Omega 3 în sarcină – Poți lua acest supliment cât timp ești gravidă?

26 June of 2019

Perioada sarcinii poate fi una destul de grea, dar cu puțin ajutor îți vei aminti cu plăcere de aceasta. Este, de asemenea, perioada în care nu știi dacă poți consuma aceleași alimente și suplimente ca înainte. În această categorie intră și suplimentele cu Omega 3 sau uleiul de pește, reprezentate de o întreagă familie de acizi grași polinesaturați, cu catena lungă, ce au o importanță ridicată pentru sănătate. Chiar dacă nu se găsesc în mod normal în organismul uman, Omega 3 se pot obține din dietă și prin consumul de suplimente alimentare. Dar, chiar dacă poate interveni o oarecare teamă în ceea ce privește consumul suplimentelor de Omega 3 în timpul sarcinii, trebuie să știi că sunt sigure pentru consum, iar beneficiile pe care le aduc organismului sunt numeroase. 

De ce este important Omega 3?

Acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru a menține la un nivel echilibrat producția unor compuși ce poartă denumirea de prostaglandine. Acestea ajută la reglarea tensiunii arteriale, la coagularea sângelui, la răspunsurile alergice și inflamatorii, dar și la producerea altor hormoni. Cei mai benefici acizi grași Omega 3 sunt EPA si DHA, care se completează și funcționează împreună. EPA susține sănătatea inimii și sistemul imunitar, în timp ce DHA sprijină buna funcționare a creierului și a sistemului nervos central. De aceea, este benefic pentru femeile însărcinate, pentru cele care alăptează și nu numai. Este esențial ca femeile să cunoască și să profite din plin de suplimentele cu Omega 3, indiferent de vârstă.

Beneficiile consumului de Omega 3

Consumul suplimentelor cu Omega 3 este benefic nu doar pentru mamă, ci și pentru dezvoltarea neurologică și vizuală precoce a copilului. De asemenea, trebuie să consumi suplimente cu Omega 3 și după naștere, deoarece stimulează producția de lapte matern. În plus, consumul de Omega 3 poate reduce riscul de alergii la sugari.

S-a demonstrat ca suplimentele de Omega 3 consumate în perioada sarcinii împiedică travaliul prenatal, reduce riscul de preeclampsie și scade riscul apariției depresiei postnatale. Femeile care nu consumă suplimente cu Omega 3 în timpul sarcinii, din diverse motive, se simt epuizate, deoarece fătul absoarbe toată cantitatea pe care ele o au în organism. În plus, tulburările de dispoziție postpartum se pot agrava și pot apărea mai devreme, din cauza lipsei de Omega 3.

Chiar dacă inițial a fost folosit pentru tratarea și prevenirea tulburărilor de dispoziție, există studii care confirmă potențiale beneficii ale uleiului de pește, pentru tratarea mai multor afecțiuni, printre care artrita reumatoidă, cancerul și lupusul.

Care sunt cele mai bune surse de Omega 3?

Așa cum sugerează și denumirea, cea mai bună sursă de Omega 3 este peștele. Unele dintre cele mai sigure surse de Omega 3 sunt peștii de apă rece, cum ar fi tonul, somonul, sardinele, hamsiile și heringul. Dar oricine este îngrijorat de cantitatea de toxine din carnea de pește poate recurge la consumul de suplimente pe bază de ulei de pește purificat. Există unele informații conform cărora semințele de in sau uleiul din semințe de in ar conține Omega 3, dar acestea conțin Omega 3 ALA – acid alfa-linoleic – cu lanț scurt, care este diferit de EPA si DHA și care nu aduce aceleași beneficii organismului.

Indiferent că este vorba de suplimentele cu Omega 3 sau orice altceva, o vizită la medicul care îți supraveghează sarcina îți va înlătura orice neclarități. Trebuie să îi transmiți întotdeauna medicului în cazul în care îți dorești să consumi un anumit tip de suplimente, iar în funcție de caz, medicul este cel mai în măsură să ofere sfaturi și indicații. Fă tot posibilul să nu consumi medicamente sau suplimente după cum crezi tu sau după cum ai auzit de la prietene sau cunoștințe. Acest lucru ar putea provoca unele probleme în timpul sarcinii și mai ales, ar putea afecta fătul.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: pixabay

 

Comments

comments

Regimul disociat

Previous:

Regimul disociat, potrivit oricând

Next:

Detoxificarea organismului într-o singura zi!

You may also like

Post a new comment