5 afecțiuni de care trebuie să ne ferim după 35 ani și cum le putem preveni

03 November of 2017

Înțelepciunea vine odată cu vârsta, iar același lucru ar trebui spus și în privința responsabilizării. Deși medicii recomandă controale anuale și regulate, principiul “nu am nimic pentru că nu mă doare nimic” este comun și poate fi foarte periculos. Sunt afecțiuni care pot apărea fără să-și anunțe într-un mod evident prezența, motiv pentru care este important să fim prevăzătoare. Puțină organizare și câteva zile sacrificate într-un an pentru o vizită la medic ne pot ajuta să ducem vieți mult mai sănătoase, mai ales după o anumită vârstă.

Care sunt cele 5 afecțiuni de care e indicat să ne ferim după 35 ani:

  1. Boala inimii obosite

Pe plan mondial, bolile cardiovasculare sunt principala cauză de deces. Numai în România, aproximativ un milion de oameni suferă de ceea ce oamenii numesc în mod popular boala inimii obosite. Cifrele Institutului pentru Dezvoltare în Sănătate și Educație raportate în acest an arată că 4,7% dintre românii trecuți de vârsta de 35 de ani au această afecțiune, iar mulți dintre aceștia nici nu sunt conștienți de ea. Acest material amplu despre insuficiența cardiacă îți poate oferi o imagine completă, semne, pericole și metode de prevenție în privința uneia dintre cele mai răspândite afecțiuni printre adulți.

  1. AVC

Accidentele vasculare cerebrale au devenit în ultimii 20 de ani una dintre principalele griji pentru persoanele aflate între 20 și 45 de ani. Dacă în 1993, 4,5% dintre persoanele din această categorie de vârstă sufereau un atac cerebral, în 2005 acest procent a crescut la 7,3%, potrivit Adevărul. Tensiunea arterială crescută, colesterolul mărit, diabetul zaharat, țigările, alcoolul și lipsa completă a activității fizice sunt doar câteva dintre motivele frecvente care pot provoca un accident vascular cerebral.

  1. Creșterea țesutului adipos

Un stil de viață nesănătos poate produce mai mult rău decât o moștenire genetică mai complicată. Din cauza unul metabolism încetinit, masa musculară din corp începe să se diminueze chiar și de la 30-35 de ani, iar în loc apare țesutul adipos, care poate fi responsabil de probleme cu glicemia, boli cardiovasculare și diabet zaharat de tip II. În acest caz, o alimentație corectă și echilibrată, dar și puțină mișcare pot face o diferență considerabilă.

  1. Afecțiuni degenerative

De multe ori credem că boli precum Parkinson și Alzheimer apar la vârste mult mai înaintate. Din nefericire, de cele mai multe ori, acelea sunt abia formele finale la care asistăm. Fără simptome evidente la început, aceste boli se instalează în jurul vârstei de 40 de ani și doar 0,4% dintre persoanele care le au le descoperă de la început. Dacă unul dintre motivele principale pentru producerea acestor afecțiuni îl reprezintă moștenirea genetică, un mod de viață nociv este la rândul său responsabil pentru felul rapid în care acestea se instalează în organism de la o vârstă atât de mică.

  1. Problemele cu glanda tiroidă

Potrivit unei statistici publicate de Știrile ProTV, una din 8 femei va suferi în decursul vieții de o afecțiune de tiroidă. Astfel, este obligatorie o ecografie anuală începând cu vârsta de 40 de ani, dar și una după ce ați născut. Este important de știut că printre simptomele problemelor la glanda tiroidă se numără deteriorarea părului, constipația, crampele musculare, tremurul mâinilor, atacurile de panică, insomnia și accelerarea bătăilor inimii, dar și un flux menstrual dereglat.

Cum putem preveni o parte dintre afecțiunile care apar după 35 ani

Multe dintre sfaturile pe care le primim în cabinetul medicului sunt de bun simț. Eliminarea țigărilor dintre obiceiurile de zi cu zi și reducerea cantității de alcool sunt două lucruri obligatorii. E important să avem un meniu zilnic echilibrat și bogat în grăsimi sănătoase, fibre și proteine de calitate. Legumele, carnea slabă sau peștele sunt esențiale în lupta cu kilogramele în plus, iar mișcarea nu trebuie să lipsească din agenda noastră săptămânală. Aici, jumătate de oră de bandă de alergat, de două, trei ori pe săptămână sau un drum până la bazinul de înot ne pot reda prospețimea și șansa de a trăi mai sănătos.

Trebuie să ținem minte și să conștientizăm că prevenția, prin vizite programate în mod regulat la specialist, și un mod de viață fără excese, reprezintă două elemente cheie în sănătatea de zi cu zi. O atenție sporită acordată din timp în această direcție ne poate scăpa de complicații și întâlniri nedorite cu medicul.

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright By Pressmaster

Comments

comments

Previous:

Marile beneficii ale consumului mare de apa

Next:

Trei alimente care scad colesterolul

You may also like

Post a new comment