Sarbatori fara kilograme in plus. O strategie eficienta!

06 December of 2016

Crăciunul este momentul de relaxare în care ne întâlnim cu prietenii, cu familia și uităm de rutina zilnică. Așadar, această perioadă este specială prin încărcătura ei emoțională, pentru că, din punct de vedere alimentar, nu ar trebui să fie decât, pur și simplu, o perioadă că oricare alta. Asta teoretic, pentru că lucrurile stau cu totul altfel: mese multe și copioase, porții mari și gazde care nu se pot refuza.

În general, după sărbători, “câștigul” ponderal este de la două la cinci kilograme.

Pentru a nu ruina efortul depus peste an și pentru a nu ne trezi la început de ianuarie cu starea de sănătate și imaginea alterate, trebuie să încercăm să controlăm la maxim ce consumăm și mai ales în ce combinații. Vestea bună este că e foarte simplu să se evite disconfortul gastrointestinal specific acestei perioade și să ne răsfățăm în același timp cu cele mai delicioase preparate de sezon.

Divizarea meniului la cel puțin o oră între felurile de mancare –  îi dai stomacului un pic de timp să digere ce s-a consumat la masa anterioară înainte de a veni cu o altă “avalanșă” și astfel și riscul indigestiei va fi diminuat, alegerea unor gustări ușoare – mușchi de pui sau curcan, brânză degresată, fructe de mare.

Trebuie să se urmărească aromele și calitatea alimentelor și nu obținerea unui stomac plin, evitarea alimentelor grase și prăjite, precum și a sosurilor grele (chiar și în salate) și preferarea preparatelor pe bază de pui, curcan și pește și a legumelor și fructelor proaspete bogate în fibre (consumate disociat).

Limitează alimentele care favorizează indigestia – suc de portocale sau de roșii, condimentele în exces și, în general, alimentele acide. Mestecarea suficientă a alimentelor combate de asemenea tulburările gastrointestinale, apa trebuie consumată pe tot parcursul mesei în cantități mici și dese pentru a menține sistemul digestiv activ și pentru a evita deshidratarea (care încetinește metabolismul), evitarea băuturilor carbogazoase dulci în timpul mesei și chiar după masă, pentru a limita balonarea.

Alcoolul – consumul acestuia necesită o atenție sporită întrucât acesta creează o serie de probleme: crește presiunea arteriale a sângelui, crește cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, crește activitatea sistemului nervos central și favorizează apariția tulburărilor gastrointestinale. Cu toate acestea, de sărbători se consumă mari cantități de alcool sub diverse forme. Vinul roșu este băutura sezonului și trebuie consumat cât mai natural, fără aditivi (pentru a evita migrenele) și de asemenea nu trebuie uitat că beneficiile sale scad cu creșterea cantității consumate. Vodca este alcool pur și care prin metabolizare se transformă în compuși toxici, deci trebuie monitorizată cu atenție cantitatea consumată.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Ce beneficii ne aduce carnea de porc

Next:

50 de trucuri mici pentru 100 de calorii in minus (I)

You may also like

Post a new comment