Tipuri de diete si o alimentatie sanatoasa

31 July of 2015

În teorie, toată lumea știe ca o alimentație sănătoasă este cheia unui organism sănătos. În practică, însă, lucrurile se cam încurcă. Până la urmă, suntem ceea ce mâncăm și trebuie să înțelegem că bolile de care suferim au la bază și cauze alimentare.

Metabolismul corpului nostru este influențat de nutrienții pe care-i luăm din mâncare. În momentul în care acești nutrienți nu îți mai asigură necesarul sau nu se mai regăsesc în alimentația ta zilnică, toxinele încep să-și facă de cap iar bolile te năpădesc. Contraatacul tău, de voie, de nevoie, trebuie să însemne o dietă adaptată problemelor pe care le ai și o alimentație cât mai sănătoasă.

de Ada Oprea

Un grafic ajutător

Chiar dacă nu ai o problemă de sănătate, te poți programa pentru o întâlnire cu un doctor nutriționist. El te va învăța cum să mănânci, cât și în ce fel. Multe dintre alimentele pe care ți le va recomanda te vor ajuta să previi apariția unor boli. Pentru tine, cel mai simplu este să îți desenezi un grafic lunar, un fel de plan, în care să treci toți nutrienții necesari unei diete sănătoase. Astfel, nu vei uita niciodată sfaturile date de nutriționist iar organismul tău îți va mulțumi.

Dieta bolnavilor de inimă

Problemele medicale legate de inimă dau de furcă multor oameni, de diverse vârste. Printre primele lucruri pe care doctorii cardiologi sau nutriționiști le recomandă este eliminarea sării din mâncare. Chiar dacă pare destul de complicat, pentru că alimentele fără sare par să nu aibă gust, este totuși o chestiune de obișnuință. Apoi, un pas important în păstrarea unei inimi cât mai sănătoase este adoptarea unei alimentații fără grăsimi. Aici vorbim de o dietă fără carne grea (de porc, de exemplu), fără cartofi prăjiți, sosuri, maioneze etc. Inima are nevoie de fibre, de fructe și de legume proaspete, crude. Principalele alimente bogate în fibre sunt cerealele (tărâțe de grâu, făină integrală de grâu), unele fructe (nuci, caise, smochine, prune) și unele legume (fasole uscată, mazăre, linte).

Dieta bolnavilor de diabet

De cele mai multe ori, diabetul este o boală ereditară, moștenită din generație în generație. Cu toate acestea, ea poate să apară și din cauza unei alimentații proaste sau din cauza unui stil de viață nesănătos. În primul rând, diabeticul trebuie să renunțe la zahăr, dulceață, marmeladă sau bomboane. Alternativa este zaharina care poate îndulci anumite preparate. Ca și la cardiaci, se recomandă o dietă bogată în fibre și fără grăsimi. Bolnavul trebuie să mănânce la ore regulate și fixe, mai ales dacă este insulinic dependent. Alimentele care conțin glucide vor fi consumate doar în cantitățile permise de doctor. Nutriționiștii sunt de părere că diabeticul trebuie să mănânce multe salate de crudități care au un aport major de vitamine și săruri alcaline care combat acidoza.

Dieta celor care suferă de anemie

Anemia este cauzată de cele mai multe ori de deficiențele de fier din alimentație. Statisticile arată faptul că femeile au nevoie de fier în organism de două ori mai mult decât bărbații. În principiu, dintr-o dietă adecvată anemiei nu trebuie să lipsească carnea roșie. Peștele, ficatul, ouăle, legumele cu frunze verzi, dovleacul, spanacul, cartofii americani, cerealele sau fructele proaspete nu trebuie ocolite. Anemia, până a fi confirmată de analizele de sânge, îi dă corpului tău câteva semne: ești obosită, slăbită, nu te mai poți concentra, îți cade părul, ai amețeli, unghii sfărâmicioase etc.

Dieta pentru slăbit

Problema kilogramelor în plus nu este doar o chestiune de alimentație ci ține în primul rând de un mod de viață nesănătos și de sedentarism. De cele mai multe ori, persoanele care vor să slăbească apelează la diete draconice, se înfometează dar nu se gândesc că trebuie să facă și sport. A pierde din greutate într-un timp foarte scurt poate duce la apariția unor boli iar rezultatele scontate sunt, de fapt,  dezastruoase pentru organism. În plus, problema este nu cum să slăbești ci cum să îți menții parametrii ideali după. O astfel de cură se ține doar după o discuție cu un nutriționist și după ce ai un plan prin care să împletești o alimentație corectă caloric cu exercițiile fizice indicate. La o simplă căutare pe internet vei găsi o sumedenie de diete care, chiar dacă au dat roade persoanelor care le recomandă, nu înseamnă că sunt bune și pentru tine. În linii mari, dacă vrei să urmezi o cură de slăbire, trebuie să ții cont de câteva reguli general valabile: stabilește-ți un obiectiv real (relativ la numărul de kilograme pe care vrei să le dai jos), bea multă apă, fixează-ți maximum 5 mese pe zi, la ore fixe, mănâncă încet și sănătos, nu cantitativ, nu-ți impune multe restricții, pune la punct un program de mișcare, de sport, schimbă-ți stilul de viață, exclude grăsimile, sucurile nenaturale și carbogazificate, mâncarea de fast-food.

Ce înseamnă o alimentație sănătoasă?

În primul rând, trebuie să facem o scurtă clasificare a grupelor de alimente necesare unei diete echilibrate și sănătoase: fructe, legume, cereale, lactate și carne. Organismul are nevoie de câte puțin din fiecare grupă, doar așa poate funcționa normal. O singură grupă alimentară nu-i poate oferi corpului toți nutrienții vitali și, din această cauză, el se va îmbonăvi. A mânca sănătos înseamnă, pe lângă variația culinară, o dietă echilibrată care va ține cont de mai mulți factori ca: vârstă, sex, greutate corporală sau timp alocat mișcării și sportului. Atenție! Nu confundați o dietă sănătoasă cu un regim alimentar! Regimul poate trata anumite afecțiuni, pe când o alimentație sănătoasă are rolul de a preveni îmbolnăvirea.

Știați că…?
Femeile mai puțin active și vârstnicii au nevoie de aproximativ  1600 de calorii pe zi
Femeile active și bărbații mai puțin activi au nevoie de aproximativ 2200 de calorii pe zi
Bărbații activi au nevoie de aproximativ 2800 de calorii pe zi

Comments

comments

Previous:

Cura între 
DA și NU

Next:

10 fructe neobișnuite cu beneficii remarcabile

You may also like

Post a new comment