Spune-mi ce te supără, ca să-ți spun ce să mănânci

16 August of 2016

Spune-mi ce te supără, ca să-ți spun ce să mănânci!

Multe dintre neplăcerile minore de sănătate 
pot fi rezolvate nu atât cu ajutorul medicamentelor, cât cu cel al 
diferitelor alimente

Când nu se simte în plină formă, organismul îți transmite diverse semnale ca să-ți dea de știre acest lucru: oboseală, proastă dis­po­ziție, piele uscată și iritată… Uneori, soluția acestor probleme se află în farfurie.

Mereu obosită, 
fără energie
Mănânci prea puțin sau urmezi o cură de slăbire restrictivă, nu dormi suficient, lucrezi foarte mult… Iată câteva
si­tu­ații care pot explica oboseala și lipsa ta de vlagă. În același timp însă, starea de slăbiciune generală pe care o resimți poate avea la origine lipsa de fier – prima cauză de oboseală la femei. Cu o simplă analiză de sânge (feritina), poți afla cum stai cu rezervele de fier. Dacă se dovedește că depozitele de fier din organismul tău sunt la limită sau mai mici decât ar trebui, ia măsuri imediate.
Soluții. Dacă nivelul de fier este scăzut, medicul îți poate prescrie un supliment de fier pe care să-l iei timp de 2–3 luni. Repetă analizele de sânge în fiecare lună, ca să verifici nivelul feritinei, căci excesul de fier poate dăuna. Dacă rezervele de fier sunt doar ușor scăzute sau chiar la limită este suficient să consumi alimente bogate în fier: sângerete (o dată pe săptămână), ficat de vițel, carne de vită, ficat de porc, spanac, morcovi, fasole, ou, ciocolată, pâine integrală.

Te dor 
articulațiile
Suferi de dureri articulare la care se adaugă și alte simptome precum sângerări din nas sau din gingii, învinețirea cu ușurință a pielii la cea mai mică lovitură, digestie dificilă sau chiar stări depresive? Nu este exclus ca toate aceste simptome să trădeze faptul că organismului tău îi lipsește vitamina C.
Soluții. Ca să-ți refaci rezervele de vitamina C mănâncă mai des ananas, coacăze negre, măceșe, kiwi, portocale, lămâi, ardei gras, varză de Bruxelles
sau sparanghel.

Suferi frecvent 
de mici infecții
Un deficit de fier sau de vitamina D,
o stare ușoară de inflamație cronică ori o hiperpermeabilitate intestinală te pot aduce în situația de a te confrunta des cu tot felul de infecții minore – răceli, amigdalită, urcior, cistită, candi­doză etc. Pentru ca organismul să-și poată
fabrica propriile substanțe antiinfla­matoare și să poată lupta cu agresorii (bacterii, viruși, ciuperci) are nevoie
de acizi grași.
Soluții. Include în meniu alimente
bogate în acizi grași esențiali: pește, fructe de mare, uleiuri vegetale, nuci, semințe de dovleac. Urmează de câteva ori pe an o cură cu probiotice, care refac echilibrul florei intestinale. Probioticele sunt prezente în mod natural sau adăugate în anumite alimente: iaurt, drojdie de bere, sana, chefir, brânză fermentată de vaci, cereale, varză murată, sucuri naturale de fructe. La începutul iernii poți lua și suplimente de vitamina D, despre care studiile recente spun că previne osteoporoza și cancerul.

Iritabilitate, 
insomnii
Resimți palpitații sau ai senzație de amorțeli în membre? Ești predispusă
la carii dentare sau ai dureri articu­lare? Ești foarte agitată și suferi de insomnii? Unghiile tale sunt fragile, iar pe piele
îți apar tot felul de bubițe? O carență
de calciu poate fi cauza acestor simptome supărătoare.
Soluții. Suplimentează-ți dieta cu alimente bogate în calciu: lactate, migdale, sardele, broccoli, smochine uscate.

Ești stresată
Furnicături în mâini și picioare, mici tremurături, crampe și dureri musculare, senzație că respiri greu, senzație de picioare neliniștite care în unele momente simt „nevoia“ să se miște neîncetat, stare de slăbiciune, crize de spasmofilie – toate acestea pot fi semnul unei hiperexcita­bilități a sistemului nervos, care poate trăda o carență de magneziu. Analizele de sânge nu pot evalua exact nivelul de magneziu din corp, așa că
deficitul de magneziu reiese doar din simptomele ce apar. Dacă ești stresată, probabilitatea să suferi de o lipsă de magneziu este și mai mare, căci stresul favorizează eliminarea mult mai rapidă a magneziului din organism.
Soluții. O cură de o lună cu magneziu îți va mări rezistența la stres. Îl găsești la farmacii sub diverse forme: capsule, pudră solubilă în apă, comprimate efervescente etc. De asemenea, consumă mai multe alimente bogate în magneziu: banane, avocado, cereale integrale, legume de culoare verde închis, smochine, ciocolată, migdale, alune.

Piele iritată, 
cu bubițe
Poate nu știai, dar pielea noastră reflectă starea de sănătate a sistemului digestiv, echilibrul hormonal și psihologic. Dar ea depinde în mare măsură și de acizii grași, care protejează celulele împotriva stresului oxidativ și hrănește totodată țesuturile.
Soluții. Îmbogățește-ți ali­mentația cu fructe și legume. La salate folosește câte o lingură de ulei de măsline și presară pe deasupra semințe de in.



Comments

comments

Previous:

Zahărul ucide mai multe persoane decât bolile infecțioase

Next:

Fructul lunii august: pepenele rosu

You may also like

Post a new comment