10 sfaturi pentru o sănătate de invidiat

22 August of 2019

10 sfaturi pentru o sănătate de invidiat – Pentru a fi capabil să ducă în permanență lupta cu milioanele de virusuri și bacterii, sistemul imunitar trebuie menținut într-o stare optimă de funcționare.

O alimentație bogată în vitamine și minerale, puțină mișcare în aer liber, odihnă suficientă, mai mult timp pentru relaxare, un plus de atenție la igienă, un ceai din plante. Amestecă toate aceste „ingrediente“ și obții soluția simplă și la îndemână de a te menține sănătoasă mereu.

  1. Aport de vitamine și minerale

Pentru a-și îndeplini cu succes misiunea, sistemul imunitar are nevoie de minerale (zinc, cupru, magneziu, fier) și de vitamine (A, B, C, E). Dacă din alimentație lipsește chiar și numai unul din aceste elemente, rezistența organismului scade. Consumă cât mai multe legume și fructe.

  1. Cât mai multă mișcare

În afară de faptul că stimulează circulația sangvină, fortifică mușchii și antrenează inima și plămânii, activitata fizică practicată regulat stimulează producerea de anticorpi.

  1. Evită poluanții pentru o sănătate de invidiat

Praful, fumul de țigară, gazele de eșapament poluează aerul și, implicit, reduc forțele de apărare ale rganismului. Aceste substanțe agresează mucoasa căilor respiratorii, care devine o țintă mai ușoară în fața microbilor. Când îți petreci timpul afară, alege zone pline de verdeață. Aerisește des locuința, în special dimineața devreme, și încearcă să menții un nivel optim de umiditate și căldură în interior.

  1. Nu face abuz de antibiotice

Excesul de antibiotice poate influența negativ sistemul imunitar, iar la fel tratamentele prelungite cu cortizon. Așadar, evită să te tratezi singură, fără a cere sfatul medicului, mai ales când e vorba de medicamente „puternice“.

  1. Ia măsuri împotriva stresului pentru a avea o sănătate de invidiat

Încearcă prin orice mijloace să combați stresul: relaxează-te, ieși la plimbare, evită persoanele negative, străduiește-te ă ezi artea plină a paharului chiar și atunci când ai probleme etc. Este lucru demonstrat că gândirea pozitivă acționează benefic asupra întregului organism.

  1. Dormi suficient

Nu poți avea un sistem imunitar puternic dacă nu te odihnești cum se cuvine. Fără un somn bun, organismul nu-și reface forțele. Potrivit studiilor, persoanele care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte sunt de trei ori mai expuse riscului de a contracta o infecție decât cele care dorm cel puțin 8 ore.

  1. Nu uita de bacteriile prietenoase

Studiile au dovedit că unele produse care conțin probiotice (bacterii „bune“) pot preveni și scurta durata unor afecțiuni gastrointestinale, urogenitale și respiratorii. Bacteriile „prietenoase“ facilitează digestia, curăță organismul de toxine, reduc colesterolul și mențin sănătatea sistemului digestiv. șadar, ănâncă aurt îmbogățit cu probiotice (acidophilus, lactobacili), brânzeturi sau chefir.

  1. Respectă regulile de igienă, pentru  o o sănătate de invidiat

Cea mai simplă modalitate de a preveni bolile infecțioase este să acorzi atenție igienei. Dacă te speli corect pe mâini, poți evita numeroși microbi.

  1. Meditează S-ar părea, după cum o indică studiile, că meditația contribuie la creșterea numărului de anticorpi ca după un vaccin antigripal.

 

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Ada Oprea
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Sindromul colonului iritabil

Next:

Crampele musculare – cauze si remedii care functioneaza

You may also like

Post a new comment