New York, o vizită ca-n filme

04 October of 2016

New York, o vizită ca-n filme – New York este visul
oricărui călător. Numai gândul de a traversa oceanul și de a ajunge în cel mai faimos și mai aglomerat oraș din lume mă încânta teribil.

De îndată ce am ajuns acolo, am trecut în altă dimensiune: cea în care totul este imens. M-am simțit ca Alice în Țara Minunilor.
Și am început așa încă de când am
aterizat! Am făcut 20 de minute cu autobuzul doar ca să ies din incinta aeroportului! A urmat măreția Manhattanului, unde amețești numai dacă te uiți în sus
și încerci să măsori din priviri înălțimea zgârie-norilor. Ca orice turist conștiincios, cu puțin timp la dispoziție, mi-am făcut o listă cu ce am de vizitat și pe care v-o recomand cu drag:

central-park-1031343_1280

Staten Island
și Statuia Libertății
Am ales să câștig timp și bani ca să văd Statuia Libertății din alt unghi: din feribotul către Staten Island. Acesta este
gratuit, cursa durează 20 de minute, iar priveliștea este încântătoare. E corect, nu ajungi la baza statuii, dar de acolo nici măcar nu o poți admira în întregime. Am scăpat așa de două cozi imense (pentru ferry și pentru urcat în coroană) și de o cheltuială de cel puțin 50 de dolari.

bridge-1428717_1280

Memorial 11 Septembrie
La 10 ani de la tragedie, a fost inaugurat memorialul, care are o simbolistică aparte. În locul în care au fost cele două turnuri, astăzi există două fântâni „fără fund“, în care apa cade într-un ecou înspăimântător. În spate există Muzeul Memorial, o construcție nouă ce seamănă cu unul dintre turnurile căzute. În muzeu poți vedea peste 53.000 de imagini, artefacte ale celor care și-au pierdut viața și peste 500 de ore de înregistrări video.

new-york-1587558_1280

One World Trade Center
Am aflat despre această clădire abia când am ajuns acolo: este cea mai înaltă construcție din emisfera de vest – cei care cred că Empire States Building e cea mai înaltă clădire din New York se înșală. Cu cei 546 de metri ai săi, este cea mai înaltă clădire din emisfera vestică și a șasea cea mai înaltă clădire din lume!
Iar vestea bună este că, din 2014, ultimul etaj este deschis publicului pentru doar 32 de dolari! Liftul urcă până în vârf într-un minut, iar tu te poți bucura de o priveliște la 360 de grade, etajul 102 fiind circular și din sticlă! De acolo vezi tot orașul.

new-york-690868_1280

Cartierul Chinezesc
ChinaTown este partea colorată a New Yorkului, în care ai senzația că tot timpul ești în mijlocul sărbătorilor de iarnă: tarabe cu de toate, culori, beculețe, decorațiuni specifice, parcă ai nimerit într-un târg imens! Fiecare parter de clădire este
transformat în magazin cu de toate sau în restaurant chinezesc. Ceea ce este și mai interesant e că în inima Cartierului
Chinezesc se află Mica Italie, unde,
evident, poți mânca cele mai bune paste din toată metropola!

Brooklyn Bridge
Pentru acest obiectiv am avut un conflict cu mine: să-l iau la pas ziua sau noaptea? Până la urmă l-am vizitat seara și a fost o experiență unică: luminile Manhattanului se combinau cu cele ale traficului, cu blițurile turiștilor, dar și cu luceafărul care se vedea în zare, în apropierea Statuii Libertății. Am stat pe pod și am
admirat zeci de minute această
priveliște și agitația continuă.

central-park-535644_1280

Central Park
Pentru mine, Central Park rămâne o enigmă frumoasă: de îndată ce am intrat în parc, nu am mai auzit nicio mașină de pe bulevard. Zona de verdeață este un antifon natural, care îți permite să intri într-o altă lume. Parcul este mare și perfect dreptunghiular. Ai nevoie de o zi întreagă ca să-l poți vedea, iar cel mai frumos este să te lași rătăcită prin el. Vei asculta păsările, vei vedea o groază de veverițe, vei găsi bănci ascunse pe malul lacului și te vei plimba pe aleile cu felinare, pavate,
ca într-un film romantic vechi.

Fifth Avenue
Cea mai faimoasă stradă din New York este atât de aglomerată, că abia ai loc să mergi pe trotuar și este imposibil să nu te atingi de oamenii care trec în sens opus. Aici găsești de toate: restaurante, clădiri impresionante, magazine cu haine de la foarte scumpe în sus (am văzut o cămașă care costa 2.000 de dolari!)

new-york-668616_1280

Broadway și
Times Square
Să te plimbi pe Broadway este relaxant și în același timp te conectează la inima orașului. Aici New Yorkul ți se dezvăluie așa cum e el, cu părți bune și rele, cu diversitate culturală, cu turiști, cu localnici, cu oameni fără adăpost. Din Broadway ajungi în Times Square, nebunia turiștilor și zona pe care newyorkezii o evită cu desăvârșire. Când sosești aici, ai șansa să pici în mijlocul unui eveniment: de la proteste, discursuri, spectacole la expoziții de tot felul. Vei întâlni personaje din animații, turiști de toate națiile, dar și cele mai asurzitoare claxoane din câte am auzit (din cauza ecoului). Panourile publicitare luminoase te vor ameți, magazinele și
restaurantele ies atât de tare în evidență, încât nu vei mai ști unde să te duci, aglomerația te va impulsiona să fugi
repede de acolo – și ai grijă, semafoarele aici sunt complet inutile.

După câteva zile în New York, mi-am dat seama că nu am văzut mare lucru. Aici îți trebuie luni, poate chiar ani ca să cunoști orașul în profunzime, să mergi pe toate străzile și bulevardele, să mănânci la toate restaurantele faimoase, să intri în toate muzeele, să bați toate potecile și aleile din Central Park, să bei câte o bere în fiecare bar aglomerat din Brooklyn…

Sursa foto: pixabay.com

AUTOR:  Corina Matei

Comments

comments

Previous:

Unde bem cel mai bun ceai, în această toamnă, în București

Next:

O sărbătoare a orașului București și a sportului pentru toți