Mișcă-te cu talent! De la epoca vitezei la sedentarismul cronic

08 February of 2017

Trăim, cu toții, nu doar în epoca vitezei, ci și, în mod paradoxal, în cea a sedentarismului. Oamenii, care pe vremuri se mișcau mult în aer liber, au devenit din ce în ce mai imobili și mai sedentari, pe măsură ce societatea s-a industrializat.

Astăzi, cea mai mare parte a persoanelor lucrează în 
birouri, în fața unui calculator. Deși speranța de viață a crescut, au apărut noi boli profesionale, cauzate de sedentarism. A crescut riscul obezității și al bolilor cardiovasculare, iar foarte mulți oameni au căpătat cu timpul o postură incorectă din cauza nenumăratelor ore petrecute în fața calculatorului.

Contra nemișcării
Până se va schimba societatea, pentru a oferi oamenilor alte tipuri de locuri de muncă și alte raporturi profesionale, ar trebui să luăm deja măsuri pentru a contracara efectele novice ale statului pe scaun. Prima soluție și cea mai la îndemână este mișcarea în aer liber. Corpul nostru are nevoie să se destindă, să se întindă, să obosească fizic, mușchii au nevoie să fie antrenați pentru a nu se atrofia. Iar pentru toate acestea, nu este neapărată nevoie să facem sport de performanță. Însă este esențial să petrecem măcar 4-5 ore pe săptămână afară, mișcându-ne.

Mișcare în aer curat
Cum? Simplu. Mai întâi, drumul spre și dinspre birou poate fi făcut pe jos. Sau măcar o parte din el. În plus, weekendul nu trebuie să însemne neapărat curățenie, shopping și stat la masă. Dimpotrivă. Sâmbăta și duminica sunt zile excelente în care să ieși din casă, singură, cu prietenii sau familia. Dacă nu ți-e la îndemână drumul până la 
pădure sau la munte, oprește-te într-un parc. Aici poți juca badminton sau 
frisbee, pe iarbă. Vei vedea cum după 
jumătate de oră de efort fizic, te vei simți înviorată și revigorată.

Alte posibilități?

Desigur. În anotimpul cald, poți merge la un bazin neacoperit. Înotul este un exercițiu fizic care antrenează toți mușchii, iar într-un bazin în aer liber te poți simți aproape ca la mare. Iar dacă ai bicicletă, lumea e a ta. Și, chiar dacă nu ai, poți închiria una, în multe parcuri existând această facilitate.

Tot la sfârșit de săptămână, le poți 
propune prietenilor sau familiei ca, în loc de a sta câteva ore pe o terasă, la bere, să bateți mingea în parc. Nu, nu trebuie să înveți să joci fotbal, deși, dacă ți se pare amuzant, nu te oprește nimeni. 
Însă volei poate juca oricine. Este un joc de grup amuzant și mai solicitant decât pare. Iar dacă prietenii tăi simt nevoia, 
le poți face favoarea de a merge cu ei la bere după o oră de volei în parc.

Ce mai poți face? Poți merge mult pe jos. Sau te poți înscrie într-un grup de drumeții, pentru a parcurge la fiecare sfârșit de săptămână un traseu de dificultate ușoară sau medie la munte. 
În ultima vreme există foarte multe 
asemenea inițiative și cu siguranță vei găsi un astfel de grup în orașul tău.

Iar dacă nimic din cele de mai sus nu-ți surâde sau grupul tău de prieteni nu are cum să te însoțească în ieșirile tale sportive, atunci ia-o la fugă. 
La propriu. Încalță pantofi de alergat, ieși din casă și aleargă. Specialiștii susțin că 2-3 alergări pe săptămână, care nu depășesc 30 de minute și se realizează în pas ușor, lejer contribuie enorm la buna funcționare a organismului și antrenează perfect nu doar mușchii, ci și sistemul cardiovascular. Nici măcar nu trebuie să alergi repede.

Este de preferat să alergi afară, nu pe o bandă la sală. Aerul curat și mișcarea 
stimulează 
metabolismul și întăresc starea de bine. 
Cât de curând, în mod garantat, nu-ți vei mai imagina viața fără mișcare.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Totul despre retenția de apă

Next:

Astenia de primavara. Ce este si cum se trateaza

You may also like

Post a new comment