Obiceiurile simple, te fac fericita

18 December of 2015

Cercetătorii din domeniul neurologiei spun că prin intermediul unor obiceiuri simple putem fi mult mai fericiţi. Conform unui studiu publicat recent, tot ce trebuie să facem este să ţinem cont de lista următoare, cu obiceiuri simple despre care oamenii de stiinta spun ca sunt tot atatea surse de fericire.

1. Ascultă muzica din cele mai fericite momente din viaţă

Liniile melodice au un impact impresionant asupra creierului, amintindu-ne de locuri în care am mai auzit acele melodii specifice. Să presupunem că perioada liceului a fost cea mai fericită. Dacă începi să asculţi melodii pe care le fredonai atunci, vei ajunge să te conectezi cu acele momente fericite, reuşind să aduci în prezent o parte din sentimentele respective.

2. Zâmbeşte şi poartă ochelari de soare

De multe ori, creierul nostru primeşte informaţii diverse şi nu ştie cum să reacţioneze, astfel că se orientează după diverse indicii, fenomen denumit “biofeedback”. De exemplu, atunci când suntem fericiţi avem tendinţa de a zâmbi, iar atunci când zâmbim creierul poate să perceapă acest lucru spunând “zâmbesc, deci sunt fericit”. Pornind de la acest principiu, atunci când suntem abătuţi tot ce trebuie să facem este să zâmbim. Trebuie să ne păcălim creierul până când îl vom convinge că avem motive de a fi fericiţi.

De fapt, studiile arată că un zâmbet ii furnizează creierului o cantitate de plăcere asemănătoare cu 2.000 de batoane de ciocolată sau 25.000 euro. Sau cel puțin așa susțin studiile… Sunt aproape sigura că 25.000 de euro ar arduce mai multe fericire decât un zambet, dar pentru început putem încerca cu … un zâmbet.

Referitor la purtatul ochelarilor de soare, explicaţia cercetătorului este şi mai simplă: lumina puternică ne face să fim crispaţi, iar asta va transmite creierului faptul că suntem nefericiţi, stresaţi sau abătuţi. Astfel, ochelarii de soare rezolvă această problemă, lucru receptat şi de mintea noastră.

3. Gândeşte-te la scopurile tale pentru a-ţi schimba modul în care priveşti lucrurile. 

În momentul în care te simţi stresat este important să te gândeşti la planurile tale pe termen lung. Acest lucru îi va transmite creierului un simţ al controlului asupra lucrurilor din jur şi va duce la eliberarea dopaminei, hormonul ce produce plăcerea şi implicit fericirea.

4. Ai grijă să dormi bine.

Depresia este de multe ori responsabilă şi de insomnii şi, în acelaşi timp, lipsa somnului accentuează depresia. Un sfat bun este acela de a folosi cât mai multă lumină naturală la amiază, iar seara să reducem cât mai mult sursele de lumină artificială din casă și să eliminăm toate sursele de lumină albastră (cea produsă de electronice), pentru a-i transmite creierului că se apropie timpul de odihnă.

În concluzie, lucrurile simple precum un zâmbet, câteva melodii bune, fixarea unor idealuri şi câteva ore de somn liniştit ne pot face mai fericiţi. Până la urmă este dovedit de ştiinţă.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Leru-i ler si cand esti trista

Next:

Cautarea placerii sau evitarea durerii?

You may also like

Post a new comment