Probleme de memorie. Cauze și cele mai bune soluții

05 May of 2020

Dacă și tu simți că uiți lucruri, ore, evenimente, nu e ceva grav, trebuie doar să-ți schimbi puțin stilul de viață. Iată la ce să fii atentă pentru a preîntâmpina problemele de memorie:

Somn – Prea mult sau prea puțin poate avea o influență nefastă asupra capacității de concentrare și, prin urmare, de a reține informații. Specialiștii spun că perioada ideală de somn pentru un adult sănătos este între 7 și 8 ore. În aceeași categorie intră apneea de somn, o tulburare care se traduce prin încetarea respirației scurte și frecvente pe parcursul nopții, ceea ce înseamnă că nu se mai oxigenează corect creierul, fiindu-i întreruptă „alimentarea“ de sute de ori pe noapte. Netratată, poate duce la pierderi de memorie și chiar la demență.

Medicamente – Ai început un tratament nou și simți că nu poți să te concentrezi și îți scapă din vedere o mulțime de lucruri? Pastilele pot fi o cauză și ar trebui înlocuite. Medicii au făcut o listă de medicamente care, în funcție de organism, afectează memoria când sunt luate pe o durată mai lungă: analgezice, antidepresive, somnifere, antihistaminice, hipocolesterolemiante, tratamentul pentru diabet zaharat.

Dietă – Deși la îndemână, semipreparatele, prăjelile, covrigii, produsele de patiserie și dulciurile nu oferă aportul necesar de elemente nutritive. Acest lucru afectează organismul în întregime, inclusiv creierul, care nu se mai poate baza pe celulele sale, crescând nivelul de stres din procesele interne. O dietă echilibrată, bogată în vitamine, proteine și antioxidanți, te ferește inclusiv de pierderile de memorie. Peștele, nucile, ouăle, broccoli nu ar trebui să lipsească din alimentație, astfel încât să-ți procuri și suficientă vitamina B12, responsabilă de crearea celulelor roșii.

Multitasking – Îți verifici e-mailul în timp ce mănânci? Faci o listă și gătești, ambele în timp ce te uiți la serialul preferat? Renunță să încerci să te concentrezi asupra mai multor activități deodată și alege una singură. Psihologii de la Universitatea din Stanford au ajuns la concluzia că multitaskingul provoacă scăderea IQ-ului, reduce productivitatea și chiar poate afecta sănătatea creierului, conform unui studiu amplu.

Depresie și stres – Între pierderile de memorie și depresie ori stres cronic există o legătură foarte strânsă. Cercetătorii americani explică felul cum aceste situații influențează producerea de noi celule în creier, fapt ce afectează capacitatea de memorare. Pentru ambele, se recomandă consultarea unui specialist în timp cât mai scurt. Iar relaxarea este cel mai bun medicament, pe care fiecare trebuie să învețe să-l „administreze“ zilnic. Plimbările în aer liber sunt o soluție la îndemână.

Fumat – În mod curios, fumatul nu afectează doar plămânii, ci și memoria, contribuind la deteriorarea abilităților cognitive, care duc la pierderi de memorie. Explicația medicilor merge tot către privarea creierului de oxigenul necesar funcționării optime.

Alcoolism – Alcoolul încetinește activitatea cerebrală. Specialiștii au dovedit că alcoolismul stopează dezvoltarea intelectului, duce la tulburări de memorie și afectează viziunea asupra realității.

Tiroidă – Însărcinată cu stocarea și dozarea hormonilor, o tiroidă care nu funcționează cum trebuie va face ca metabolismul să nu mai funcționeze corect, acest aspect afectând capacitatea de concentrare, indiferent dacă vorbim de hipertiroidism sau de hipotiroidism.

Citeste si:

Cum te poate îmbolnăvi casa ta și ce poți face pentru a preveni problemele

Articol exclusiv online, text: echipa Ioana, sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

beneficii CBD

Previous:

Cum te poți bucura de cele mai mari beneficii CBD?

ce este anxietatea

Next:

Ce este anxietatea și cum poți să o ții sub control

You may also like

Post a new comment