Trei diete usoare pentru slabit

15 January of 2015

Te-ai pomenit cu câteva kilograme în plus după mesele copioase de sărbători și vrei să scapi de ele? Alege dieta care ți se potrivește!

Știi deja că cel mai bine este să slăbești încet și adoptând un regim alimentar echilibrat. Penru că dietele severe urmate timp îndelungat îți pun sănătatea în pericol și sunt eficiente doar pe termen scurt – după ce revii la alimentația obișnuită, există riscul să pui la loc kilogramele pierdute. Îți propunem astăzi trei diete de slăbire, care te ajută să scapi rapid de cele câteva kilograme acumulate în perioada sărbătorilor, dar te sfătuim să nu le urmezi mai mult de 2 săptămâni, iar ulterior să revii treptat la alimentația ta obișnuită…

Supa este o mâncare ușoară, tolerată bine  de cei mai mulți dintre noi, o dietă bogată în vitamine și minerale. O porție conține doar 100-150 de calorii. Așadar, supa este un aliment excelent pentru o cură de slăbire. Dieta pe care ți-o propunem este ușor de preparat și include ingrediente obișnuite: șase cepe mari, doi ardei grași, sos de roșii, o țelină de mărime mijlocie, o jumătate de varză dulce. Condimentează supa cu orice mirodenii preferi: piper, sare, ardei iute, praf de usturoi, pătrunjel etc.
Poți mânca orice cantitate de supă do­rești, oricând în timpul zilei. Reține, însă, că sunt interzise pâinea, alcoolul și băuturile carbogazoase (inclusiv cele dietetice). În cele 7 zile ale dietei poți consuma și alte alimente în afară de supă, dar numai cele recomandate:

■ Ziua 1: orice fruct dorești, exceptând bananele.
■ Ziua 2: orice fel de legume, fierte sau crude: salată de roșii, de castraveți, varză, ardei, morcovi etc. La cină poți adăuga o linguriță de unt la salată.
■ Ziua 3: combină alimentele din primele două zile ale dietei, dar nu mânca roșii.
■ Ziua 4: patru banane, lapte degresat sau cu conținut mic de grăsimi (1,5%).
■ Ziua 5: 200 g carne de vită, suc de roșii.
■ Ziua 6: orice fel de carne slabă (pui, pește, vițel) și orice fel de vegetale.
■ Ziua 7: orez, suc natural de fructe neîndulcit, precum și  legume.

În cele 7 zile ale dietei vei slăbi în jur de 3-4 kg. Dacă vrei să slăbești mai mult poți prelungi dieta cu încă maximum o săptămână. Ulterior poți relua regimul doar după o pauză de 6-8 săptămâni.

Este dieta pe care a urmat-o renumitul cântăreț Demis Roussos și cu ajutorul căreia artistul a slăbit 50 kg în 10 luni. Regimul este unul drastic, așa că, dacă vrei să-l urmezi pentru o perioadă mai lungă de 2 săptămâni, este recomandabil să o faci sub supravegherea unui medic nutriționist. Oricum, chiar și în 2 săptămâni poți scăpa de câteva kilograme bune. Iată ce presupune regimul:
■ Mic dejun: suc proaspăt de grepfrut sau un ou fiert tare (sau ochi fiert în apă), un înlocuitor de cafea sau un ceai de plante sau cafea slabă, neîndulcită.
■ La ora 10,00: brânză degresată sau iaurt cu conținut mic de grăsimi și mestecă frunze de țelină.
■ Prânz: salate și legume verzi în ce cantitate dorești, crude sau fierte la aburi, după cum preferi, dar fără adaos de sare: spanac, broccoli, fasole verde, castraveți, țelină, sparanghel, praz. La salate poți adăuga suc de lămâie.
■ La ora 16,00: același lucru ca și la gustarea de la ora 10,00: brânză sau iaurt degresat și frunze de țelină.
■ Cină: pește alb sau pui (fără piele), în ce cantitate dorești, preparat la grătar, înăbușit sau fiert la aburi, fără sare. Pentru a-i îmbogăți gustul poți adăuga sos de brânză de vaci sau iaurt.

Câteva sfaturi suplimentare: seara, înainte de culcare, bea o cană de ceai din plante (levănțică, mușețel, passiflora, talpa-gâștei), iar de patru ori pe săptămână poți bea câte un pahar cu lapte degresat. Dacă ai început să slăbești sau dacă mai ai de dat jos doar câteva kilograme, poți introduce fructele la micul dejun sau la gustarea de după-amiază, dar consumate separat, la un interval de 3 ore după o masă cu carne. După fructe nu mai mânca nimic timp de 2 ore. În alternanță cu fructele poți mânca ou fiert și pâine integrală. Bea cât mai multă apă și fă cât de multă mișcare posibil.

Studii recente au dovedit că grepfrutul ajută foarte mult la scăderea în greutate. Mecanismele prin care acest fruct acționează nu sunt bine cunoscute, dar rezultatele vorbesc de la sine. În plus, grepfrutul conține substanțe care previn apariția cancerului, a diabetului, a maladiilor cardiovasculare și scad nivelul colesterolului și al trigliceridelor (în special grepfrutul roșu).
Tot ce trebuie să faci este să adopți o alimentație echilibrată (multe fructe și legume, pește, carne slabă, cereale) și, înainte de fiecare masă, să mănânci o jumătate de grepfrut, timp de 12 zile. Ai grijă ca într-o zi să nu consumi mai mult de 1000 de calorii. După cele 12 zile vei cântări cu până la 4 kg mai puțin.

Text: Angela Caltan

Comments

comments

Previous:

Tartă rapidă cu prune și scorțișoară

Next:

(P) Pregateste-te pentru primavara cu un batalion de vitamine si minerale

You may also like

Post a new comment