Despre frumusete, pe internet

29 October of 2014

În alegerile noastre în materie de machiaj și de îngrijire, simțim nevoia deseori de îndrumare, de o părere. Uneori o găsim la un click distanță…

iowb_49

Ce înseamnă „beauty blogger“?
 Ce face un beauty blogger?
Iuliana: Să fii blogger de beauty nu este cu mult diferit de a fi blogger în gene­ral, deosebirea fiind doar în natura subiec­te­lor abordate. Și probabil și în nivelul de implicare, mult mai personal, aș spune eu. Blogurile au apărut ca un fel de jurnale online acum multă vreme, iar între timp au apărut specializări, în funcție de pasiunile și hob­by-urile fiecărui posesor de blog. Mie îmi plac culorile, îngrijirea și parfumurile, așa că a fost o alegere destul de naturală. Ce face un beauty blogger în momentul ăsta? Foarte multe, aș putea spune. De la anunțarea noilor lansări de produse la 
review-uri clare și amănunțite despre pro­dusele cosmetice pe care le folosește, articole de sfaturi și experiențe în diverse saloane, chiar clinici și SPA-uri. Un beauty blogger poate fi o mini-redacție într-un singur om: redactează, verifică surse, se informează, fotografiază, decide ce materiale vizuale folosește, de cele mai multe ori chiar le creează și editează și se ocupă și de răspândirea articolelor rezultate pe rețelele de socializare. Poate suna foarte interesant să ai ocazia să testezi unele produsele imediat cum au apărut pe piață sau uneori chiar înainte, dar adevărul este că implică și foarte multă responsabilitate. Cel puțin eu asta consider. Când știu că supun la teste un produs pentru a scrie despre el pe blog, sunt mult mai atentă și poate mai critică decât în mod obișnuit.
Se poate trăi din asta? Care sunt avantajele unui beauty blogger?
Iuliana: Se pot rotunji veniturile din blogging în general, sunt nișe în care îți poți câștiga existența din asta. În zona de beauty în România părerea mea este că încă nu. Domeniul este încă în dezvoltare. Companiile de cosmetice încep să fie interesate de colaborarea cu bloggerii pentru că fiecare și-a format o comunitate în jur și astfel poate transmite la nivel mult mai personal informații despre produsele pe care le lansează. Iar banii pot veni sub forma unor campanii de promovare remunerate, bannere de reclamă și chiar din afiliere, sub formă de comisioane, atunci când cititorii decid să achiziționeze prin intermediul unui link sau unui banner produse. Cel mai mare avantaj al unui blogger este că are putere de decizie asupra oricărui articol. Blogul este un site personal în fond, nu există un șef care să te facă să scrii un articol pe care nu vrei să-l publici. Ceea ce majoritatea cititorilor văd ca pe avantaje (și nu zic că nu sunt) sunt invitațiile la evenimentele de lansare și petreceri, produsele primite în teste, cel mai adesea ultimele lansate, de multe ori chiar înainte ca acestea să fie disponibile publicului larg. Poate deveni însă o corvoa­dă, pentru că există și responsabilitatea de a transmite rapid experiența cu acele produse. Însă beauty blogging-ul este și un hobby destul de costisitor. Apar produse noi cu o rapiditate fantastică și dacă vrei să te diferențiezi, atunci trebuie să investești în ele pentru a avea ma­te­rial interesant pentru cititorii tăi.
Cristina: Nu, nu în momentul actual. Cred că vor mai trece câțiva ani până când un blogger de beauty va putea fi blogger full-time. Evident că există alte avantaje prin care, consider eu, ne este validată munca. Aici mă refer la primirea de produse spre testare (înainte de apariția lor în magazine), invitații la evenimentele de lansare, diverse proiecte creative (campanii plătite sau nu), dar și cunoașterea unor oameni celebri din domeniul de beauty, imposibil de cunoscut în alte condiții.
Cum ai ajuns beauty blogger?
Camelia: Am ajuns beauty blogger pentru că la momentul când am lansat eu blogul (mai 2009) nu exista un blog care să se adreseze persoanelor cu venituri mici și mijlocii. Inițial nu am scris doar despre acest subiect, însă după puțin timp mi-am dat seama că aceasta este calea mea.
Cristina: E o întrebare cam dificilă. Nu a fost ceva planificat. Pur și simplu a fost cursul natural al lucrurilor. Eram atât de fascinată de blogurile de beauty, încât
 mi-am dorit foarte mult să pot trezi aceleași sentimente prin blogul meu. Cred că mi-a reușit, dovadă fiind mesajele frumoase și emoționante primite de-a lungul celor aproape patru ani de blogging.
Un beauty blogger trebuie să fie el însuși un model de îngrijire? Care sunt ritualurile tale de îngrijire?
Iuliana: Da, un beauty blogger ar trebui să știe foarte clar cum să se îngrijească și ce produse i se potrivesc. Ritualurile mele de îngrijire variază de la sezon la sezon. Pot petrece peste 40 de minute în fața oglinzii dimineața și seara sau 10-15 minute îmi pot fi suficiente, depinde de nevoile pielii mele. Nu uit niciodată să mă demachiez sau să îmi curăț pielea dimineața și seara. Folosesc creme pentru zone și probleme specifice și nu uit de hidratare și de SPF.
Cristina: Am învățat că un ritual minim de îngrijire poate face minuni, mai ales dacă produsele folosite sunt adaptate nevoilor tenului. Un demachiant blând, o soluție de curățare, o cremă hidratantă și o cremă de protecție solară sunt esențiale. Prevenția ridurilor începe cu o hidratare corectă și cu un ten protejat de razele UV.
Ce nu uiți niciodată să faci 
pentru îngrijirea ta?
Cristina: Nu uit niciodată să mă demachiez. Primul și cel mai important pas spre un ten frumos este demachierea. Produsele preferate de demachiere sunt apele micelare.
Un beauty blogger chiar încearcă toate produsele despre care scrie?
Iuliana: Dacă vorbim de review-uri, da! Nu am scris niciodată că aș fi folosit un produs fără să-l încerc și să explic și cum, cât timp, în ce condiții, cu poze cât mai relevante. Dacă vorbim despre lansări, atunci nu. Nu poți să încerci chiar tot ce apare pe piață, sunt mult prea multe produse și ziua tot 24 de ore are.
Cristina: Da, eu încerc toate produsele cărora le fac review. Altfel, cum aș putea să-mi dau seama dacă îmi plac sau dacă merită să vadă lumina blogului?
Care ar fi cele mai importante 3 sfaturi pentru cititoarele noastre?
Camelia: Cele mai importante sfaturi de beauty pe care le-aș da sunt pașii pe care îi urmez și eu, zi de zi: demachierea tenului în fiecare seară, folosirea protecției solare zilnic, că e soare sau nu. Tenul este cartea noastră de vizită, prefer să pun accent pe îngrijire și mai puțin pe machiaj.
Cristina: Demachierea este cel mai im­portant pas în îngrijirea tenului: seara pentru a îndepăr­ta machiajul, iar dimineața pentru a pregăti tenul pentru următorii pași. La fel de impor­tantă este și folosirea unei creme cu factor de protecție solară. Fie că e vară sau iarnă, razele UV nu ne ocolesc. Ele sunt responsabile de îmbătrânirea pielii, iar noi vrem să ne păstrăm tinere cât mai mult. Ultimul sfat, deși poate părea elementar, este extrem de important – nu uitați să vă spălati pe mâini înainte să vă atingeți fața sau ochii.
Modelul tău în materie de beauty?
Camelia: Modelul meu în materie de beauty este bunica mea, de la care am moștenit această înclinație. Avea mereu creme în casă, uleiuri de îngrijire, parfumuri, oje, nu uita niciodată să fie cochetă, chiar și la o vârstă înaintată. De la ea am învățat că cel mai important lucru este să îți placă ție ce vezi în oglindă. Dacă tu ești împăcat cu tine, viața este frumoasă.
Cristina: Grea întrebare. Nu cred că am un model de beauty, dar admir o mulțime de femei care au reușit în industrie. Trebuie să le enumăr pe Cătălina Stoica – Nail Artist, Anastasia Soare – regina sprâncenelor, Anca Rădulescu – make-up artist și Liza Pintileasa – hairstylist. Fiecare e specială  și mă bucur că întotdeauna am ce învăța de la ele.

