Probleme cu somnul? Te ajuta uleiurile esentiale!

08 January of 2016

Uleiurile esemțiale sunt un miracol al naturii, iar noi te învățam cum trebuie să le folosești ân beneficiul sănătății și frumuseții tale.

Adormi cu dificultate? Dormi prea puțin? Somnul tău nu e odihnitor? Optează pentru o soluție blândă și naturală: uleiurile esențiale.

Se estimează că un român din trei se plânge de calitatea somnului său (treziri frecvente, imposibilitate de a adormi, ore puține de somn etc.), în timp ce peste 80% recunosc că ocazional dorm prost. Din păcate, mulți recurg la ajutorul medicamentelor, care, folosite timp îndelungat, pot da dependență și pot avea efecte secundare nedorite.

Ca să dormi bine poți apela la binefacerile uleiurilor esențiale, care te ajută să-ți regăsești somnul odihnitor fără să aibă efecte neplăcute.

Mușețel

Uleiul esențial de mușețel roman calmează sistemul nervos și te ajută să te eliberezi de gândurile negative. În plus, are efecte antiinflamatoare, antispastice și de calmare a durerii. Poți folosi acest ulei esențial în două moduri: masează-ți cu mișcări circulare plexul solar cu 3 picături de ulei esențial de mușețel roman pur sau inspiră profund de 3-5 ori din flaconul în care se află uleiul esențial de mușețel.

Ravintsara

Uleiul esențial de ravintsara tratează oboseala nervoasă și fizică și combate stresul și simptomele lui: insomnie, palpitații, dificultăți respiratorii. Aplică 4-6 picături de ravintsara pe plexul solar sau de-a lungul coloanei vertebrale și masează ușor. Un alt mod de utilizare: amestecă 2 picături esență de ravintsara și 2 picături esență de mandarin și difuzează amestecul în cameră cu ajutorul lămpii de aromoterapie.

Valeriană

Valeriana este considerată un tranchilizant vegetal. Ea acționează asupra sistemului nervos central, îmbunătățește calitatea somnului și alungă gândurile negre care pot împiedica somnul.

Busuioc

Uleiul esențial de busuioc este recomandat când insomnia este cauzată de nervozitate, surmenaj intelectual, anxietate, depresie. Diluat în proporție de 1% în ulei vegetal, se aplică de-a lungul coloanei vertebrale.

Masaj și băi relaxante

Seara, înainte de culcare, fă o baie caldă cu uleiuri esențiale. Amestecă două linguri de miere cu o lingură de ulei de măsline și adaugă 5 picături ulei esențial de mușețel roman, 5 picături esență de lavandă și 5 picături esență de ylang-ylang. Aceste uleiuri esențiale calmează sistemul nervos, relaxează mușchii și favorizează somnul.

Citeste si:

Rasfat cu ulei uri fine
Raceala, gripa? Uleiurile esentiale te salveaza
Uleiurile esentiale, antibiotice naturale

 

Articol exclusiv online
Text: Angela Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Criza de sciatica

Next:

Femeile au nevoie de mai mult somn decat barbatii

You may also like

Post a new comment