Cum evităm durerile de spate la serviciu și acasă

27 October of 2016

Aproape toată lumea trăiește experiența unor dureri de spate, la un moment dat în viață, iar semnele pot varia de la o persoană la alta, putând fi ușoare sau severe, de scurtă sau de lungă durată. Prevenirea tuturor tipurilor de dureri de spate nu este posibilă, susține dr. Iulia Belc, directorul medical al Bio Ortoclinic, specialist în recuperare medicală, însă există anumite lucruri pe care le putem face pentru a reduce impactul unor activități aparent banale, asupra coloanei vertebrale.

„Majoritatea pacienților care ajung de urgență la doctor cu dureri acute de spate spun fie că au ridicat un obiect ceva mai greu de pe podea, fie că au făcut mișcări bruște în timpul unor activități obișnuite, precum lucrul la birou, curățenia de toamnă sau depozitarea garderobei de vară în locul celei de iarnă”, susține dr. Iulia Belc. Pentru a evita astfel de situații, iată câteva sfaturi de care e bine să țineți cont de fiecare dată.

Ridicarea corectă a unui obiect 

Planificați-vă înainte ceea ce vreți să faceți și nu faceți în grabă. Poziționați-vă aproape de obiectul pe care doriți să-l ridicați și depărtați picioarele la o distanță egală cu lățimea umerilor, pentru a-i oferi coloanei o bază solidă de sprijin. Înainte de a apuca obiectul respectiv, îndoiți genunchii și încordați mușchii abdominali, păstrând trunchiul drept. După ce ați prins obiectul, ridicați-vă cu ajutorul mușchilor picioarelor, fără a forța coloana vertebrală. În cazul în care un obiect este prea greu sau are o formă ciudată, nu încercați să-l ridicați de unul singur, ci găsiți un ajutor.

Comments

comments

Previous:

Un ceai pentru fiecare problema

Next:

Metode simple pentru a curăţa ficatul de toxine

You may also like

Post a new comment