Dormi bine & trezește-te odihnită

13 March of 2012

Se poate considera fericit cel care se culcă obosit și pe care îl ia somnul imediat, dormind profund și bine.
Cu ajutorul următoarelor sfaturi vei reuși și tu să adormi rapid:

  •  După-amiaza târziu este ultimul moment potrivit pentru a face sport, căci activitatea fizică are un efect de dinamizare, care întârzie adormirea.
  • Lucrurile nerezolvate se trec seara pe o listă și se face un plan pentru ziua următoare, astfel încât să nu le „rumegi“ noaptea.
  • Nu te culca înfometată, ia o gustare cu carbo­hidrați – este indicată ca masă de seară.
  • Un remediu străvechi la insomnie este să pui pe noptieră un măr care miroase frumos. Ghivecele cu plante trebuie scoase din dormitor, căci pe întuneric ele nu produc oxigen, ci dioxid de carbon.
  • Cititul e bun înainte de adormire. Lumina televizorului are efectul opus, împiedicând producerea hormonului somnului…

Iată ce poți face pentru o trezire cât mai reușită și mai veselă:

  • După trezire, nu sări imediat din pat, ci acordă-ți câteva minute pentru a te trezi complet. Pentru a pune în funcțiune circulația, poți face bicicleta stând întinsă pe spate.
  • Apoi lasă imediat lumina să intre în cameră: ea inhibă producerea hormonului somnului, melatonina. Deschide fereastra, căci aerul proaspăt îți limpezește imediat capul și nu mai ai nevoie de duș rece. Acesta ar fi ultima resursă, dar este indicat doar pentru constituțiile rezistente.
  • Pentru un start bun dimineața ai nevoie de un mic dejun sănătos, cu vitamine și proteine. Bea o cafea tare abia după ce ai ceva în stomac. Altfel, produce aciditate.

Mai multe sfaturi despre cum să dormi bine și să te trezești odihnită găsești în Ioana 6, acum pe piață




Comments

comments

Previous:

“La centrul medical, ca în vacanță”

Next:

Colicile bebelușilor

You may also like

Post a new comment