Tu stii ce-ti transmite corpul tu?

19 November of 2015

Corpul tău îți transmite prin diferite semne care sunt problemele lui. Corpul tău este cel mai bun prieten și este important sa știi ce-ți transmite ca să-l poți ajuta.

Când suferă de o carenţă de vitamine sau de minerale, când este pe cale să se îmbolnăvească ori deja se luptă cu o afecţiune, organismul ne transmite diverse semnale, mai mult sau mai puţin subtile.
Corpul nostru comunică în permanență cu noi. Ne spune când îi este sete sau foame, când e obosit sau când se simte bine, ne avertizează când facem excese, când e atacat de microbi sau când se confruntă cu vreo tulburare. Important este să-l ascultăm cu atenție. Când ne doare ceva, avem febră sau sângerăm, este clar și vizibil că undeva în organism există o problemă.

Uneori însă mesajele trimise de corp sunt mai discrete, așa încât le trecem cu vederea. Alteori, deși sesizăm prezența unor simptome, nu știm să le interpretăm.

Citeste si: Sănătate și confort în zone intime

Îți venim în ajutor cu un mic dicționar de „semnale de alarmă“, care să te ajute să identifici mesajele pe care ți le transmite corpul privind starea ta de sănătate. Tu știi ce-ți transmite corpul tău?

Suferi de insomnie

Nu doar stresul, discuţiile cu şeful sau problemele de zi cu zi te pot ţine trează noaptea. Cauza insomniei ar putea fi o carenţă de vitamine din complexul B sau o carenţă de minerale, aminoacizi ori enzime. Studiile ştiinţifice au demonstrat că deficienţa de calciu, magneziu, acid folic sau melatonină pot provoca tulburări de somn. Aşadar, încearcă să repari acest neajuns, oferind organismului tău cantităţi suficiente din aceste elemente nutritive.

Îți este mereu sete

De la o vreme îți este mai sete și bei mai multă apă ca de obicei? Setea poate fi un semnal de alarmă. De exemplu, diabetul poate fi asociat cu setea pronunțată, dar există și boli de inimă, de rinichi sau de ficat care pot cauza sete excesivă. Dacă observi că pur și simplu nu îți poți satisface setea, ar fi bine să mergi la medic.

Citeste si: Respiră sănătate!

Poftă de dulce sau de sărat

Crezi sau nu, consumul de alimente sărate poate stârni pofta pentru cele dulci – și invers. Totuși, pofta pentru sărat poate indica o lipsă de sodiu, boala Addison sau un dezechilibru electrolitic. Pofta intensă pentru dulce trădează de obicei o scădere temporară a glicemiei, dar poate fi și consecința stresului sau depresiei. Dacă de la o vreme se întâmplă ca în fiecare zi (sau aproape zilnic) să râvnești la ceva sărat sau ceva dulce, ar fi bine să ceri sfatul medicului.

Pete albe pe unghii

Mulți cred că petele albe de pe unghii trădează o carenţă de calciu. Greşit! Petele albe de pe unghii ne avertizează că există o insuficienţă de zinc. Alte semne şi simptome ale carenţei de zinc: lipsa poftei de mâncare, căderea părului, imunitate scăzută (răceli şi afecţiuni respiratorii frecvente), dermatite frecvente, vedere scăzută pe timp de noapte, scăderea simţului gustului, vindecare întârziată a rănilor.
Alte câteva indicii: unghiile care cresc curbate indică o lipsă de fier, iar unghiile moi ori casante sunt semn că nivelul de magneziu este scăzut.

Citeste si: Citricele, comoară pentru sănătate

Sângerezi ușor

Dacă suferi de sângerări spontane, dacă sângerezi foarte uşor sau abundent, de exemplu la nivelul gingiilor (când te speli pe dinţi), la nas, când te tai sau te zgârii, este posibil să suferi de o deficienţă de vitamina C sau vitamina K. Carenţa de vitamina K este frecvent întâlnită la nou-născuţi, dar şi la persoanele care se tratează cu anumite antibiotice. Surse excelente de vitamina K sunt spanacul, broccoli, varza, laptele de vacă.

Ți se „zbate“ frecvent ochiul

Pentru unele persoane, tresărirea incontrolabilă a pleoapelor poate trece absolut neobservată, în timp ce pentru altele poate fi extrem de sâcâitoare. Superstiţioşii au găsit diverse explicaţii pentru această contracţie involuntară a muşchilor pleoapelor, dar, în realitate, „zbaterea“ ochiului poate fi un semn al stresului instalat de multă vreme. Când una dintre pleoape pare că nu se mai opreşte din tresărire, ţine-o apăsată cu arătătorul pentru câteva secunde.

Cută pe lobul urechii

Numeroase studii au dovedit că pre­zența unei cute diagonale pe lobul urechii indică un risc mărit de a suferi un atac de cord (riscul e mai mare cu 33% dacă dunga e prezentă doar pe unul dintre lobi și cu 70% dacă dunga există pe ambii lobi). Explicația? Problemele circulatorii cronice afectează vasele de sânge din lobii urechilor, care nu vor mai fi suficienți irigați cu sânge – în timp, acest lucru determină apariția unei adâncituri în piele. Ai observat acea cută la tine sau la soțul tău? Un control medical ar fi bine-venit.

Răcești des

Dacă răcești sau te confrunţi frecvent cu infecții ale căilor respiratorii superioare, este posibil să fie vorba de o carenţă de zinc sau de vitamina C. Cercetările au condus la concluzia că administrarea unor doze mari de vitamina C (aproximativ 2 g pe zi) la persoanele care suferă de guturai sau alte afecţiuni respiratorii virale scade durata şi severitatea simptomelor bolii, dar nu previne îmbolnăvirea.

Citeste si: Cacao. Un ingredient delicios, sanatos si energizant

Îți cade părul

Dacă ştii că nu ai o alimentaţie tocmai echilibrată şi ai constatat că a început să-ți cadă părul, este posibil să suferi de o carenţă de biotină (numită şi vitamina B8 sau vitamina H). Deşi toate organismele au nevoie de această vitamină, ea nu poate fi sintetizată decât de bacterii, drojdii, mucegaiuri, alge şi unele specii de plante. La om, vitamina B8 este sintetizată de bacteriile din flora intestinală. Biotina ne este furnizată de arahide, ciuperci, nuci, orez brun, drojdie de bere, legume, cereale, lapte. Căderea părului poate fi cauzată şi de stres sau de o deficienţă de acizi graşi esenţiali ori de zinc.

Încărunţești prea devreme

Dacă ai observat că în ultimul timp îți apar tot mai multe fire de păr alb, este posibil să suferi de o carenţă de acid paraaminobenzoic (este o vitamină din complexul B, denumită şi PABA). Această vitamină este utilizată de organism pentru sintetizarea vitaminelor din complexul B, în special a vitaminei B5, care este asociată cu încetinirea procesului de încărunţire şi cu prevenirea căderii părului. Acidul paraaminobenzoic se găsește în drojdie de bere, cereale integrale, germeni de grâu, legume.

Articol exclusiv online
Text: Angela Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Iti citesc sanatatea din ochi

Next:

Reguli de siguranta pentru Craciun

You may also like

Post a new comment