Recuperarea dupa nastere

25 February of 2016

La câteva săptămâni după naștere, au corpuri lucrate ca niște sportive. Frumos, dar sănătos oare?

Sunt vedete și mame și, la doar câteva săptămâni după naștere, arată de parcă n-ar fi fost niciodată gravide, de parcă n-ar fi născut de curând, de parcă ar face parte din altă specie.

„Cum e posibil ca, la nici două luni, să defilezi pe podium cu o siluetă de vis?“, se întreabă o mămică pe forumurile de mămici din online. „Vedetele astea sunt coșmarul tuturor mamelor!“
Și are perfectă dreptate.

La câteva săptămâni după ce a născut cel de-al doilea copil, modelul Alessandra Ambrosio defila în legendarul show de lenjerie Victoria’s Secret. La fel și top-modelul Heidi Klum, care după patru copii are o siluetă de-ți vine să plângi. Tot după numai două luni de la naștere defila și ea în lenjerie pe podiumurile modei.
La mai puțin de 4 zile de la naștere, bloggerița norvegiană Caroline Berg Eriksen posta pe Instagram o fotografie cu ea în costum de baie – te întrebi unde o fi avut loc copilul.

Și atunci e de înțeles că multe femei se simt provocate de aceste super-mame. „Se creează asupra noastră un soi de presiune de care nu avem deloc nevoie în perioada asta“, spune Diana P. „Se profită de dorința noastră de a reveni la silueta de dinainte de naștere, și prin modelele pe care le găsim în presă, ni se dă de înțeles că așa ar fi normal să arătăm. Cum să nu te complexezi?“

Mihaela, o altă mamă, completează: „Găsesc că toate vedetele astea care slăbesc ca prin minune peste noapte nu sunt deloc un exemplu bun. Femeile n-ar trebui să creadă că așa ceva este normal.“ Iar Gina explică mai departe: „După naștere burta este încă la dimensiuni mari și e mai moale, țesuturile nu mai sunt ce-au fost. Nu e  vorba doar de estetică, ci și de sănătate, până la urmă.“

Și specialiștii sunt de părere că trebuie să ai răbdare cu corpul tău după naștere. Logic, de altfel, ceva care crește timp de 9 luni nu poate reveni la starea inițială în doar 3 săptămâni. Pe primul plan ar trebui să se afle mereu sănătatea mamei și a copilului. Iar dacă mama ține dietă, e rău pentru copil, căci laptele pe care-l produce organismul ei nu e la fel de bogat ca atunci când se alimentează corect. Alăptând, slăbește oricum treptat, deoarece arde multe calorii.

În plus, în celulele de grăsime, mai ales în cele care existau încă dinainte de sarcină, se adună toxine. Dacă ele sunt distruse brusc, toxinele se pot elibera în corp și pot ajunge în lapte. „Am născut 3 copii  și de fiecare dată am avut răbdare“, spune Jeni, o utilizatoare Facebook, care declară că de fiecare dată a revenit în formă fără a face sport. O altă utilizatoare, Mona, a ales varianta activă: „Mi-am lucrat abdomenul la o sală de fitness, pentru că slăbeam extrem de încet și nu se mai duceau kilogramele, făceam de 3 ori pe săptămână.“
În ceea ce privește sportul, se recomandă precauție la început. Căci tot ce a fost foarte întins, respectiv bazinul și abdomenul, are nevoie de timp, spun specialiștii. Se impune atenție la activitatea sportivă și se recomandă doar cursuri  speciale pentru revenire în formă pentru proaspetele mame. În cazul unei nașteri naturale se poate începe sportul după 6-8 săptămâni, iar dacă nașterea a fost prin cezariană, timpul se lungește la 8-12 săptămâni. E bine să se acorde mare atenție  diastazei mușchiului abdominal, adică despărțirea părții din dreapta de partea din stânga a mușchiului, cu exerciții speciale. După 10 săptămâni aproximativ (dar diferă de la un caz la altul) șanțul din mijlocul abdomenului trebuie să se micșoreze semnificativ.

Fiecare femeie este diferită, la fel și fiecare sarcină.

„La trei luni după prima naștere intram deja în vechii mei jeanși, iar la a doua am revenit chiar mai repede la aceleași mărimi. Totuși, în costum de baie nu m-am putut arăta niciodată așa de repede”, spune Dana, o cititoare a revistei noastre. Într-un comentariu pe Facebook, Andreea îi dă replica: „După două sarcini eu tot am 15 kg în plus. Dar majoritatea mamelor nu-și fac așa de multe griji din cauza siluetei, pentru că nu este o prioritate. Prefer să am 15 kilograme în plus și niște copii grozavi!“

Desigur, sunt lucruri valabile pentru majoritatea femeilor, dar nu și pentru top-modele precum Alessandra Ambrosio, Heidi Klum, Miranda Kerr și atâtea altele. Pentru ele, a-și pierde silueta perfectă este echivalent cu a-și pierde locul de muncă.

Sporturi recomandate

Pilates – În timpul sarcinii și după naștere exercițiile tonifică musculatura într-un mod blând și ameliorează mobilitatea coloanei vertebrale. În afară de regiunea lombară, Pilates întărește și flexibilizează picioarele, fesele și brațele. Exercițiile la bară aduc varietate în antrenament și sunt foarte eficiente.

Yoga – După naștere, toate femeile trebuie să-și tonifice corpul, dar și să-și relaxeze sufletul. Prin ușoare exerciții yoga se pot ameliora chiar și tensiunile care apar în timpul alăptării. Iar psihicului îi conferă echilibru și relaxare.

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Remedii pentru vergeturi

Next:

Cum previi infectiile urinare?

You may also like

Post a new comment