Sarea si dulciurile

19 July of 2017

Exista o asociere perversa care leaga sarea si dulciurile!  Sodiul pe care sarea il contine, determina cresterea PH-ului, in timp ce zaharul determina scaderea acestuia. Desi poate parea putin ciudat, unul din motivele pentru care simtim, uneori, o pofta irezistibila pentru dulciuri este urmarea faptului ca mancam prea multa sare.

Totul pleaca de la mecanisme fine de care dispune metabolismul si care au drept scop mentinerea unui PH echilibrat si care stabilesc legatura dintre .

Asa ca, una dintre cele mai bune solutii, pentru a limita consumul de zahar, este aceea de a controla cata sare pui in mancare. Dar pentru aceasta trebuie sa tii cont de faptul ca cea mai mare parte din sarea consumata zilnic provine din alimente procesate, sosuri, paine si conserve, care reprezinta impreuna circa 75 la suta din sarea pe care o mancam intr-o zi.

Sunt cinci moduri simple prin care aportul de sare poate fi redus substantial.

1. Renunta la alimentele prelucrate industrial, bogate in grasimi, care au cantitati mari de sodiu ascunse in aditivii folositi la prepararea acestora. Acestea nu doar ca duc la cresterea apetitului pentru dulciuri, dar produc si balonare, cresterea colesterolului, celulita si cresterea in greutate, prin acumularea de tesut adipos.

2. Renunta la conservele clasice si alege variantele congelate, fie ca este vorba despre legume, carne sau peste.

3. Citeste cu mare atentie tot ceea ce scrie pe eticheta cerealelor integrale pe care le mananci dimineata. Eventual cu lupa! Cele mai multe dintre cerealele “sanatoase” au cantitati foarte mari de sodiu. Cu adevarat bune sunt cerealele care nu depasesc 250 de miligrame de sodiu intr-o portie.

4. Bea multa apa. Pe langa toate relele pe care le aduce lipsa unui aport suficient de apa, deshidratarea este una din cauzele ascunse care cresc interesul pentru sare si implicit pentru zahar. Si de data aceasta este foarte indicat sa citesti cu atentie eticheta de pe sticla cu apa. Regula principala – cat mai putin sodiu.

5. Prepara in casa sosul pentru salata. Toate sosurile gata preparate, chiar si cele care se recomanda “naturale” sau “sanatoase” sunt, in fapt, mici pachetele cu sare. Intr-o salata este suficient daca adaugi ulei, suc de lamaie (sau otet balsamic), putina sare si piper. Orice alte ingrediente sunt inutile.

In final nu trebuie uitat ca legumele, fructele, carnea si apa pe care o bei sunt tot atatea cai prin care sarea ajunge in organism, astfel ca adausul nu mai este deloc necesar. Si tine minte ca poti stopa pofta de dulciuri prin reducerea consumului de sare!

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Dieta cu legume. Regulile dietei si meniul

Next:

Top 6 alimente cu efect hidratant

You may also like

Post a new comment