Plante care te ajuta sa dormi

18 November of 2015

Din cauza stresului și a problemelor de zi cu zi, nopțile albe pot să fie o problemă. Dacă faci și tu parte din categoria oamenilor chinuiți de diverse tulburări de somn, soluția poate sta în plante care te ajută să dormi.

Ca să te menții în formă ai nevoie, în primul rând, de un somn bun. Nopțile odihnitoare sunt indispensabile bunei funcționări a corpului și moralului. Când dormim prost, orologiul intern care guvernează toate funcțiile noastre biologice se dereglează. În consecință, el trebuie „recalibrat“.

Aceste plante care te ajută să dormi sunt foarte eficiente în acest sens. Ele pot înlocui cu succes medicamentele, care nu ameliorează calitatea somnului și generează multe efecte secundare: tulburări de atenție și de concentrare, letargie, tulburări de memorie și, foarte grav, dependență. Aceste plante care te ajută să dormi nu produc efecte nedorite. Cele mai recomandate pentru un somn bun sunt în special valeriana, pasiflora și păducelul, dar acestea nu sunt singurele.

cup-829527_1920

Citeste si: Cum transformi noaptea in zi

Descoperă planta de care ai nevoie și află care sunt aceste plante care te ajută să dormi.

Adormi greu
Nopțile tale s-au scurtat dramatic din cauză că adormi cu dificultate? Apelează la macul de California. Este un anxiolitic natural, perfect tolerat, atât de adulți, cât și de copii, care asigură un somn relaxant și calm. Nu creează dependență. Infuzia de mac californian este recomandată atunci când adormi greu, suferi de anxietate sau ai coșmaruri. Se prepară cu două lingurițe de plantă la 250 ml apă clocotită. Se lasă să infuzeze 15 minute, apoi se strecoară. Se bea cu o oră înainte de culcare.

Dacă imposibilitatea de a adormi este cauzată de o circulație periferică proastă (picioare reci, senzație de picioare grele etc.), atunci te ajută un amestec de plante foarte eficient: cătușa și sulfina. Prima are proprietăți sedative, în special de calmare a anxietății, iar a doua este calmantă și, în plus, ameliorează tonusul venos. Amestecă cele două plante în părți egale și prepară infuzia cu o linguriță din acest amestec la 200 ml apă clocotită.

Citeste si: Cele 7 semne secrete ale stresului

Te trezești de mai multe ori pe noapte
Dacă somnul îți este întrerupt de coșmaruri, pasiflora este planta de care ai nevoie. Ea readuce încetul cu încetul somnul de calitate, alungând stresul și angoasa acumulate peste zi. În cazul în care trezirile nocturne sunt foarte frecvente, optează, în primă instanță, pentru tandemul valeriană-păducel timp de 1-2 săptămâni și abia apoi treci la pasifloră. Infuzia de pasiflora se prepară cu o linguriță de plantă la 200 ml apă clocotită. Se beau 3-4 căni pe zi.

Ai o digestie greoaie și din cauza asta te trezești: folosește amestecul roiniță-cătușă.
Roinița este calmantă, favorizează digestia și ajută la eliminarea gazelor în exces. Infuzia se prepară cu o linguriță de amestec la 200 ml apă clocotită.

Te trezesc palpitațiile, durerile de origine nervoasă ori bufeurile?
Folosește combinația păducel-cătușă. Păducelul este prin excelență planta inimii, este tonic cardiac și, în plus, are efecte antispastice. Este, de asemenea, un regulator al tensiunii arteriale. Un adevărat sedativ al sistemului cardiovascular. Infuzia se prepară cu o linguriță de amestec la 200 ml apă clocotită.

Citeste si: Insomnia, coşmarul care te ţine trează noaptea

Te trezești prea devreme dimineața
Te irită faptul că dimineața te trezești înaintea tuturor? Apelează la ajutorul echipei de plante păducel-pasifloră. Prima calmează angoasele, cauza cea mai frecventă a trezirilor precoce, iar a doua liniștește persoanele surmenate. Atenție: nu consuma pasifloră în cantități mari, căci poate da migrene. Dacă se întâmplă acest lucru, diminuează un pic doza (bea doar 1-2 căni de ceai pe zi).

Reguli de bază pentru un somn liniștit

Se estimează că unul din doi români are probleme cu somnul. Cauzele invocate sunt aproape mereu aceleași: stresul, zgomotul, grijile, ritmul de viață prea intens.

Iată câteva reguli elementare, indispensabile unui somn de calitate:
După ora 14,00 diminuează consumul de excitante (cafea, ceai, tutun, alcool, condimente), iar seara ar fi bine să renunți de tot la acestea.

Citeste si: 11 tehnici care te ajută să adormi ușor

Activitatea fizică te ajută să dormi mai bine, cu condiția să fie moderată. Nu depune efort fizic prea intens seara, căci crește temperatura corpului și vei adormi mai greu. Perioada cea mai po­trivită pentru sport este între orele 16,00 și 18,00.

Încearcă să te culci și să te trezești la aceleași ore, pentru a-ți regla mecanismul intern.

Dacă obișnuiești să te odihnești după-amiaza, încearcă să nu dormi prea mult (o oră este suficientă).

Învață să respiri corect: respirația ab­dominală este un remediu eficient împotriva stresului și favorizează adormirea. Când inspiri, încearcă să-ți „umfli” cu aer abdomenul, și nu toracele.

Nu mânca prea mult la cină. Seara ar fi bine să optezi pentru alimente lejere, ușor digerabile. De asemenea, evită să bei multe lichide, căci vei fi nevoită să te trezești în timpul nopții.

Dacă ești una dintre persoanele care au tot timpul picioarele reci (neplăcere care poate întârzia adormirea), ține-ți picioarele în apă caldă înainte să te culci.

Aerisește bine dormitorul și ai grijă ca pe timpul nopții să menții în cameră o temperatură de 18-20°C.

Articol exclusiv online
Text: Angela Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Halloween la Antipa

Next:

Ora ceaiului, ora de relaxare

You may also like

Post a new comment