Clătite pe săturate, dulci sau sărate

01 February of 2012


Foto: Shutterstock

Clătite cu cocos umplute cu frișcă și ananas

Ingrediente (4 porții): •6 rondele de ananas (conservă) •250 ml frișcă lichidă •3 linguri zahăr. Aluat: •75 g făină •150 g lapte de cocos
•1 linguriță zahăr pudră •2 ouă •4 linguri margarină topită •100 ml suc de ananas

1 Se taie cuburi ananasul, se prăjește într-o tigaie antiaderentă fără adaos de grăsime și se lasă să se răcească. Se bate frișca cu 2 linguri de zahăr și se amestecă împreună cu ananasul. Se dă la frigider.2 Se amestecă toate ingredientele pentru aluat, folosind telul (2 linguri de margarină topită trebuie turnate în fir subțire). 3 Se lasă să se caramelizeze o lingură de zahăr și se stinge cu suc de ananas; se lasă să fiarbă până ce capătă o consistență de sirop. 4 Se unge cu puțină margarină o tigaie mare antiaderentă. Se coc pe rând clătitele și se umplu cu compoziția de ananas. Se stropesc cu sirop de ananas.
Preparare: 50 minute; Per porție: 470 kcal; Proteine: 8 g; Grăsimi: 23 g; Carbohidrați: 56 g

Clătite cu legume, din făină integrală
Ingrediente (4 porții): •100 g făină albă •70 g făină integrală •cca 350 ml lapte •2 ouă •1 praf sare •1 cățel de usturoi •1 dovlecel •1 vânătă •1 ceapă medie •1 ardei gras galben •4 roșii •2 linguri ulei de măsline •1 linguriță rozmarin tocat •50 ml vin alb sec •sare, piper
•3 linguri ulei de floarea-soarelui •100 g cașcaval ras

1  Se amestecă cele 2 sortimente de făină cu lapte, ouă și sare; se lasă să se odihnească 20 min. 2  Se pregătesc legumele. Se taie usturoiul felii. Se taie cubulețe dovleceii, vinetele, ceapa și ardeiul gras. Se opăresc roșiile, se trec prin jet de apă rece, se decojesc și se curăță de semințe; se taie cuburi. Se călesc ceapa și usturoiul în ulei încins; se adaugă rozmarin, apoi vinete, dovlecei și ardei gras. Se călesc toate 1–2 min. Se stinge cu vin; se adaugă roșiile și se condimentează. Se lasă să se înăbușe cca 10 min. Se potrivesc de sare și piper. 3  În altă tigaie se încinge uleiul de floarea-soarelui și se coc pe rând 8 clătite din aluatul pregătit. Cele deja preparate se păstrează la cald în cuptorul încălzit la 70ºC. Înainte de servire, clătitele se umplu cu legume și se presară cașcaval. Se ornează, eventual, cu busuioc.

Preparare: 45 minute; La odihnă: 20 minute.
Per porție: 490 kcal; Proteine: 19 g‘ Grăsimi: 28 g; Carbohidrați: 38 g

Clătite cu spanac și cubulețe de kaizer afumat
Ingrediente (4 porții): •175 g făină •350 ml lapte •2 ouă •sare •300 g spanac congelat •300 g cartofi albi •3 linguri ulei •4 linguri kaizer afumat tăiat cubulețe •piper •nucșoară rasă •1 lingură unt •1 ceapă franțuzească •2 linguri susan
1 Se amestecă făina cu 300 ml lapte, ouă, 1 praf de sare și se lasă să se odihnească aluatul cca 20 min. Se decojesc cartofii și se fierb în apă cu sare 30 min. 2 Se încing câte 2 linguri de ulei, la care se adaugă câte o lingură de cubulețe de kaizer; se așază deasupra câte un sfert din compoziția de aluat și se coace clătita pe ambele fețe; se păstrează la cald. 3 Se opărește spanacul congelat. Se încălzește restul de lapte cu unt; se sărează și se piperează; se adaugă la cartofii pasați și se păstrează la cald piureul. Se toacă ceapa și se călește într-o lingură de ulei; se adaugă spanacul și susanul și se lasă să se călească 2-3 min. Se condimentează. Se umple cu piure fiecare clătită, se repartizează deasupra compoziția de spanac și se rulează. Se taie felii și se servește.
Preparare: 1 oră; La odihnă: 20 min.; La fiert: 30 min. Per porție: 610 kcal; Proteine: 16 g; Grăsimi: 41 g; Carbohidrați: 45 g



Comments

comments

Previous:

Vă plac șnițelele?

Next:

Sufleuri și gratinuri fierbinți de la cuptor!

You may also like

Post a new comment