (4 porții): •1 conopidă •1 legătură morcovi •600 g file de piept de pui •sare •cca 3 linguri făină •2 linguri ulei de rapiță •1 lămâie •500 ml supă •1 legătură hasmațuchi •1 lingură amidon •100 g smântână •piper
1 Se pregătesc legumele. Se despart buchețelele de conopidă. Se taie morcovii bucățele. Se sărează bucățile de carne și se tăvălesc prin făină. 2 Se prăjește carnea în ulei. Se stoarce lămâia și sucul se adaugă la carne, împreună cu 400 ml supă. Se adaugă legumele și se acoperă vasul; se lasă să fiarbă înăbușit la foc moale cca 15 min. Se scot carnea și legumele, iar sosul se stinge cu restul de supă. 3 Se toacă hasmațuchi. Se dizolvă amidonul în apă; se înglobează în sos cu smântâna și se lasă să dea în clocot; se condimentează. Se taie carnea felii și se încălzește puțin în sos, împreună cu legumele și hasmațuchi.
Preparare: 25 minute; La foc: 15 minute; Per porție: cca 340 kcal; Proteine: 41 g; Grăsimi: 13 g; Carbohidrați: 15 g

Comments

comments

Previous:

Nuga. O reteta veche

You may also like

Post a new comment