10 pasi pentru un psihic puternic

11 November of 2015

Mereu admirăm oamenii care fac față stresului și îi privim ca fiind oameni cu un psihic puternic care nu se lasă doborâți de traume, care găsesc mereu resurse de speranță.

Citeste si: Depresia, cea mai frecventa tulburare psihica

Psihologii au identificat mai multe din sursele lor de putere psihică. Iată ce poți face ca să urmezi exemplul supraviețutorilor:

1. Să știi să te delimitezi – acceptă că suferința te poate afecta și chiar îți poate distruge temporar încrederea în tine, dar ține-o departe de nucleul sinelui tău, care va rămâne neatins.
2 Să știi să îți alegi compania – înconjoară-te de oameni care te înțeleg sau măcar îți dau pace, nu de cei care te judecă și/sau te împovărează  cu propriile lor probleme.
3 Să fii atent la tine, la semnalele pe care ți le transmite corpul.
4 Să știi să accepți ce ți se întâmplă: în vânt, trestia este mai puternică decât răchita.
5 Să fii dispus să stai singur și în tăcere – așa înveți să te asculți.
6 Să fii gata să accepți că nu ai toate răspunsurile și nici toate datele ca să elaborezi răspunsuri, că sunt lucruri pe care în niciun fel nu le poți schimba și nici înțelege.
7 Să știi să te răsfeți, să ai niște comportamente de îngrijire de la care nu te abați, indiferent ce se întâmplă.
8 Să fii bun prieten.
9 Să privești problemele din mai multe puncte de vedere.
10 Să te poți distanța de problemele tale, ca să îi vezi și pe cei in jur – astfel nu ți se va mai părea că lumea se sfârșește odatâ cu grijile tale.

Citeste si: Mergem la doctor, fără frică

Articol exclusiv online
Text: Roxana Melnicu
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Relatia toxica. Cele mai evidente semne

Next:

Când mergem la psiholog?

You may also like

Post a new comment