Cat de mic e un pui de somn?

22 February of 2016

După prânz sunt mulți cei care au chef de un așa-zis “pui de somn”. Unii ațipesc un sfert de oră, alții se trezesc spre seară… Cum este bine să procedăm? Cât ar trebui să dormim la prânz ca să ne odihnim eficient?

Ca peste tot în psihologie răspunsul începe cu “depinde”! Și anume depinde de ce anume vrem să facem, ce ne dorim de la puiul de somn și de la ziua respectivă!

Dacă dormi între 10 și 20 de minute, o să te odhnești atât cât să-ți crească nivelul de energie și vivacitatea. Nu vei intra în fazele profunde de somn, astfel că nu vei resimți nicio greutate în a desfășura activități fizice după aceea, ci dimpotrivă, corpul este relaxat și pregătit.

Dacă însă lenevești spre 30 de minute, lucrurile se complică, și în loc de odihnă o să capeți un soi de mahmureală, care durează cam 30 de minute după ce te-ai trezit. Abia pe urmă te poți gândi la o activitate eficientă.

Dacă ai mai mult timp și nu te deranjează mica mahmureală de după, poți dormi ceva mai mult, până la 60 de minute – în felul acesta vei ajunge la somnul profund care ajută la îmbunătățirea memoriei. Este recomandat să faci acest lucru atunci când vrei să-ți reamintești fapte, fețe și nume sau când înveți pentru un examen.

Dacă ai mai mult timp, merită să încerci somnul artiștilor: 90 de minute bune, respectiv un ciclu complet, cu somn profund și vise. S-a constatat că astfel este stimulată creativitatea și cresc performanțele memoriei emoționale și procedurale – cu alte cuvinte, pianul, dansul, mersul pe bicicletă, toate activitățile de felul acesta se reorganizează și îți vor ieși mai bine. În plus, ciclul de somn fiind complet, nu te vei mai alege cu mahmureli, oboseli și confuzie, ci cresc șansele să te trezești gata de acțiune.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: Roxana Melnicu
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Atingerile care mangaie sufletul

Next:

Somn bun cu sapte sfatui minunate

You may also like

Post a new comment