Inimă sănătoasă? Da, e posibil!

13 November of 2009

Foto:Hubert Burda Medien, Fotolia

Foto:Hubert Burda Medien, Fotolia

N-o simțim, dar știm că e acolo, în interiorul nostru și că bate neîncetat. De 100000 de ori pe zi, în fiecare zi. Deși inima e motorașul neobosit care ne ține în viață, mulți dintre noi nu o iubesc și nu o îngrijesc după cum ar merita.
În ultimii 20 de ani, medicii, nutriționiștii, oamenii de știință ne-au tot vorbit de faptul că bolile cardiovasculare sunt atât de periculoase încât ne pot ucide și ne-au tot repetat că stă în puterea noastră să le prevenim. Și, totuși, în ciuda avertismentelor, aceste afecțiuni continuă să fie prima cauză de mortalitate în lume. Oare când vom începe să ne preocupăm cu adevărat de sănătatea noastră și să încetăm să ne mai ghidăm după principiul „mie nu mi se poate întâmpla“?
Luna septembrie, care a fost Luna Inimii, ne-a oferit un bun prilej de a ne aminti cât de important și de simplu este să avem grijă de inima noastră.

Trei pași spre o inimă sănătoasă

Știați că 80% din bolile de inimă pot fi prevenite? Pentru aceasta nu trebuie decât să alegem o dietă echilibrată și un stil de viață sănătos. Iată ce sfaturi ne oferă conferenţiar dr. Ioan Coman, Societatea Română de Cardiologie.
Alimentaţie echilibrată. Nu este un secret faptul că grăsimile din alimentaţia noastră sunt cele care cauzează cele mai multe dintre bolile de inimă. Un prim pas spre o inimă sănătoasă presupune reducerea consumului de grăsimi saturate, de origine animală, care pot fi înlocuite cu așa-numitele grăsimi bune, vegetale, care au un rol important în reducerea nivelului colesterolului rău (LDL) din sânge. Grăsimile bune le găsim în peşte slab, uleiuri vegetale, margarină tartinabilă, alune, fistic, seminţe. Aceste alimente sunt bogate în Omega 3 şi Omega 6, acizi graşi esenţiali care au rol însemnat în păstrarea sănătăţii inimii.
Mișcare, mișcare, mișcare. Ne putem ajuta inima să fie sănătoasă renunţând la un stil de viaţă sedentar. Nu este neapărat nevoie să mergem la aerobic, să alergăm kilometri prin parc sau să ridicăm greutăţi. Este suficient ca în fiecare zi să ieşim la o plimbare de
20 – 30 minute, poate să mergem pe jos de la serviciu spre casă pentru a ne relaxa sau să alegem scările în locul liftului.
Fără obiceiuri dăunătoare. În­cercați, pe cât posibil, să eli­minați din viața dvs. factori de risc precum fumatul și consumul excesiv de alcool, obiceiuri despre care se știe că dăunează sănătății noastre în general și, implicit, sănătății inimii.

Comments

comments

Previous:

Capacitatea de convingere și reușita

Știri medicale nr.22/2009 – Bine de știut

Next:

Știri medicale nr.22/2009 – Bine de știut

You may also like

Post a new comment