Sănătate inspirată de natură

30 September of 2019

Sănătate inspirată de natură – Un regim alimentar echilibrat, alături de sport și un stil de viață fără stres! Acestea sunt recomandările doctorilor pentru a avea o sănătate de fier.

Dar cum știm care alimente sunt mai bune decât altele și ce ne oferă ele? În afară de a cere părerea unui nutriționist, putem să ne ghidăm după forma legumelor sau fructelor. Multe dintre ele seamănă cu anumite organe umane și sunt benefice acestora. Este incredibil cum natura le-a potrivit și de data aceasta! Câteva exemple, în cele ce urmează.

  1. ROȘIE

Seamănă foarte mult cu o inimă datorită celor patru camere și ajută în prevenția bolilor cardiovasculare. Conține mult potasiu și vitamina B, care scad nivelul de colesterol și tensiunea arterială. Considerată mai mult un fruct decât o legumă, roșia, originară din America de Sud, are cantități reduse de sodiu, grăsimi saturate și calorii, fiind recomandată în multe diete pentru slăbit, un factor esențial pentru sănătatea inimii. De altfel, experții de la Universitatea Cambridge susțin că un consum regulat de roșii poate îmbunătăți funcționarea vaselor de sânge în cazul bolnavilor cu afecțiuni cardiace. Licopenul, substanța care dă culoarea roșie, este de zece ori mai puternic decât vitamina E. Adoptă o dietă mediteraneeană și consumă roșii crude sau sub formă de suc.

  1. NUCĂ

Forma ei duce cu gândul la creier și datorită acizilor omega 3 protejează sistemul nervos. Consumată regulat, ea ajută la îmbunătățirea memoriei; de aceea, nu întâmplător nuca este denumită „hrana creierului“. Conține vitamine A, B (și acid folic), D și E, care combate stresul oxidativ. Nucile acționează ca un energizant grație magneziului, potasiului, zincului, cuprului și acidului linoleic. Dintre toate fructele oleaginoase, nuca este una dintre cele mai sănătoase și mai benefice organismului uman. Studiile au arătat că o dietă bogată în nuci contribuie la combaterea depresiei, apatiei, insomniilor și a atacurilor de panică, accelerând metabolismul, înlăturând oboseala și crescând performanțele intelectuale.

  1. MORCOV

Privit în secțiune, leguma seamănă cu un ochi, iar conținutul bogat în vitamina A este esențial vederii. Un studiu al Universității Harvard desfășurat pe durata a peste 25 de ani a ajuns la concluzia că persoanele care au consumat regulat morcovi au avut un risc cu 40% mai mic de a dezvolta afecțiuni oculare legate de vârstă. Responsabile pentru aceste rezultate remarcabile sunt carotenoidele și luteina, două substanțe ce se regăsesc din plin în morcovi. Ba, mai mult, spre deosebire de alte legume, morcovul preparat termic nu-și pierde din proprietăți. Vitamina A se transformă la nivelul retinei în rodopsină, un pigment care ajută la dezvoltarea vederii nocturne, iar betacarotenul protejează ochiul împotriva cataractei.

  1. CIUPERCĂ

Tăiată pe jumătate, ea arată ca urechea internă și ajută datorită calităților sale la menținerea unui auz bun. Nu conțin zahăr, sare sau grăsimi și sunt bogate în vitamina B1, riboflavină (B2), niacin (B3), piridoxină (B6) și acid folic. Cu un puternic efect antioxidant, ciuperca asigură sănătatea membranelor celulare.

  1. FASOLE

Bobul seamănă izbitor de mult cu rinichiul uman, pe care îl protejează datorită faptului că scade tensiunea arterială și nivelul zahărului din sânge. La fel ca ciupercile, fasolea e un substitut excelent pentru carne, fiind recomandată în special datorită unui mineral mai puțin cunoscut, molibdenul, care fabrică enzime cu rol în detoxificarea organismului. Fasolea conține vitamina A, vitamine din grupul B, C, PP, E, K, precum și fosfor, potasiu și fier. Consumul ajută la vindecarea pietrelor la rinichi, cercetătorii punând asta pe seama conţinutului scăzut de sodiu şi fibre dietetice.

  1. RUBARBĂ

Nu-ți trebuie prea multă imaginație ca să vezi că ea seamănă cu un os și, fiind bogată în vitamina D, siliciu și sodiu, ajută la menținerea sănătății sistemului osos. Originară din Tibet, rubarba a fost considerată mult timp un fruct, fiind folosită atât în bucătărie, cât și în medicină. Din plantă se consumă doar tulpina, frunzele fiind toxice. Datorită substanțelor pe care le conține (vitamine, minerale și flavonoide polifenolice), rubarba este recomandată atât copiilor, întrucât stimulează creșterea oaselor, cât și adulților, pentru a preveni osteoporoza.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: Ada Oprea
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Detoxifierea exista sau este doar un mit?

Next:

Cură binefăcătoare cu struguri

You may also like

Post a new comment