Este momentul să-ți iei porția de vitamine

13 June of 2017

Este momentul să-ți iei porția de vitamine – Bunicii noștri spuneau că avem nevoie de vitamine în toate lunile care conțin litera R. Calendaristic, teoria exclude ultima lună de primăvară și cele trei de vară. Pentru că atunci vitaminele sunt asimilate ușor printr-o alimentație bogată în fructe și legume, fiind sezonul acestora.

Specialiștii nutriționiști atrag atenția că organismul nu poate funcționa la parametri corecți fără vitamine. Dacă unele specii de animale își produc singure anumite substanțe, oamenii pot face asta doar cu vitamina D, în anumite condiții. De aceea, aportul vitaminic, important pentru menținerea stării de sănătate, este esențial și se poate realiza fie printr-o alimentație echilibrată, fie prin suplimente nutritive. 
De cele mai multe ori, vitaminele funcționează doar în combinație cu anumite minerale, care impulsionează absorbția acestora sau menținerea nivelului optim în organism.

Vitamina și provitamina A (retinol și betacaroten) – previn anumite boli de ochi și combat virusurile care pun în pericol sănătatea 
noastră. Au roluri multiple în organism, 
în asociere cu alte vitamine și minerale.

Surse naturale: lactate, ouă, uleiuri sau grăsimi, legume verzi, morcovi, fructe de pădure.

Complexul de vitamine B ­– fiecare vitamină are un rol bine stabilit, dar împreună ajută la menținerea sănătății sistemului nervos.

Surse naturale: cartofi, somon, morcovi, fasole păstăi, sparanghel, ton, pepene galben, vinete, mazăre, varză creață sau nuci.

Vitamina C – ajută sistemul imunitar, încetinește procesele de îmbătrânire ale organismului, iar lipsa ei poate provoca depresie, boli digestive sau lipsă de energie. Surse naturale: aproape toate citricele, ardei gras, pătrunjel, conopidă.

Vitamina D – simpla expunere la razele solare va determina organismul să producă singur această vitamină. Are un rol reglator în organism (de exemplu, când vorbim de greutate), ajută sistemul imunitar, este esențială pentru absorbția și metabolismul calciului și fosforului în organism, care întrețin sănătatea oaselor.

Surse naturale: pește, ouă, lapte fortificat 
și ulei din ficat de cod.

Vitamina E – este un antioxidant puternic, a cărui acțiune este completată 
de vitamina A. Previne anumite boli de inimă, diabetul, unele afecțiuni oculare, întărește sistemul imunitar și ajută la menținerea sănătății oaselor. 
Surse naturale: fructe oleaginoase, 
cereale, papaia, măsline.

Vitamina K – este un coagulant eficient. La fel ca vitamina D, ea poate fi produsă de organism, dar în proporții mai mici decât prima. De aceea, aportul este asigurat prin alimentație.

Surse naturale: legume verzi, cereale, morcov, sfeclă, mazăre, conopidă, ficat, gălbenuș, roșii, brânzeturi, carne, pește.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Înviorarea de dimineață: chin sau plăcere?

Next:

Cele mai bune diuretice naturale

You may also like

Post a new comment