Totul despre porumb

02 September of 2016

Porumbul fiert sau copt este foarte apreciat in aceasta perioada. Intrebarea care se pune este cat este de sanatos. Porumbul face parte din categoria cerealelor. Cerealele integrale sunt o sursa de carbohidrati buni pentru organism, care furnizeaza energie constanta pe parcursul zilei, previn cresterile si scaderile bruste de glicemie si ofera o senzatie de satietate indelungata.

Carbohidratii complecsi pe care ii regasim in cereale au proprietatea de a fi absorbiti mai lent de organism decat cei simpli si sunt convertiti mai degraba in energie decat in grasime, daca sunt consumati in timpul zilei. Prin urmare, porumbul este bun pentru organism daca este consumat cu masura.

Paine sau mamaliga

Si una si alta, dar amandoua cu masura. Diferenta este doar de cantitate. O lingura de mamaliga bine facuta de 60 g contine aceeasi cantitate de zahar si de calorii ca o felie de paine de 20 g, iar 100 g de porumb boabe fiert are 20 g de zahar si este echivalent cu 160 g de mamaliga pripita.

Porumbul contine 7 g de fibre/100 g, iar nivelul optim de fibre, care previn constipatia si mentin sanatatea tractului digestiv, ar trebui sa fie 20-25 g pe zi. Porumbul mai contine: acizi grasi omega 3 si omega 6, tiamina sau vitamina B1si vitamina B6, magneziu si seleniu. In 100 g de porumb crud contine 360 de calorii.

Cel mai bun este porumbul in lapte, copt, apoi cel fiert si ultimul, cel din conserve pentru ca are mula sare si mult zahar adaugat.

  1. Cele mai comune mituri despre legume
  2. De ce sunt oricare alti indulcitori mai buni decat zaharul
  3. Cele mai populare mituri despre frumusete
  4. 9 mituri nutriționale și efectele lor

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Fructele nu sunt mereu bune!

Next:

Profitaţi de beneficiile consumului de dovleac! Scade riscul de cancer

You may also like

Post a new comment