Catalina Oprea

 

Cele trei bloggerițe cu care am stat de vorbă sunt:

cristina

Cristina

Cristina Pavel (shopping­therapy-cristina.com): „Am 28 de ani și sunt me­dic rezident. Sunt o persoană foarte schimbă­toare, puțin haotică și tot timpul în căutarea noului. Mai sunt și puțin obsedată de lacurile de unghii. Visez ca într-un viitor nu foarte înde­părtat să am propria linie de lacuri de unghii.

iuliana

Iuliana

Iuliana Manea (beautybyjules.ro): 
„Am 31 de ani și îmi place să fac parte din proiecte online, deși am studiat Dreptul. Sunt o femeie normală. Am slujbă, familie, nu respir farduri și nu mă hrănesc cu creme. Sunt content manager într-un proiect de beauty 100% românesc.“

camelia

Camelia

Camelia Zota (the-beauty-addict.com): 
„Am 30 de ani, sunt pasionată de literatură polițistă și profesional sunt content writer. 
Sunt o fată normală, cu un buget normal 
și îmi place să scriu pentru că simt că am lucruri de spus care i-ar ajuta pe alții să facă alegeri informate.“

 



Comments

comments

Previous:

Organizația care luptă pentru inima fiecărui copil

Next:

„Am crezut că distanţa va fi un obstacol în calea fericirii noastre“

You may also like

Post a new comment