Oase sănătoase pentru toată viața

06 April of 2017

Oase sănătoase pentru toată viața – Toți ne dorim o sănătate bună care să dureze toată viața și să ne permită să trăim plini de vitalitate, făcând ce ne place. Însă puțină lume știe că un organism sănătos are nevoie de un schelet sănătos.

Când vine vorba despre oase puternice, două elemente sunt esențiale: calciul și 
vitamina D. Calciul este materialul din care se construiesc oasele și dinții, iar vitamina D îmbunătățește absorbția calciului și contribuie eficient la întărirea și dezvoltarea oaselor. O alimentație care conține calciu și vitamina D este esențială încă din primii ani de viață. Pentru copii, aceste două substanțe sunt esențiale în dezvoltarea armonioasă și prevenirea rahitismului. Adulții până în 50 de ani au nevoie de 1 g de calciu pe zi și de 200 de unități de vitamina D zilnic. Peste 50 de ani, cantitățile zilnice necesare sunt de 1,2 g calciu și 400-600 unități de vitamina D. Suplimentele sunt necesare doar când alimentația nu este suficient de variată și de bogată pentru a 
acoperi aceste necesități. Există o mulțime de alimente care conțin din plin aceste substanțe.

Iaurtul este bogat în calciu și vitamina D. Dacă nu stați suficient la soare (15 minute zilnic), gest care stimulează formarea vitaminei D în organism, atunci puteți suplini acest lucru prin consumul unei căni de iaurt pe zi.

Migdalele ajută oasele să rămână sănătoase și reprezintă cea mai bună sursă de calciu dintre toate alimentele, cu excepția celor de origine animală. În plus, migdalele conțin substanțe care contribuie la normalizarea nivelului colesterolului, astfel încât ajută la prevenirea afecțiunilor cardiace.

Brânza are un conținut ridicat de calciu, dar nu trebuie consumată în exces. Medicii avertizează asupra grăsimilor din brânzeturi, aparent mai periculoase decât cele din carne. Alături de carne, ouă și pește, brânza conține proteine esențiale, pe care organismul nu are cum să le producă singur. În plus, după cum bine știu francezii, poate fi consumată ca desert delicios!

Spanacul este un aliment extraordinar, recomandat tuturor celor care au intoleranță la lactoză. O cană de spanac fiert conține 25% din cantitatea zilnică necesară de calciu, fibre, fier și vitamina A.

Sardinele sunt o sursă ideală, chiar dacă surprinzătoare, de vitamina D și calciu. Ele pot fi consumate în preparate din paste, în salate sau ca atare.

Varza verde este o altă legumă plină de substanțe esențiale pentru organism. Frunzele verzei conțin foarte mult calciu.

Somonul, se știe, este bogat în acizi grași omega 3. 100 g de somon conțin peste 100% din cantitatea de vitamina D necesară unui adult într-o zi.

În plus, pentru a îmbunătăți aportul și absorbția calciului în organism, specialiștii în nutriție fac o serie de recomandări care pot fi urmate ușor de oricine. Este bine ca micul dejun să fie bogat în lactate și cereale, iar prânzul se încheie cu un iaurt. Legumele verzi, proaspete sau gătite la aburi, trebuie combinate cu brânză și paste.

E de dorit ca deserturile dulci de orice fel să fie înlocuite cu nuci sau fructe deshidratate, foarte bogate în calciu. Reduceți consumul de cafeină, ciocolată, băuturi carbogazoase și carne roșie. Consumați cât mai multe fructe 
crude, bogate în vitamina C, care contribuie la o mai bună asimilare a calciului. De asemenea, vitamina C contribuie la sinteza colagenului, o altă componentă esențială a oaselor.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Cum scapi de simptomele menstruale neplacute

Next:

Totul despre alergia la polen

You may also like

Post a new comment