Combinarea alimentelor

20 November of 2009

 

Suferiți de tulburări digestive, gută, migrene? Aveți grijă cum combinați alimentele!

Cercetările efectuate privind compatibilitatea diverselor alimente au ajuns la concluzia că multe dintre acestea nu sunt compatibile între ele, din cauza compoziției și a sucurilor digestive pe care le solicită digerarea lor.

Combinarea alimentelor este esentiala pentru sanatatea nutritiei si definitorie pentru o alimentatie sanatosa. food-932454_1920

Pornind de la aceste rezultate, specialiștii au emis câteva principii de combinare a alimentelor. Sigur, nu este obligatoriu să le respectăm cu toții, dar ele se dovedesc utile tuturor și, în special, persoanelor care se confruntă cu flatulență, constipație, tulburări digestive, gută, dureri de cap sau migrene, obezitate, somnolență după mese, precum și celor care au organismul slăbit de boală.

Timpul de digestie

Știm că fructele „poposesc” în stomac mult mai puțin timp decât carnea și produsele din carne, de exemplu, care sunt digerate într-un timp mai îndelungat. Digestia proteinelor (carnea) durează între 2 și 4 ore și necesită un mediu acid, în timp ce digerarea hidraților de carbon (feculente, zaharuri, fructe) se realizează într-un mediu alcalin și într-un timp mai scurt (aproximativ 30 – 45 de minute).

În consecință, dacă proteinele și feculentele sunt consumate împreună, me­diul gastric nu va fi suficient de acid pentru digerarea proteinelor, dar în același timp va fi prea acid pentru a putea fi realizată descompunerea fe­culentelor. Digestia completă a acestor două alimente ar putea dura până la 8 ore, putând genera diverse simptome neplăcute.

Reguli de bază

♥ Mâncați fructele singure, fie cu 30 de minute înainte de mese (45 de minute pentru banane, care conțin mai mult amidon), fie la 2 ore după mese.

♥ Feculentele (pâine, orez, paste făinoase, cartofi, leguminoase) se asociază bine cu legumele.

♥ Proteinele (carnea roșie, puiul, nucile, produsele lactate, ouăle) se armonizează cu legumele. Preferabil este ca la o masă să alegeți o singură sursă de proteine (adică nu și carne și ou).

♥ Evitați să combinați la aceeași masă proteinele cu feculente, cu fructe sau dulciuri.

♥ Reduceți  consumul  de dulciuri sau, cel puțin, con­sumați-le pe post de gustare, la 2 – 3 ore după o masă principală.

Consum energetic mic

Combinarea alimentelor in mod sanatos diminuează sensibil inflamațiile din organism. Explicația? Combinând doar anumite alimente la o masă, sistemul digestiv este mai puțin solicitat, iar organismul are mai multă energie pentru a-și îndeplini celelalte funcții.

Text: Angela Cîlțan

Comments

comments

Previous:

Sindromul de tunel carpian

Next:

Eficiente: cataplasmele

You may also like

Post a new comment