9 metode rapide pentru a te relaxa

21 November of 2014

Pentru a-ți păstra sănătatea, lasă în urmă, din când în când, stresul și problemele zilnice care îți macină sufletul.

Portrait of elegant beautiful woman relaxing in a spa bath

© yuriyzhuravov – Fotolia

Timpul care curge uneori mult prea repede, termenii pe care îi avem de respectat pentru fiecare lucrare în parte, promisiunile de îndeplinit celor dragi și treburile casei urgent de rezolvat sunt factorii care duc la creșterea nivelului de stres și dezvoltarea, în timp, a unor periculoase afecțiuni. Pentru a elimina o mare parte din stresul cotidian și a-ți menține buna dispoziție pe tot parcursul zilei, poți căuta să schimbi sau să introduci anumite obiceiuri în rutina zilnică, asemenea variantelor prezentate mai jos:

Poartă pantofi confortabili
Este foarte important ca timp de 10-12 ore pe zi, sau chiar mai mult, să poți purta o încălțăminte comodă și ușoară, care să-ți ofere relaxarea mult dorită, încă de la primele ore ale dimineții. Pantofii care îți produc bătături și răni la picioare îți distrag atenția de la treburile zilnice, creându-ți momente de suferință și o stare de iritabilitate.

Bea ceai zilnic
Schimbă-ți obiceiul de a consuma zilnic cafea și înlocuiește-o cu o cană de ceai fierbinte, deoarece cafeaua crește nivelul hormonului de stres (cortizol). Pentru calmare și reducerea stresului este recomandat ceaiul de mușețel. Cercetările au demonstrat că persoanele care beau cu regularitate ceai verde acționează mai calm și mai relaxat, în situații similare, comparativ cu persoanele care beau cafea, după doar șase săptămâni de consum zilnic.

Practică reflexologia
Învață câteva metode simple de reflexologie, pentru a ști cum să acționezi asupra punctelor de presiune din palme și tălpi. Diferite dureri de dinți, de cap sau reumatice pot fi ameliorate și chiar eliminate folosind acest remediu natural, dezvoltat pe baza principiilor acupuncturii din medicina tradițională chineză. Metoda este una lipsită complet de nocivitate, fiind complementară cu alte variante de tratament.
Pune sângele în mișcare
Atunci când ești întinsă în pat și te uiți la televizor sau citești o carte, stai cu picioarele ridicate pe o pernă sau pe brațul canapelei, pentru a le poziționa deasupra inimii. Astfel sângele va circula mai rapid prin vene, coloana va avea o poziție relaxată și stomacul va funcționa mai bine. Poziția preîntâmpină apariția varicelor.

Iubește din plin
Relaxarea poate fi indusă prin mângâierea animalului de companie, prin îmbrățișarea unui prieten sau dezmierdarea partenerului de viață. Acest tip de interacțiune relaxează corpul, oferă uneori perspective și soluții la probleme greu de rezolvat și ajută la scăderea tensiunii arteriale. Manifestându-ți iubirea constant, alungi sentimente negative ce pot dăuna organismului.

Ascultă melodiile preferate
Muzica poate calma bătăile inimii, alinând sufletul. Lasă-te, măcar o dată pe zi, învăluită de sunetele atât de plăcute. Sportul practicat cu căștile în urechi relaxează corpul și oferă energia mult dorită. Practică, măcar pentru o jumătate de oră dimineața, jogging în parc, ascultând melodiile artiștilor tăi preferați. Vei avea energie pentru tot restul zilei.

Râzi cu poftă
Manifestare a veseliei, râsul contribuie cu succes la eliminarea stărilor psihice tensionate. Dacă treci printr-o perioadă tristă și încărcată de emoții negative, găsește un motiv pentru a râde, măcar un pic. Câteva minute sănătoase de râs calmează spiritul, produc o stare de liniște și de echilibru interior. Râsul ajută la arderea caloriilor și oferă bună dispoziție, atât de importantă pentru menținerea sănătății.

Respiră adânc
Uneori și o pauză de cinci minute, în care să nu te gândești la ceea ce te deranjează și să te concentrezi pe respirat, te poate ajuta. Stai în poziție dreaptă, cu ochii închiși, cu o mână pe abdomen și încearcă să simți aerul cum urcă din abdomen până în creștetul capului. Inversează procesul și expiră pe gură. În scurt timp vei reuși să te calmezi.

Creează un SPA în apartament
O muzică în surdină, lumânări aprinse, o cadă plină cu spumă și un parfum plăcut pot crea atmosfera relaxantă specifică unui centru balneo. Adaugă în apa din cadă uleiuri esențiale, care vor contribui la obținerea efectului relaxant. Poți folosi și săruri de mare, care datorită mineralelor pe care le conțin au un efect de detoxifiere asupra întregului organism. După fiecare baie, aplică pe corp și o cremă hidratantă.

 

Text: Cristi Niculescu

Comments

comments

Previous:

Fii bine cu tine!

Next:

Pentru sănătatea copiilor noștri

You may also like

Post a new comment