7 alimente care combat durerile

29 July of 2016

În spatele gustului plăcut și al culorilor 
vibrante, multe alimente ascund puteri 
tămăduitoare, cu adevărat uimitoare.

Ai observat că stresul și oboseala acumulate în ultima vreme se manifestă tot mai des prin dureri de cap? Ai exagerat puțin cu sportul și te-ai ales cu dureri musculare? Periodic articulațiile tale se inflamează și devin dureroase sau te supără frecvent durerile de spate? Nu trebuie să suporți cu stoicism aceste dureri, dar nici nu e întotdeauna nevoie să apelezi la medicamente. Desigur că analgezicele care pot fi cumpărate fără rețetă de la farmacie sunt uneori necesare, dar există situații în care poți primi alinarea de care ai nevoie din ceea ce ai în farfurie.

Rădăcina de ghimbir, cunoscută de multă vreme ca remediu împotriva tulburărilor gastrice, a senzației de greață și a răcelii, s-a dovedit eficientă în calmarea durerilor musculare apărute după exerciții fizice intense, dar și a migrenei și a durerilor de articulații cauzate de osteoartrită. Aceste efecte benefice se datorează compușilor cu acțiune antiinflamatoare pe care îi conține, precum gingerol. Ca să profiți de avantajele ghimbirului se recomandă să mănânci zilnic 1-2 g 
rădăcină de ghimbir. Îl poți folosi crud (de exemplu, ras peste un platou cu mâncare asiatică), în smoothies, sub formă de suc sau de ceai. Pentru o limonadă cu ghimbir combină rădăcină de ghimbir coaptă la grătar, suc de lămâie, miere și apă.

Peștele gras (somon, macrou, hering, ton, sardine etc.) este plin de omega-3 și acizi grași care au proprietăți antiinflamatoare. Mâncând de 2-3 ori pe săptămână câte 100 g de pește gras, îți poți alina durerile de spate, de gât și de articulații. Un studiu al cercetătorilor de la Centrul Medical Pittsburgh arată că tipul special de omega-3 care se găsește în peștele gras are un efect de reducere a durerilor artritice similare ibuprofenului. Acizii grași din pește acționează direct asupra sistemului imunitar, suprimând cu 40-55% eliberarea de citokine, compuși despre care se știe că distrug articulațiile. Astfel, somonul și frații lui grași diminuează inflamația și durerea de la nivelul articulațiilor.

Turmeric (curcuma) este un adevărat condiment-medicament. Cercetările au arătat că este un antiinflamator mai puternic decât medicamentele steroidiene când este vorba de o inflamație acută ce trebuie tratată (de exemplu, colită, inflamații ale articulațiilor etc.). Ingredientul principal este curcuminul, un compus care combate durerea printr-un mecanism similar medicamentelor ce blochează acțiunea prostaglandinelor. Poți lua o lingură de turmeric pe zi: adaugă-l în sosul pentru salată, presară-l peste supe, legume fierte… Turmericul și piperul negru merg foarte bine împreună: piperina din piperul negru eliberează curcuminul.
Soia ajută la reducerea durerilor de genunchi cauzate de osteoartrită. Cercetătorii de la Universitatea Oklahoma au dat participanților la un studiu 40 g proteine de soia (50 g fasole edamame, tofu sau alte alimente fermentate obținute din soia integrală) timp de 3 luni. La finalul studiului s-a observat o reducere semnificativă a durerii. Este destul de ușor să gătești cu tofu atâta timp cât știi regulile de bază. Tofu de consistență moale poate fi folosit la salate, sosuri, deserturi. Tofu tare este de obicei gătit precum carnea, de exemplu la grătar, marinat…

Cercetări recente au dovedit că extractul de cireșe este de 10 ori mai eficient decât aspirina în ce privește diminuarea inflamațiilor, fie ele acute, fie cronice. Antocianinele din cireșe (pigmenții care le dau culoarea rubinie) sunt antioxidanți puternici, care acționează în două moduri împotriva durerii: blochează inflamația și inhibă enzimele durerii. Exact același lucru îl fac și aspirina sau alte medicamente antiinflamatoare nonsteroidiene. Un studiu publicat în „Jurnalul de Nutriție“ a arătat că persoanele care au mâncat un bol de cireșe la micul dejun și-au redus cu 25% un marker important al inflamației (măsurat din sânge). Dacă te supără durerea de cap, de mușchi, de articulații, de burtă (durere menstruală), mănâncă 45-50 de cireșe. Aceleași efecte benefice le au și fructele de pădure: căpșune, afine, mure, zmeură.

Studiile efectuate au descoperit în țelină și în semințele de țelină peste 20 de compuși cu proprietăți antiinflamatoare, inclusiv o substanță numită apigenin, care este un puternic antiinflamator. Țelina alină durerile de articulații (artrită), dar este de mare ajutor și în gută și în fibromialgie. Adaugă țelină sau semințe de țelină la supe sau la mâncărurile înăbușite. În scop medicinal o poți folosi și sub formă de suc.

Merișoarele au efect antibacterian și sunt eficiente împotriva bacteriei Helicobacter pylori, care stă la originea ulcerului gastro-duodenal. Un studiu recent a dovedit că o cană cu suc de merișoare băut zilnic timp de 3 săptămâni a vindecat infecția cu H. pilori la 20% dintre participanții la studiu, fără niciun alt medicament. Atenție, însă: alege un suc de merișoare 100% natural, fără adaos de zahăr. Eventual îndulcește-l cu un îndulcitor natural, precum ștevia.

  1. Supa de morcovi
  2. Salata de morcovi
  3. Cum ce te ajuta cura de morcovi si suc de morcovi
  4. Dieta de doua saptamani

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

7 beneficii ale soarelui

Next:

Atenţie! Cuptorul cu microunde îţi distruge mâncarea

You may also like

Post a new comment