Crampele musculare – cauze si remedii care functioneaza

11 September of 2019

Crampele musculare – Contractările musculare, denumite popular 
cârcei, provoacă dureri mari la nivelul membrelor, de obicei la picioare, determinând imposibilitatea 
de a le folosi o perioadă (relativ) scurtă.

Considerată o problemă a adulților, cârceii pot să apară și în cazul copiilor. De obicei, se localizează la nivelul gambei, coapsei sau tălpii, cu precădere în timpul nopții (statistic, în trei din patru cazuri). Mușchiul tare nu poate fi relaxat, iar suferința fizică este puternică.

De ce apar crampele musculare

În foarte puține cazuri spasmele musculare sunt semnul unei afecțiuni grave și de cele mai multe ori pot fi prevenite. Dacă ele apar cu regularitate, este bine să mergi la doctor. În general, cârceii sunt rezultatul folosirii în exces a unor grupe de mușchi neobișnuite cu efortul, fie pentru că sportivul este amator, fie pur și simplu din cauza unei încălziri necorespunzătoare la începutul antrenamentului. Unii specialiști asociază crampele cu deshidratarea, însă studiile nu au arătat o legătură directă între cele două.

Este adevărat că lipsa apei din organism afectează întregul corp, dar ea nu poate fi responsabilă doar pentru un anumit mușchi.

De aceea, medicii cred că deficitul de potasiu, magneziu și calciu este o cauză importantă în apariția spasmului, cu atât mai mult cu cât unele dintre persoanele cel mai des afectate sunt gravidele (în ultimele luni de sarcină), ce pot avea, în mod evident, aceste carențe în organism. Însă expunerea bruscă la apă rece, statul pe scaun pentru un timp mai lung, o poziție incorectă a coloanei sau circulația sangvină proastă la nivelul membrelor pot fi factori declanșatori ai cârceilor.

De asemenea, unele medicamente, precum cele pentru tratarea tensiunii arteriale, diureticele, contraceptivele sau steroizii, pot fi la originea cârceilor.

Cum scapi de crampele musculare

Specialiștii fac câteva recomandări despre cum să te eliberezi de durerea care ți-a paralizat membrul, însă, din păcate, acestea nu acționează instantaneu. Pentru început, masează zona cârcelului cu o mișcare circulară pentru a reduce tensiunea musculară. Întinde piciorul în față și trage spre tine vârful. Dacă durerea nu e prea intensă și dacă ajungi, apucă degetele cu mâna și flexează-le. Ridică-te și scutură piciorul, apoi odihnește-te pe un pat punând membrul inferior pe o pernă.

O baie fierbinte sau aplicarea unor comprese mai calde pe zona afectată ajută. Asigură-te că analizele de sânge sunt bune și nu ai carențe în organism de vitamine sau minerale. În privința regimului alimentar, este bine să ai în casă banane, roșii, cartofi, broccoli sau citrice. În farmacii găsești suplimente nutriționale sau medicamente care atenuează senzația de durere, dar acestea trebuie cumpărate doar după ce ți le prescrie medicul.

Prevenție

⇐ Dacă faci sport în mod constant, nu uita de încălzirea dinaintea antrenamentului, dar nici de stretchingul de după. Pregătirea musculaturii pentru efort este esențială în prevenirea cârceilor.

⇐ În limita posibilităților, un duș fierbinte după terminarea orei de sport ajută la detensionarea mușchilor.

Hidratează-te corespunzător și nu scăpa din vedere faptul că în timpul antrenamentului pierzi multe săruri și minerale prin transpirație, de aceea sărurile de rehidratare sunt perfecte dacă le adaugi în sticla de apă.

⇐ Reglează după indicațiile medicului deficitul de potasiu, calciu sau magneziu. De cele mai multe ori, o dietă echilibrată este exact ce ai nevoie.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: Ada Oprea
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

10 sfaturi pentru o sănătate de invidiat

You may also like

Post a new comment