Top 10 alimente vindecatoare

02 February of 2016

Ceea ce mănânci poate fi la fel de important precum tratamentele pe care le urmezi, deoarece unele alimente conțin substanțe de excepție care ajută organismul să funcționeze mai bine și să învingă mai ușor bolile.

Poate nu realizezi, dar fiecare aliment are o valoare medicinală unică. Fiecare aliment es-te o combinație complexă de vitamine, minerale, proteine, carbohidrați, grăsimi și substanțe vegetale care lucrează împreună pentru a-ți furniza energie întreaga zi și care, în plus, fa-cilitează vindecarea bolilor și îmbunătățesc activitatea de zi cu zi a organismului.

Iată 10 dintre alimentele-medicament pe care ar fi bine să le incluzi în meniul tău.

1. Sardine 
Fie că le iubești, fie că nu-ți plac deloc, sardinele sunt unul dintre cele mai bune alimente-medicament pe care le poți mânca. Sunt o sursă excelentă de acizi grași omega 3, care au proprietăți antiinflamatoare, stimulează sistemul imunitar, îmbunătățesc activitatea ochilor și a creierului (favorizează memorarea și concentrarea). În plus, sardinele sunt bogate în proteine care ajută la refacerea ce-lulelor și sunt o sursă minunată de calciu, indispen-sabil sănătății oaselor și dinților. Include neapărat sardinele în meniu dacă te supără orice fel de durere (menstruală, de spate, de articulații etc.), dacă suferi de sindromul ochilor uscați sau ai o boală autoimună.

2. Iaurt probiotic. Iaurtul probiotic natural este cel acrișor, nu cel îndulcit. Optează pentru un iaurt organic, ce conține bacterii bune (lactobacil, bifidus, casei). În tractul digestiv există o armată de bacterii benefice care ajută la reglarea digestiei și la absorbția alimentelor și stimulează sistemul imunitar. S-a dovedit că persoanele care au o cantitate sc-ăzută de bacterii bune în tractul digestiv prezintă tul-burări digestive, au o imunitate scăzută și se confruntă cu simptome de depresie și anxietate.

3. Nuci braziliene. Nucile braziliene sunt o bogată sursă de seleniu: cu doar două nuci îți asiguri necesarul zilnic de seleniu. Seleniul este un puternic antioxidant, ce joacă un rol important în detoxifierea organismului, în sănătatea tiroidei și a sistemului reproducător. Nucile de Brazilia sunt foarte bogate în minerale, în special magneziu. Delectează-te cu aceste fructe ca să-ți sporești fertilitatea.

4. Afine. Afinele sunt o sursă bogată de polife-noli, substanțe vegetale cu efecte antioxidante puternice. Studiile au dovedit că aceste mici fructe de pădure movulii întăresc imunitatea, previn îmbătrâ-ni-rea, îmbu-nătă-țesc vederea și funcțiile creierului, prevenind demența. Atât afinele proaspete, cât și cele congelate au asemenea proprietăți bine-făcă-toa-re, însă cel mai bine este să le consumi ca atare, crude, nu preparate termic.

5. Usturoi. Usturoiul este considerat o plantă-miracol. Are puteri antioxidante, ajută la fluidizarea sângelui, previne formarea cheagurilor, reduce riscul bolilor de inimă, scade tensiunea arterială și colesterolul, are efecte antibacteriene și  stimulează imunitatea. Ca să profiți la maximum de avantajele acestui minunat condiment, consumă-l crud și zdrobit (adaugă-l în mâncarea deja preparată, nu îl găti), preferabil în fiecare zi.

6. Broccoli și spanac. Cu cât legumele au o culoare mai pute-nică, cu atât sunt mai sănătoase, spun nuriționiștii. În categoria aceasta intră spanacul, broccoli, napul, care sunt pline de vitamine, minerale și antioxidanți ce contribuie la construirea și repararea celulelor și previn cancerul. Broccoli tăiat fâșii îl poți adăuga într-o salată, iar spanacul fiert în hamburgeri.

7. Kiwi. Fructul kiwi este o sursă minunată de vitamine, flavonoizi și minerale. Acesta are mai multă vitamina C decât portocalele, mai mult potasiu decât bananele și conține cantități importante de betacaroten. Studiile au dovedit că kiwi ajută la reducerea simptomelor astmului, protejează împotriva degenerescenței maculare (boală oculară ce poate duce la orbire) și previne deteriorarea ADN-ului.

8. Ouă organice. Oul, unul dintre alimentele minune ale naturii, este o sursă excelentă de proteine, incluzând și toți aminoacizii esențiali. El conține săruri minerale precum calciu, fosfor, fier, magneziu, zinc, dar și o mulțime de vitamine: A, D, E, K, B-uri. Nu trebuie să uităm nici de prețiosul iod: 100 g ou asigură o treime din necesarul zilnic de iod al unui adult. Poți mânca în fiecare zi câte un ou fără să-ți faci griji pentru nivelul colesterolului.

9. Curcumă. Curcuma (cunoscut și sub numele de turmeric) este un condiment ce aparține familiei ghimbirului. Este un excelent antiinflamator, cu efecte protectoare împotriva multor cancere, a bo-lilor cardiovasculare și a maladiei Alzheimer. Este suficient să folosești zilnic un vârf de cuțit ca să condimentezi diverse preparate (sosuri, orez, paste, unele preparate de patiserie etc.).

10. Cacao. Ciocolata neagră (ce conține 70% cacao) este unul dintre alimentele cele mai bogate în polifenoli, substanțe cu un puternic efect antiinflamator, ce joa-că un rol important în prevenirea maladiilor cardiovasculare și a cancerelor. Alege ciocolata neagră. Din acest tip poți mânca în fiecare zi câte trei bucățele (pătrățele), dar să nu o amesteci cu lapte, căci acesta îi anulează efectele benefice.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Cum ce te ajuta cura de morcovi si suc de morcovi

Next:

Condimente care te ajuta sa slabesti

You may also like

Post a new comment